KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL.OGRODOWA 7 | 00-893 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126
|
|
|
|
|
|
|
|
|
City of Salt
Dane książki | ISBN | 978-[zasłonięte][zasłonięte]17887 | Oprawa | Oprawa twarda | Ilość stron | 96 | Wydawnictwo | Aperture | Język | Angielski |
Cena: 249.00 PLN (wystawiamy faktury vat)
W celu obejrzenia naszej pełnej oferty książkowej zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:
Księgarnia Bookoff przy ul. Ogrodowej 7 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126
Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16
Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208
Książka dostępna w Księgarni Bookoff przy ul. Ogrodowej 7.
|
|
|
|
|
City of Salt is the second volume - following Scotlandfuturebog (2002) - in an extraordinary trilogy by Nicholas Kahn and Richard Selesnick. The two have been collaborating for over a decade to create evocative, multilayered fictions. They start by conceiving an alternative reality, then construct finely detailed three-dimensional miniatures and dioramas to give it physical form. Using digital photography, they position elaborately costumed actors within this imaginary world, creating complex and often allegorical tableaux. In City of Salt, their stunning panoramic photographs are juxtaposed with compelling narratives inspired by traditional Sufi tales, the writings of Italo Calvino, and the artists' own existentialist parables. Divided into five chapters - Book of Sand, Book of Fur, Book of Musk, Book of Tea, and Book of Salt - the book explores an illusory desert land and chronicles the experiences of its diverse inhabitants. Poetic and perplexing, the staged scenes conjure up a mythical Middle Eastern civilization, set in an indeterminate past somewhere between pre-urban and postcolonial.
Originally conceived in the late 1990s, the project took on darker hues following the events of September 11.
|
|
|
|