CIAŁO SPIENIĘŻONE ? SZKICE ANTROPOLOGICZNE I SOCJOLOGICZNE
Redakcja naukowa : Marek S. Szczepański, Beata Pawlica, ,Anna Śliz, Agnieszka Zarębska-Mazan
rok wyd. 2008, stron 259, rys., fot., tab., wykresy, przypisy, oprawa miękka foliowana, format ok. 23,5 cm x 16,5 cm
Z notatki wydawniczej : Prezentowane studium to rozmaitość tekstów połączonych wspólną rysą, którą jest funkcjonowanie społeczeństwa w kulcie cielesności. Kanony kobiecego i męskiego piękna fizycznego są obecne w przestrzeni publicznej. Współcześnie kreowanie własnego wyglądu staje się jedną z podstawowych aktywności życiowych wysoko rozwiniętych społeczeństw. Żyjemy w czasach kultu szczupłości i młodości. Ważkość zewnętrznego wizerunku oddają słowa N. Etcoffa: Wygląd to najbardziej publiczna część naszej jaźni. To święta część nas samych, widzialne ja, które świat zewnętrzny uznaje za odbicie ja niewidzialnego, wewnętrznego. Praca jest adresowana do przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych, którzy w swojej pracy zajmują się zagadnieniami cielesności. Do studentów socjologii, psychologii. Dla wszystkich zainteresowanych problemem współczesnego kształtowania wizerunku zewnętrznego.
SPIS TREŚCI :
WSTĘP: zarządzanie ciałem w „erze kosmetyków"
CZĘŚĆ I OSWAJANIE CIELESNOŚCI
Beata Łaciak — Socjalizacja do troski o urodę
Beata Kostrubiec — Reprezentacja poznawcza własnego ciała u dzieci w świetle rysunku projekcyjnego
Lidia Wiśniewska — Znaczenie własnej cielesności w okresie adolescencji
CZĘŚĆ II W KRĘGU CYWILIZACJI SOMATYCZNEJ?
Marek S. Szczepański, Grzegorz Gawron, Weronika Ślęzak-Tazbir — Renta urody i tunika Nessosa.
Ciało w społecznej percepcji
Anna Śliz, Anna Czerner — Jakość życia pacjentów po zabiegach implantoprotetycznych
Beata Bykowska — Odchudzanie jako styl życia współczesnych kobiet
Agata Woźniak-Krakowian, Beata Zajęcka — Atrybuty kobiecej atrakcyjności
w percepcji mężczyzn przebywających w warunkach izolacyjnych
Katarzyna Piątek, Anna Barabasz — „Nie hetero, nie homo. Po prostu metro" (i über).
Socjologiczna analiza współczesnych wzorców męskości
Marta Małecka — Ciało - kolejne uzależnienie?
CZĘŚĆ III WSZYSTKO NA SPRZEDAŻ?
Jerzy F. Sztuka, Krystyna Sztuka — Rola reklamy wizualnej w promowaniu i definiowaniu wartości ciała ludzkiego
Bożena Czekańska-Mirek — Jak sprzedawać starość? Refleksje na temat wizualnych
i językowych aspektów kampanii reklamowych pro-age
Katarzyna Frąckowiak — Witalność ciała władcy jako gwarant witalności organizmu państwowego
Joanna A. Wnęk-Gozdek — Ciało jako forma przekazu. Granice wykorzystania ludzkiego ciała w reklamach
- opinie krakowskich studentów
CZĘŚĆ IV ZAPACH, OBRAZ, POŻĄDANIE
Karolina Izdebska — Antyciało. Cielesność jako obszar uprawiania krytyki rzeczywistości społecznej
w polskiej sztuce współczesnej
Aleksandra Gąsior — Widzialna część zwana ciałem, czyli co mówi nam ciało Drag King?
Refleksje nad symboliką znaczeń w przedstawieniach Drag King
Justyna Tomczyk — Zapach, ciało, pożądanie - socjologiczna analiza korelatów
Karolina Wojtasik — Rozważania nad trupem Nany. Ciało jako symbol upadku społeczeństwa
Anna Musialik — Ciało - zwierciadłem duszy. Relacje pomiędzy atrakcyjnością ciała
a kondycją duchową człowieka w średniowiecznej hagiografii i twórczości apokryficznej
ZAKOŃCZENIE
KAŻDY OFEROWANY EGZEMPLARZ JEST SPRAWDZANY W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH DEFEKTÓW DRUKARSKICH ! ZAPRASZAM DO PRZEJRZENIA PEŁNEJ OFERTY KSIĘGARNI E-KODEKS !!! W przypadku dodatkowych pytań proszę przesłać wiadomość.
|