CITROEN XM II EXCLUSIVE aka Enterprise ;)
Przedmiotem niniejszej aukcji jest powyższe auto, od momentu sprowadzenia z Danii w jednych rękach. Auto sprzedawane jest tylko z jednego powodu, właściciel (przyjaciel mojego taty) doznał 2lata temu udaru. W efekcie, auto bardzo rzadko jeździło, niestety sytuacja finansowa oraz stan zdrowia(odebrane prawo jazdy) uniemożliwia dalsze posiadanie tego auta. Szkoda, bo pomimo iż obiegowa opinia ofrancuzach jest jaka jest to mnie ten samochód bardzo miło zaskoczył a jestem miłośnikiem niemieckich tylno napędowych pojazdów, więc poprzeczka była zawieszona wysoko ;) Poznałem to auto dogłębnie gdyż mi przypadł zaszczyt wykonania ostatniego przeglądu auta, znalezienie mu nowego domu. Poniżej przedstawię wszystko co się dowiedziałem o aucie oraz uczciwie opiszę zalety i wady tego pojazdu.
Samochód pierwszą rejestrację ma w Danii z datą 15.05.1998r. zakupiony w ODENSE u dealera "ORLUFF"(Podobno przez policję jako auto cywilne,:) ) gdzie według książki serwisowej był serwisowany do 28.11.01z przebiegiem 101328km,następnie zmienia miasto i serwis ale też specjalizujący się w Cytrynkach. Ostatni wpis w książce serwisowej 01.04.2003 przebieg 134906km. Ostatni w Danii wpis w centralnym rejestrze jest z datą 11.05.2006 przebieg 211.000km. Podejżewam, iż następnego przeglądu nie przeszedł gdyż miał uszkodzone aktywne zawieszenie i tak właśnie trafił w ręce znajomego. Data pierwszej rejestracji w PL 27.11.2008r ale auto przyjechało kilka miesiący wcześniej.Zostało naprawione zawieszenie,założona instalacja sekwencyjna LPG Stag200 oraz wykonany został pełen serwis auta.W chwili obecnej auto ma 346000km co oceniam na autentyczny przebieg wbrew głupiej teorii ,że auto z małym przebiegiem jest dobre to auto bije na głowę fury z ogłoszeń z przebiegiem kilka razy mniejszym.
Egzemplarz ten to niemalże, topowa wersja z końca produkcji z mocnym silnikiem 3,0 V6 24v typ ES dysponujący mocą 194KM połączony z automatyczną skrzynią 4hp20 która ma zdolność adaptacyjną do stylu jazdy kierowcy , dzięki pobieraniu informacji z wielu systemów auta i możliwości zarządzania mocą,hamulcami,zawieszeniem.dostajemy szeroki wachlarz stylu jazdy tym autem.Jeśli jeździmy dynamicznie skrzynia będzie dobierała tak biegi by obroty silnika oscylowały wokół optymalnego momentu obrotowego a gdy jeździmy spokojnie obroty są możliwie jak najniższe co przekłada się na ekonomię.Jeśli niechcemy czekać aż skrzynia ustawi się w aktualnie potrzebny tryb mamy do dyspozycji 3tryby ECO, * ,Sport oraz dzięki Hydro-aktywnemu zawieszeniu po wciśnięciu odpowiedniego przycisku cały układ załącza się w tryb Sport zawieszenia,minimalnie niżej i bardziej twardo. W ten sposób ta niepozorna limuzyna, może utrzeć nosa nie jednemu autu :) 8,3s do 100km/h, V-max 235km/h, i w tym egzemplarzu napewno odchyłka jest niewielka o ile jakaś jest, bo naprawdę jest to szybkie auto jak potrzeba. Przy czym w trybie ECO też jest rewelacyjnie i bardzo komfortowo.
Dodatkowo auto ma bardzo bogate wyposażenie m.in skóry,4x el szyby,4x grzane fotele, climatronic, el.regulowane, fotele,lusterka,podłokietnik, tempomat, komputer pokładowy gdzie na jednym wyświetlaczu są wyświetlane tekstowe informacje o stanie auta,otwartych drzwiach,trybie zawieszenia etc.(dostępne 4języki, aktualnie angielski) ,drugi wyświetlacz informuje nas o temp.zewn, godzinie, spalaniu, zasięgu i.t.p
Wnętrze jest czyste, skóry zabezpieczone preparatem, są miękkie i bardzo ładnie się prezentują, jedynie na fotelu kierowcy jest niewielki defekt po lewej stronie oparcia, zapewne od wsiadania i wysiadania, kierownica jak na ten przebieg praktycznie nie nosi śladów użytkowania, dodatkowo wyposażona jest w pełne sterowanie oryginalnym radiem, w bagażniku jest oryginalne zmieniarka CD oraz radio ma opcję PHONE w dobrym serwisie car-audio można podpiąć do tego systemu wyjście Bluetooth i mieć oryginalne car-audio kompatybilne z nowymi telefonami! :)
Wnętrze jest kompletne i nie znisczone ładnie się prezentuje i nei sprawia wrażenia,że zaraz coś odpadnie ;) No może poza klapką od zabezpieczenia kodowego ;)
Układ napędowy jest w stanie rewelacyjnym, wałki rozrządu nie wytarte, silnik pracuje cicho i ma moc nie pali oleju itd. W niu dzisiejszym tj. 10.10.2014 zostały uszczelnione pokrywy wałka rozrządu oraz odtłuszczona dokładnie i zabezpieczona przed uszkodzeniem cewka zapłonowa ( Niestety jest to dość częsty przykład.)Został też zregenerowany parownik i ma gwarancję na 18m-cy.
Dnia 16.10.2014 Hydraktive został poddany serwisowi pod kątem elektrycznym(słynna francuska myśl techniczna potrzebuje opieki;) )jak i szczelności układu. Elektryka została zabezpieczona przed wpływem czynników zewnętrznych. Wszystko OK!
Dzięki dobrze dobranej instalcji LPG której ważność jest do 2018r. I odnoszę wrażenie, że termostat niedomyka się bo potrzebuje trochę czasu by rozgrzać się do nominalnej temperatury.
Przekładnia kierownicza była ok. pół roku temu regenerowana(koszt 1000pln), zawieszenie działa bez problemu w każdym zakresie wysokości i twardości. Przednie tarcze i klocki nowe. Płyn chłodniczy, olej,filtry, płyn do zawieszenia wymieniany ok. 8m-cy temu a przebieg w tym okresie wyniósł może 50km :) W ostatnich dniach wymieniłem świece, wymyłem odmę, wymieniłem wszystkie węzyki podciśnieniowe oraz od wtrysków lpg.
Akumulator był kupiony 2lata temu ale stał rok w domu, stan bdb.
Wydech jest w idealnym stanie.
I pewnie było robione jeszcze sporo innych rzeczy ale na chwilę obecną nieprzypominam sobie co :P
Nadwozie oceniam na ocenę db.
Ponieważ jako,że jest ocynkowane to całkiem dobrze opiera się rdzy, auto do listew zostało zabezpieczone barankiem, w profilach specjalistycznym preparatem oraz pomalowane na kolor reszty auta!. W ubiegłym roku, z powodu skorodowania szyn mocujących dolne mocowanie uszczelki drzwi, usunąłem ogniska rdzy, nałożyłem podkład epoxydowy i wykonałem czynności z poprzedniego zdania;) wygląda dobrze,a co najważniejsze chroni przed pojawieniem się rdzy na skutek czynników chemicznych czy mechanicznych.
Jeśli chodzi o estetykę nadwozia to niemam zamiaru ukrywać, że auto miało jakieś przygody parkingowe, przyjaciel mojego taty szczególnie w ostatnim czasie przyozdobił zderzaki rysami na rogach , dodatkowo prawe tylne drzwi mają minimalną wgniotkę na wysokości pasa ochronnego, niemalże niewidoczną.
Dodatkowo lakier nie jest idealny w zasadzie z 10metrów auto pięknie się mieni i wygląda ładnie ale bliższa analiza ujawnia mankamenty, nie ma tragedii(przy tym przebiegu to naprawdę drobnostki)jeśli nabywca chce mieć tanią limuzynę to może tak jeździć ew. zainwestować ok.200pln i oddać auto do polerowania i zabezpieczenia lakieru napewno auto będzie wyglądało bardzo ładnie ale jeśli ktoś chce mieć je jako kolekconerskie na co według mnie zasługuje to trzeba pomyśleć o dobrym lakierniku :)
Auto stoi na letnich oponach z oryginalnymi alufelgami stan bdb.
I chyba to wszystko co miałem powiedzieć, jeśli czegoś nienapisałem to pewnie jak mi się przypomni to dopiszę ;)
NOWE FOTO!
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
http://wrzucaj.net/C7t
http://wrzucaj.net/C7B
http://wrzucaj.net/C7f
http://wrzucaj.net/C7x
http://wrzucaj.net/C7P
http://wrzucaj.net/C7Z
http://wrzucaj.net/C7s
http://wrzucaj.net/C7L
http://wrzucaj.net/C7b
http://wrzucaj.net/C7W
http://wrzucaj.net/C79
http://wrzucaj.net/C7D
http://wrzucaj.net/C7e
http://wrzucaj.net/C7j
http://wrzucaj.net/C72
http://wrzucaj.net/C76
http://wrzucaj.net/C7k
http://wrzucaj.net/C7E
http://wrzucaj.net/C7O
http://wrzucaj.net/C7A
http://wrzucaj.net/C7V
http://wrzucaj.net/C7p
http://wrzucaj.net/C73
http://wrzucaj.net/C75
http://wrzucaj.net/C7C
http://wrzucaj.net/C7c
http://wrzucaj.net/C7w
http://wrzucaj.net/C70
http://wrzucaj.net/C7z
http://wrzucaj.net/C74
Mam dużo foto tego auta. Dodatkowo nowy właściciel dostanie wydruk instrukcji obsługi PL(jest też po Duńsku oryginalna),dokumentację techniczną XM z tym silnikiem, gdzie są szczegółowo opisane główne mechanizmy auta z tym silnikiem oraz na płycie CD całą paczkę schematów,instrukcji napraw,spisu części i wielu innych cennych informacji, które były nieocenioną pomocą przy dłubanie przy tym aucie. :)
kontakt [zasłonięte] @interia.pl tel. 731[zasłonięte] 831 jak nieodbieram proszę o sms napewno się odezwę a czasami niemam możliwości odbioru telefonu.
Poniżej specyfikacja po nr VIN :)
RODZAJ PRODUKTU
POJAZD SPECJALNY
ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU
CITROEN
LINIA PRODUKTU
XM II
TYP NADWOZIA
HATCHBACK 5DRZW
WYKOŃCZENIE
EXCLUSIVE
SILNIK
WTRYSK ES9J4
PRZENIESIENIE NAPĘDU
SKRZYNIA AUTO 4
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ
SKÓRA L005 + TEP ARGALI V145 "C9"
KOLOR OKŁADSZIN
"FY"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)
SKRZYNIA AUTO 4HP20
SILNIK (TYP)
SILNIK TYP ES
MONOGRAM DODATKOWY, INNE
EXCLUSIVE
WYKOŃCZENIE
EXCLUSIVE
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ
SKÓRA L005 + TEP ARGALI V145 "C9"
KOLOR OKŁADSZIN
"FY"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)
SKRZYNIA AUTO 4HP20
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA
WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROW STAŁE
SILNIK
WTRYSK ES9J4
ZASILANIE
WTRYSK
PALIWO
BENZYNA BEZOŁOWIOWA
USUWANIE ZANIECZYSZCZEŃ (SILNIK)
UKŁ OCZYSZ SPALIN CEE 95 (SILNIK)
FILTR WSTĘPNY
MONTAŻ BEZ FILTRA WST
SILNIK (TYP)
SILNIK TYP ES
KATALIZATOR
KATALIZATOR
CHŁODZENIE OLEJU
MONTAŻ WYMIENNIK POWIETRZE/OLEJ
PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY
BEZ PODGRZEWANIA OBIEGU GAZU
WENTYLATOR
2 WENTYLATORY 2 PRĘDKOŚCI
ODZYSK OPARÓW BENZYNY
POCHŁ OPARÓW BENZ BEZ STER
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK
SYSTEM WTRYSKU BOSCH
PRZENIESIENIE NAPĘDU
SKRZYNIA AUTO 4
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)
SKRZYNIA AUTO 4HP20
PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE
CP 20 X 69
KOŁO STYLIZOWANE
KOŁO VILLE DE MONTE-CARLO
SPRZĘGŁO
BEZ SPRZĘGŁA
USZCZELNIACZ OD STRONY KOŁA
USZCZEL. OD STR. KOŁA ŚREDN. 20
USZCZELNIACZ OD STRONY MOSTU
USZCZEL. OD STR. MOSTU JB3A
OGUMIENIE (WYMIARY, TYP)
OPONA 205X65X15 V
KOŁO (TYP)
MONTAŻ KOŁA ZE STOP LEK
SKRZYNIA BIEGÓW (TYP)
SKRZYNIA TYPU HP
ABS
ABS
STABILIZATOR POPRZECZNY TYLNY
DRĄŻEK STABILIZATORA TYL ŚRED 22
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA
WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROW STAŁE
STABILIZATOR PRZEDNI
DRĄŻEK STABILIZATORA TYL ŚRED 24
UKŁAD ANTYPOŚLIZGOWY (ASR)
BEZ SYST ZAPOB POŚLIZGOWI KÓŁ
POMPA HYDRAULICZNA
POMPA 6+2 POPRAWION.
KOMORA ZAWIESZENIA TYLNEGO
KOMORA KULISTA ZAW.TYL. POPRAWION.E
KOMORA ZAWIESZENIA PRZEDNIEGO
WYŻSZE "NOK"
ZAWIESZENIE AKTYWNE
ZAWIESZENIE HYDROAKTYW.
KOŁPAK (STYL)
BEZ KOŁPAKA OZDOBNEGO KOŁA
ŚWIATŁO STOP DODATKOWE
Z DODATKOWYM ŚWIATŁEM STOP
ŚWIATŁO OŚWIETLENIA PROGU
OŚWIETLENIE PROGU
DYSZA SPRYSKIWACZA SZYB
DYSZA SPRYSKIWACZA SZYBY OGRZEWANA
FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW.
PRZY COFANIU OD STRONY PASAŻERA
WYCIERACZKA PRZEDNIA
WYCIER PRZE PRZERYW REG +WSKAŹ POZ PŁYNU
WYCIERACZKA TYLNA
WYCIERACZKA TYL
WYCIERACZKA REFLEKTORA
BEZ WYCIERACZEK REFLEKTORÓW
TABLICA REJESTRACYJNA
BEZ TABLICY REJESTRACYJNEJ
REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY
REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE
LUSTERKO ZEWNĘTRZNE KIEROWCY
LUSTERKO ZEWN KIER OGRZE STER ELE
LUSTERKO ZEWNĘTRZNE PASAŻERA
LUSTERKO ZEWN PAS OGRZ STER ELEKTRYCZNIE
KOŁO ZAPASOWE
KOŁO BLACHA STALOWA + OPONA STAND
OSPRZĘT ZEWNĘTRZNY
ZDERZAK KOL.NADW.
DACH OTWIERANY
DACH SZTYWNY
SZYBA (WYGLĄD)
PRZYCIEMNIONA
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ
SKÓRA L005 + TEP ARGALI V145 "C9"
ALARM ANTYWŁAMANIOWY
BEZ ALARMU ANTYKRADZIEŻOWEGO
ZAPALNICZKA
ZAPALNICZKA PRZEDNIA + TYLNA
ZAGŁÓWEK TYLNY
ZAGŁÓWEK TYLNY ODCHYLANY
ZAGŁÓWEK PRZEDNI
ZAGÓWEK PRZED ODCHYLANY
SIEDZENIE TYLNE
KANAPA SKŁADANA ZESPOLONA
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA TYLNEGO
Z PODŁOKIETNIKIEM TYL
PAS BEZPIECZEŃSTWA TYLNY
NAWIJ. PASA BEZP. + BRZUSZNY NAWIJ. PASA
PAS BEZPIECZEŃSTWA PRZEDNI
PAS PIROTECHNICZNY Z ALARMEM
KLIMAT (TEMP. ZEWNĘTRZNA)
KRAJE O ZIMNYM KLIMACIE
STOPNIOWANIE BIEGÓW
PODZIAŁKA W KM/H
KONSOLA
KONSOLA DŁUGA OBŁOŻONA
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY)
KIEROWNICA PO LEWEJ
STEROWANIE ZDALNE
MONTAŻ NAD ZDALNEGO STEROWANIA
WYPOSAŻENIE TABLICY ROZDZIELCZEJ
WYKOŃCZ. DREWN. CUBIC
OKŁADZINA DRZWI
WYKOŃCZ. DREWN. CUBIC
LICZNIK OBROTÓW (GNIAZDO INFORMATYCZNE)
OBROTOMIERZ INFO MODUŁ ELEKTRO
GŁOŚNIK
MONTAŻ GŁ
STEROWANIE AUTORADIA
ZDALNE STEROWANIE RADIOODTWARZACZEM
IZOLACJA (ZASŁONY, BOCZNE OSŁONY P-SŁONECZNE, SZYBERDACH)
Z OSŁONĄ PRZECIWSŁONECZNĄ
STEROWANIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO KIEROWCY
STER ELEKTRYCZNE FOTELEM PRZED KIEROWCY
STEROWANIE SIEDZISKA PRZEDNIEGO PASAŻERA
STER ELEKTRYCZNE FOTELEM PRZED PASAŻERA
REGULACJA SIEDZISKA PRZEDNIEGO KIEROWCY
OPARCIE KIEROWCY ODCHYLANE
REGULACJA SIEDZISKA PRZEDNIEGO PASAŻERA
OPAR ODCHYL EL REG BOCZ STAŁY PASAŻ
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA PRZEDNIEGO (DZIAŁANIE)
PODŁOKIETN. PRZ. ELEKTRYCZNY
ODTWARZACZ PŁYT KOMPAKTOWYCH
BEZ INSTALACJI DO MONT ODTWARZACZA CD
PODNOŚNIK SZYBY PRZEDNIEJ
PODNOŚ SZYBY PRZED STER SEKWENC
PODNOŚNIK SZYBY TYLNEJ
PODNOŚ SZYBY TYL STER EL + BLOK
PODNOŚNIK SZYBY PRZEDNIEJ KIEROWCY
PODNOŚ SZYBY PRZED KIER STER SEKWENC
WYŚWIETLACZ
Z MATRYCĄ PUNKTOWĄ
LUSTERKO PODRĘCZNE PASAŻERA
KIER. I PASAŻER Z OŚWIETL.
WSKAŹNIK OLEJU
CZUJNIK CZASOWY POZ + TEMP
MATA GRZEJNA
FOTEL PODGRZEWANY
PODUSZKA POWIETRZNA BOCZNA PRZEDNIA
PODUSZKA POW BOCZNA PRZEDNIA
PODUSZKA POWIETRZNA PASAŻERA
PODUSZKA POW PASAŻERA
KOD STACYJKI (DZIAŁANIE)
STACYJKA ZAKODOWANA STANDARD
KOMPUTER POKŁADOWY
KOMPUTER KILOMETRY
LAMPA SUFITOWA
Z LAMPKĄ SUFITOWĄ TLN.
ODBIORNIK RADIOWY
ODBIORNIK RADIOWY POZIOM 2 RDS
CHŁODZENIE KLIMATYZACJI
CHŁODZENIE AUTOMATYCZNE
REGULATOR SZYBKOŚCI
REGULACJA PRĘDKOŚCI
REGULACJA KLIMATYZACJA/TEMPERATURA
AUTOMATYCZNA REGULACJA KLIMAT / TEMP
PODUSZKA POWIETRZNA KIEROWCY
PODUSZKA POW KIEROWCY
DYWANIK
WYKŁADZINA TUFTOWA KRÓTKA F210
STACYJKA
STACYJKA ZAKODOWANA
WSKAŹNIK POZIOMU PALIWA
WSKAŹN ZASIĘGU
STEROWANIE RYGLOWANIEM
ZAMEK ZWYKŁA BLOKADA
KIEROWNICA
KIER SPORT SKÓRA
WENTYLATOR
2 WENTYLATORY 2 PRĘDKOŚCI
SZYBA ODDZIELAJĄCA
Z SZYBĄ ODDZIELAJ.
ALTERNATOR
ALTERNATOR KLASA 15
AKUMULATOR
AKUMULATOR L2 400
STEROWANIE ZDALNE
MONTAŻ NAD ZDALNEGO STEROWANIA
ROZRUSZNIK
ROZRUSZNIK KLASA 4
OŚWIETLENIE SPECJALNE
ŚWIATŁA DZIENNE
ŚWIATŁO STOP DODATKOWE
Z DODATKOWYM ŚWIATŁEM STOP
ŚWIATŁO OŚWIETLENIA PROGU
OŚWIETLENIE PROGU
FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW.
PRZY COFANIU OD STRONY PASAŻERA
CZĘSTOTLIWOŚĆ ZDALNEGO STEROWANIA ZAMKIEM
CZĘSTOTLIWOŚĆ ZDALNEGO STEROW BLOKADY 433,92 MHZ HETERODYNA
MULTIPLEKSAŻ
BEZ SIECI MULTIPLEKSOWEJ
LAMPA SUFITOWA
Z LAMPKĄ SUFITOWĄ TLN.
REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY
REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE
KRYTERIUM ZMIENNOŚCI, KLIENCI, KONCEPCJA
STANDARD
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY)
KIEROWNICA PO LEWEJ
ZDERZENIA BOCZNE
DRZWI NIE WZMOCNIONE
CZYNNIK CHŁODNICZY
PŁYN CHŁODZĄCY R134
OSPRZĘT ZEWNĘTRZNY
ZDERZAK KOL.NADW.
KONTROLA PRĘDKOŚCI
BEZ KONTROLI PRĘDKOŚCI
P.S. Bardzo fajne auto z super wyposażeniem,dynamiczne a przez LPG nie rujnujące kieszeni, fajna baza na klasyka do dopieszczania, nie zatyraniec jakiś. auto ma historię i pragnę by w rękach nowego właściciela ta historia trwała nadal.
Cena do rozsądnej negocjacji :)