WYSTAWIAM AUTO DRUGI RAZ Z NIŻSZĄ CENĄ
Sprzedam swoje prywatne auto Honda Civic Type-R EP3 2.0, rok 2004.
Prośba o przeczytanie najpierw opisu, a dopiero telefony!
Dla większości to najlepszy hothach z tych lat (np. wg TopGear i FifthGear).
Duża moc bez turbo, twarda charakterystyka i piękny dźwięk wysokoobrotowego silnika.
Ten model staje się kultowy i powoli przestaje tracić na wartości. Bardzo tanieje następna generacja (UFO),
która ma ten sam silnik, jest cięższa, wolniejsza i ma tańsze zawieszenie tylne na belce skrętnej.
Nowy Type-R już będzie miał turbo, więc te starsze modele (szczególnie poliftowe) będą tylko trudniej dostępne.
Na mobile.de jest dosłownie kilka sztuk poliftingowych.
Moja sztuka pochodzi ze Szwajcarii, gdzie są najwyższe wymogi badań technicznych.
Dużo wyższe niż np. w Niemczech. Przeszłość nie do końca znana, na pewno sprowadzona po lekkiej stłuczce.
W Polsce od 2007 roku. Od razu trafił do Ecu Performance, gdzie do dziś jest serwisowany.
To najlepszy niezależny serwis Type-R i GTR w Warszawie. Przed zakupem starannie go sprawdziłem.
Bez szpachli, jakieś cieniowane drzwi i lakierowane nadkole. Standard w CTRach. Bezdotykowych niema.
Geometria wyszła OK, sprawdzone poduszki, komputer, baza w ASO Hondy itp. w listopadzie 2012 miał przebieg 110tyś,
co potwierdziło jeszcze fabryczne sprzęgło. W marcu 2013 został zamontowany hak i wbity w dowód – zdemontowany
(poprzedni właściciel miał motor, który woził na tor), oraz zrobiony kompletny przegląd klimatyzacji
(skarlapcz, szczelność, czujniki itp. – są dokumenty). Wymieniono też tylni wachacz, założono tylny stabilizator zawieszenia
(OEM seryjny na JDM). Zrobiono zabezpieczenie antykorozyjne . Jak go kupowałem to był najdroższy Type-R w ofercie i zapłaciłem dużo.
Same modyfiacje to był spory koszt, szacuję na 7tyś zł. Było warto. Przez prawie 3 lata jazdy nie miałem awarii, żadnej kontrolki typu check engine, abs, cokolwiek. Było Garażowane przez ostatniego właściciela i potem u mnie też.
Ponadto w auto mocno inwestowałem i nie oszczędzałem, jestem pasjonatem. To moje drugie auto. Nie jeżdżone w zimę.
Mam blisko do pracy, więc przebieg na dziś ok 131.000km – to najmniej z ofert jakie widzę na allegro.
Standardem jest 200k. Oczywiście auto nigdy nie widziało gazu. Wymieniłem na przykład uchwyty drzwi,
które miały przetarte plastiki. Mam stertę faktur serwisowych i innych dokumentów, kartę pojazdu.
Auto ubezpieczone oc/ac. Miałem lekką przycierkę przód prawy – naprawa w ASO z AC, są dokumenty.
Szkoda zdecydowanie wyszła na plus, bo są nowe elementy a nic konstrukcyjnie nie było zniszczone.
Stan oceniam na bardzo dobry , mechanicznie idealny. Auto błyszczy, wszystko działa.
Blacharsko bez rdzy ani wgnieceń czy odprysków. Normalne ślady 10letniego auta. Nowe reflektory dużo dają,
bo w starych Civicach matowiał plastik kloszy. Co do częstych pytań co bardziej wtajemniczonych:
skrzynia nie zgrzyta przy wpinaniu dwójki przy 8.000obr. Silnik kręci się do 8.800 i generuje 226KM.
Nie ma wycieków, ani luzów na układzie wpomagania EPS – kierownica chodzi ciężko i precyzyjnie.
Opony sportowe Federal 595EVO w bardzo dobrym stanie (fakura z 2014). Wydech głosny, seryjny.
Piękny grzechot z układu dolotowego ! Fotel bez dziur. Silnik pije ok 0,5lita oleju od wymiany do wymiany (co 10tyś km).
Zawsze mam w bagażniku 1l na dolewki. Komora silnika nie myta do zdjęć. Rozrząd na łańcuchu - bezobsługowy.
Do tego auto ma świetny system audio. Radio alpine, porządne kable i wygłuszenia, tweetery i wzmacniacz w bagażniku. Czyta CD-mp3.
Minusy:
-zużyty dywanik kierowcy
-przepalona lampka w kokpicie (mam żarówkę)
-przytarta 1 felga
-przydałoby się wyprać fotel kierowcy
-hmmm zapraszam do szukania
Na dzień dzisiejszy auto nie wymaga wkładu finansowego. Zapraszam chętnych na jazdę testową.
Najlepiej jak już ktoś jeździł innym typerem – ten jest inny. Dziękuję handlarzom i małolatom chętnych pojeździć cudzym autem.
Do obejrzenia na warszawskim Wilanowie. Sprzedaż na umowę kupna-sprzedaży.
Ostatnie wymiany:
- obie końcówki drążków kierowniczych
- czujnik ciśnienia oleju - opony lato i zima
- hamulce tarcze i klocki, wraz z regeneracją szczęk
- świece - regulacja zaworów - olej w skrzyni biegów
- żarówki - plecionka na wydechu - dywaniki OEM - wycieraczki Kamoka - akumulator
Przegląd przy przebiegu 120.000km:
-Olej Motul + filtry -Wymiana oleju w skrzyni biegów (MTF)
-Wymiana świec zapłonowych
-Regulacja zaworów
-Wymiana koncówki drążka kierowniczego
STANDAROWY OPIS Z CIVIC KLUB POLSKA
SILNIK: - K20A2 - MOTUL 8100 X-Cess 5W40 - Stabilizator silnika Skunk2
UKLAD DOLOTOWY: - CAI + K&N
UKLAD WYDECHOWY: - kolektor 4-2-1 TODA (koszt ok 900 funtów) - dalej seria EP3
ELEKTRONIKA: -Komputer sterujący HONDATA K100 i-VTEC włącza się przy 4.000obr/min! Normalnie ok 6.500obr/min (zoptymalizowany przebieg krzywej momentu, odcięcię przy 8800)
ZAWIESZENIE: - tylni stabilizator CTR JDM
UKLAD HAMULCOWY: - OEM -Klocki Brembo przód -Oczyszone jarzma, regeneracja zacisków, wymienione gumki I płyn hamulcowy
BODY-KIT: - seria
ŚRODEK: - seria
FELGI: - Lato: Enkei OEM białe, Federal 595 EVO
CAR-AUDIO: - Radio Alpine - Tweetery i drzwi (wygłuszone) Hertz - Wzmacniacz jakiś tam - nie wkręcam się w to.
MOC: 226 KM @ 7774 rpm, hamownia w Ecu-Performance.
Jeśli cena wydaje Ci się wysoka, sugeruję uzbroić się w cierpliwość. Jeżdżenie po Polsce do handlarza z Gubina może okazać się, że lalka za 27.000 jest w opłakanym stanie mechanicznym. Warto poczytać fora (epklub i civicklub) gdzie koledzy opisują te auta z ogłoszeń. Jestem skłonny do lekkich negocjacji, przy cenie kup teraz dorzucę felgi alu 17 TeamDynamics.
Na koniec ciekawe filmy o tym modelu.
Porównanie z nowym modelem: https://www.youtube.com/watch?v=XeGAmcLYGQ8
Porównanie z konkurencją: https://youtu.be/m6BTrKmyAAc
Wiktor 503-[zasłonięte]-982