Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Citroen Xantia | Klimatyzacja, skóra | Ekonomiczny

18-07-2014, 9:53
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 4 200 zł     
Użytkownik kofikainka
numer aukcji: 4413441207
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 378   
Koniec: 18-07-2014 09:27:13

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 1996
Przebieg (km): 216785
Pojemność silnika (cm3): 1900
Moc silnika (KM): 90
Skrzynia biegów: Manualna
Rodzaj paliwa: Diesel
Typ: Kombi
Liczba drzwi: 4/5
Kolor: Bordowy
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
Wyposażenie: Wspomaganie kierownicy, Centralny zamek, Klimatyzacja, Poduszka powietrzna, Elektryczne szyby, Skórzana tapicerka, Lakier metallic, Elektryczne lusterka, Immobilizer, Podgrzewane fotele
Informacje dodatkowe: Bezwypadkowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Citroen Xantia 1.9 Turbo Diesel z 1996 roku. Samochód posiada autentyczny przebieg (został kupiony od rodziny, która dbała o samochód, a nie od handlarza. Większość mechaników, którzy widzieli ten samochód byli zdziwieni, że Xantia z tego roku może jeszcze być w tak dobrym stanie. Dodatkowo po stanie wnętrza można zorientować się, że przebieg nie był kręcony). Ja sam również handlarzem nie jestem i nie cofałem licznika. W ciągu niecałych dwóch lat użytkowania zrobiłem nim ponad 40 tys. kilometrów i nigdy mnie nie zawiódł.

 

Zaraz gdy go kupiłem wymieniłem kompletny rozrząd łącznie z rolkami i pompą. Następna wymiana czekać będzie nowego właściciela przy 235 tys. kilometrów i do tego przebiegu obowiązuje gwarancja na rozrząd (podam dane warsztatu, który dokona ewentualnej naprawy gwarancyjnej). W samochodzie były przeze mnie na bieżąco wymieniane wszystkie płyny eksploatacyjne. Ostatnio, 06 czerwca 2014 został wymieniony olej i filtr paliwa.
Oprócz tego:
-w lutym 2013 roku wymienione zostały 2 świece żarowe, auto pali na dotyk niezależnie od temperatury jaka panuje na zewnątrz,
-w październiku 2013 wymienione zostały przednie łączniki drążków stabilizatora, od tego czasu w zawieszeniu przysłowiowo "nic nie stuka i nie puka",
-w maju 2014 auto przeszło gruntowny serwis klimatyzacji tj. została wymieniona sprężarka, nabito do pełna gaz, wymieniono filtr kabinowy i zostało przeprowadzone odgrzybianie. Układ klimatyzacji jest zadziwiająco szczelny jak na wiek auta, co potwierdził serwisant,
-w czerwcu 2014 została wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów i została założona solidna, dolna osłona silnika w celu lepszej ochrony pasków i rolek przed wilgocią, czy kurzem.

Pod względem technicznym Xantia bije na głowę nierzadko 2,3 razy młodsze auta. Trudno się nie uśmiechnąć widząc przed sobą kopcące we wszystkich kolorach tęczy diesle w kilkuletnich Saabach, Audi, czy VW. W citroenie tego nie uświadczymy. Silnik w tym aucie tj. 1.9 turbo diesel to już wiekowa, ale bardzo trwała konstrukcja. 90 koni mechanicznych wbrew pozorom daje sobie stosunkowo żwawo radę z masywnym nadwoziem.

Samochód jest bardzo tani w utrzymaniu - wystarczy dbać o wymianę płynów i tankować. Spalanie w trasie - przy prędkości nie przekraczającej 100 - 110 km/h potrafi zejść lekko poniżej 5l/100 km. Za to komfort podczas jazdy jest wysoki. Przede wszystkim wszechogarniająca cisza. W środku nie słychać, że auto ma diesla. Dodatkowo jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza stoi na wysokim poziomie. Nic tutaj nie skrzypi i nie trzeszczy podczas jazdy. To również potwierdza niski przebieg samochodu i to, że nie jest jeszcze "wytrzepany" na polskich drogach. Oprócz tego mamy nagłośnienie bardzo dobrej jakości (6 głośników).
Wyposażenie auta to najwyższe z wówczas możliwych.
Mamy tu:
-klimatyzacja (w pełni sprawna),
-centralny zamek,
-immobilizer (trzeba wpisać kod, żeby uruchomić auto),
-podgrzewane fotele kierowcy i pasażera,
-skórzana tapicerka w bardzo dobrym stanie (rzadkość w tym aucie),
-elektrycznie otwierane szyby przednie i tylne,
-elektrycznie regulowane lusterka,
-dwie poduszki powietrzne,
-szeroki podłokietnik (dla kierowcy i pasażera),
-dzielona tylna kanapa (również podłokietnikiem),
-hydropneumatyczne zawieszenie.

Co do tego ostatniego warto nadmienić, że nie jest to wersja z bardziej skomplikowanym i drogim w serwisowaniu zawieszeniem hydroactive, a ze starszym, ale solidniejszym rozwiązaniem. Sprawia ono, że pokonywanie polskich dziur to żaden problem. Nie jest też na nie nadto wrażliwe - jak wspomniałem wymieniłem jedynie łączniki drążka stabilizatora i z zawieszeniem nic złego się nie dzieje. Zawieszenie jest w pełni sprawne, pozycje serwisowe tj. maksymalne podniesienie i opuszczenie działają bez zarzutu. Auto samo poziomuje się podczas cięższego załadunku.

Co do kwestii związanych z lakierem i blachą - jest to ocynk. Oprócz ogniska rdzy przy lewych tylnych drzwiach nie ma nigdzie indziej po niej śladu. Z maski schodzi tzw. klar i jedni mówią, że to wiek, a inni, ze wpływ braku garażowania i działanie słońca. Samochód posiada oryginalny lakier i nie był malowany (co można sprawdzić miernikiem).

Auto sprzedaję, gdyż zmieniam je na coś nowszego i z większą ilością mocy. Zainteresowanych zapraszam na jazdę próbną po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie. Zdjęcia przedstawiają sprzedawany samochód. Cena do lekkiej negocjacji.

Jestem dostępny pod numerem telefonu: 792 [zasłonięte] 699.