Citroen Xantia 1.9 Turbo Diesel z 1996 roku. Samochód posiada autentyczny przebieg (został kupiony od rodziny, która dbała o samochód, a nie od handlarza. Większość mechaników, którzy widzieli ten samochód byli zdziwieni, że Xantia z tego roku może jeszcze być w tak dobrym stanie. Dodatkowo po stanie wnętrza można zorientować się, że przebieg nie był kręcony). Ja sam również handlarzem nie jestem i nie cofałem licznika. W ciągu niecałych dwóch lat użytkowania zrobiłem nim ponad 40 tys. kilometrów i nigdy mnie nie zawiódł.
Zaraz gdy go kupiłem wymieniłem kompletny rozrząd łącznie z rolkami i pompą. Następna wymiana czekać będzie nowego właściciela przy 235 tys. kilometrów i do tego przebiegu obowiązuje gwarancja na rozrząd (podam dane warsztatu, który dokona ewentualnej naprawy gwarancyjnej). W samochodzie były przeze mnie na bieżąco wymieniane wszystkie płyny eksploatacyjne. Ostatnio, 06 czerwca 2014 został wymieniony olej i filtr paliwa. Oprócz tego: -w lutym 2013 roku wymienione zostały 2 świece żarowe, auto pali na dotyk niezależnie od temperatury jaka panuje na zewnątrz, -w październiku 2013 wymienione zostały przednie łączniki drążków stabilizatora, od tego czasu w zawieszeniu przysłowiowo "nic nie stuka i nie puka", -w maju 2014 auto przeszło gruntowny serwis klimatyzacji tj. została wymieniona sprężarka, nabito do pełna gaz, wymieniono filtr kabinowy i zostało przeprowadzone odgrzybianie. Układ klimatyzacji jest zadziwiająco szczelny jak na wiek auta, co potwierdził serwisant, -w czerwcu 2014 została wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów i została założona solidna, dolna osłona silnika w celu lepszej ochrony pasków i rolek przed wilgocią, czy kurzem. Pod względem technicznym Xantia bije na głowę nierzadko 2,3 razy młodsze auta. Trudno się nie uśmiechnąć widząc przed sobą kopcące we wszystkich kolorach tęczy diesle w kilkuletnich Saabach, Audi, czy VW. W citroenie tego nie uświadczymy. Silnik w tym aucie tj. 1.9 turbo diesel to już wiekowa, ale bardzo trwała konstrukcja. 90 koni mechanicznych wbrew pozorom daje sobie stosunkowo żwawo radę z masywnym nadwoziem. Samochód jest bardzo tani w utrzymaniu - wystarczy dbać o wymianę płynów i tankować. Spalanie w trasie - przy prędkości nie przekraczającej 100 - 110 km/h potrafi zejść lekko poniżej 5l/100 km. Za to komfort podczas jazdy jest wysoki. Przede wszystkim wszechogarniająca cisza. W środku nie słychać, że auto ma diesla. Dodatkowo jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza stoi na wysokim poziomie. Nic tutaj nie skrzypi i nie trzeszczy podczas jazdy. To również potwierdza niski przebieg samochodu i to, że nie jest jeszcze "wytrzepany" na polskich drogach. Oprócz tego mamy nagłośnienie bardzo dobrej jakości (6 głośników). Wyposażenie auta to najwyższe z wówczas możliwych. Mamy tu: -klimatyzacja (w pełni sprawna), -centralny zamek, -immobilizer (trzeba wpisać kod, żeby uruchomić auto), -podgrzewane fotele kierowcy i pasażera, -skórzana tapicerka w bardzo dobrym stanie (rzadkość w tym aucie), -elektrycznie otwierane szyby przednie i tylne, -elektrycznie regulowane lusterka, -dwie poduszki powietrzne, -szeroki podłokietnik (dla kierowcy i pasażera), -dzielona tylna kanapa (również podłokietnikiem), -hydropneumatyczne zawieszenie. Co do tego ostatniego warto nadmienić, że nie jest to wersja z bardziej skomplikowanym i drogim w serwisowaniu zawieszeniem hydroactive, a ze starszym, ale solidniejszym rozwiązaniem. Sprawia ono, że pokonywanie polskich dziur to żaden problem. Nie jest też na nie nadto wrażliwe - jak wspomniałem wymieniłem jedynie łączniki drążka stabilizatora i z zawieszeniem nic złego się nie dzieje. Zawieszenie jest w pełni sprawne, pozycje serwisowe tj. maksymalne podniesienie i opuszczenie działają bez zarzutu. Auto samo poziomuje się podczas cięższego załadunku. Co do kwestii związanych z lakierem i blachą - jest to ocynk. Oprócz ogniska rdzy przy lewych tylnych drzwiach nie ma nigdzie indziej po niej śladu. Z maski schodzi tzw. klar i jedni mówią, że to wiek, a inni, ze wpływ braku garażowania i działanie słońca. Samochód posiada oryginalny lakier i nie był malowany (co można sprawdzić miernikiem). Auto sprzedaję, gdyż zmieniam je na coś nowszego i z większą ilością mocy. Zainteresowanych zapraszam na jazdę próbną po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie. Zdjęcia przedstawiają sprzedawany samochód. Cena do lekkiej negocjacji.Jestem dostępny pod numerem telefonu: 792 [zasłonięte] 699.