Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

CHWYTY ZACHWYTY NATANSON TEATR FILM USTAWA FILMOWA

16-01-2012, 18:14
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 40 zł     
Użytkownik serdecznie
numer aukcji: 2039709735
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 9   
Koniec: 15-01-2012 20:04:25

Dodatkowe informacje:
Opis niedostępny...
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W DOLNEJ CZĘŚCI AUKCJI (CZASAMI TRZEBA WYKAZAĆ SIĘ CIERPLIWOŚCIĄ W OCZEKIWANIU NA ICH DOGRANIE)



PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI - CHWYTY I ZACHWYTY
AUTOR - WOJCIECH NATANSON
WYDAWNICTWO - S. A. KRZYŻANOWSKI, KRAKÓW 1934, WYDANIE - 1???, NAKŁAD - ??? EGZ.
STAN KSIĄŻKI - DOSTATECZNY JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM, PIECZĄTKI, PRZYBRUDZENIA, LUŹNE KARTY)
RODZAJ OPRAWY - INTROLIGATORSKA, TWARDA Z PŁÓCIENNYM GRZBIETEM I NAROŻNIKAMI
ILOŚĆ STRON - 262 + TABLICE Z ILUSTRACJAMI
WYMIARY - 18 x 12,5 x 2,1 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,299 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE - ZAWIERA
KOSZT WYSYŁKI - 8 ZŁ - KOSZT UNIWERSALNY, NIEZALEŻNY OD ILOŚCI I WAGI (NP. JEŚLI KUPISZ 7 KSIĄŻEK ŁĄCZNY KOSZT ICH WYSYŁKI WCIĄŻ BĘDZIE WYNOSIŁ 8 ZŁ), DOTYCZY PRZESYŁKI PRIORYTETOWEJ NA TERENIE POLSKI. ZGADZAM SIĘ WYSŁAĆ PRZEDMIOT ZA GRANICĘ. KOSZT WYSYŁKI W TAKIM PRZYPADKU, USTALA SIĘ INDYWIDUALNIE WEDŁUG CENNIKA POCZTY POLSKIEJ I JEST ZALEŻNY OD WAGI PRZEDMIOTU.




SPIS TREŚCI LUB/I OPIS - PRZYPOMINAM O KOMBINACJI KLAWISZY CTRL+F (PRZYTRZYMAJ CTRL I JEDNOCZEŚNIE NACIŚNIJ F), PO NACIŚNIĘCIU KTÓREJ Z ŁATWOŚCIĄ ZNAJDZIESZ INTERESUJĄCE CIĘ SŁOWO O ILE TAKOWE WYSTĘPUJE W TEKŚCIE WYŚWIETLANEJ WŁAŚNIE STRONY.

KILKA SŁÓW ZAMIAST PRZEDMOWY.

Oskar Wiildiei w prziedmiowie dio „Portretu Doriana Gmayia" mówi: „Kltio właisoe wirtalaetnia z idlziieto szrtnilki umie wymaizić w oldiręfbny spo-sóto, lalltoo pir^etkisizrtatbcić jen na nowy tśirddiek ar-tyisttiyciznego wyiraiz,ui, ten j^sit toryttiyfeiem". Uznaję isiłiuiazmoiść ^siulbjielktywnyich aatażeń tego okireśilenia. Leoz ^y omo wytstorcza? Wira-żienia z dzieła iszltlulkii |m)ożną wynaizić w odrębny sposióto talkiżie za ipomoicią ipoemiattu, dmaima-tu, noweli, hafo ohenaiz-u. Nie eadizię, by ten ipo-diziaJji realkidji imdżinia toyiłlo naiziwiać ikryttiyikiąi aa1-tyisttyozinę.. Banalk tttuł wiażmegio ogniwa w pokiu^ mowaniiL, brak isitiotinegio iskiłialdnikia w defi-nidjd. Aby być fcryftylfciem, ino wystfcatticaa u-mieó wyiraiżiać w oidrębny sipolsiób swoje wna-żenia, wywołane pirzez zijiawiisiko anstt|ys(t|yoz-rne. Tirzdba- giestaoze uicizynić to w taki sipoisób, ajżeby eaytaijiąjcą iputoliicizność zbliiżiyć do dzieła istzltiuki, aiżieiby !j!ej uikajzać pliękno i mąidsrość
tego dztieŁa, acjeby ję. nauczyć wrażliwości i oflmuwania. Mówiąc o fcryłtyice, Wikła zapomina o jieij ceta. Kjrytyflca miasd toyć jednocześnie eftfugięj aarttyisty i pufoltaiości, i "Ułatwiać iioh rporoztuimienie. W pinzieieiwnym razie jiestt nieipoitrzełma, może nawet szkodliwa. Albo też, pnzetstóaijiąic być krytyka, staje się sa-modtztielnem dziełem eizttiuflŁL
Wydaje mi się, że taki pogląd na krytykę ajBprawiediłiwia i tłiwnactzy stanowistoo, kitóre zapmuijię w ooenie diaiełi sztuiki. W fioer mowach prywatoiyicih ziarztuicano mi niekiedy, że moja sądy aą jednostronne, niedosyć surowe i agresywnie, że nw „zjeżdżam" i nie wy-Ireniewaim. Mógłbym odlpowiedzieć, że tę jiedt-nostóroność tifiuiDaicay może prtzy&odiny chia-4 ralktter inoi(ch wystęipień,; nie. bęid^c krytykiem zaiwodowym izalbiieraSem głos jiediynLe wtediy, gdQP fchtciałem. zwrócić uwaigę na uftwór, czy przedstawienie, pod kitónego wrażeniem pisia-łiem. Piiaatom niemali wyłąjcznie o tem, co mi pnzyipadik) do smafcu. O nzieciziaiohj stłabycii Luib złych walałem mik,2feć. TaJki (był przywilej mego sitanowisika.
„Une bfrancłie monte n^splicpe pas Tarlire" powiedizdał Ctuat-eainbriianid. EgizelkiłC]ie i sm-row^ werdylkttyi diziwnie mtato pnziytcizynUgr snę do iposttęjpm aztulkii.dio jeiji rozwojm i uiszlaictfet-
nienia Gzy mam prizjypomtiamć diziesii^rtlki ar-^stów, zdławionych iprsez oft)ojię(tność M) przez wrogie sttanowisfloo ikaiytyków? Czy mam powoływać się na Norwilda, pdisiząicego w pnziy-tuiBkni św. KaizimieirKia w Paryżtui roapa-ozliwy wiensz ,rna śmierć poeziji", z uisIŁepem, jiafeiże wymownym o tych^ ,jco gnzielbaić miaja za nzie-miosło"? Uznali e w petoi prawo krytjyiki sut-rowej, nzieczowetj, uptnz^tająoel śmiieć i gruz z drogi iprawdłzdwietj stzftiulki. Ale obok tych srogich tprzedisftawiicl^M porządikju zróbcie też trochę miejsca dlła entuizijtasitów. I, jeżeli kry-tyika ma ^uż być podobna do procesru sądowego,) myiślę, że, choćby dlla równowagi, obotk sęidtziów i p"otk!uipatoipow, było ltaiklże i obrońców!





SPIS RZECZY.

Kilka słów zamiast przedmowy..... 3.
I
Teatr młodych we Francji........ 9.
Marjusz i Marjanna........... 21.
„Mademoiselle"......A....... 27.
Marcel Achard............. 31.
Jacąues Deval, zrozpaczony humorysta ... 37,
Za kulisami teatru Pitoeffa........ 49
„Korjolan" w „Komedji francuskiej"..... 53^
Ii.
Fortuna uśmiecha się do „Hamleta"..... 59-
^ Mazepa w Teatrze Kameralnym...... 67.
Teatr potrójnie wyróżniony........ 77.
„Kordjan" na scenie krakowskiej...... 83
W obronie „Pomsty" Orkana....... 87
„W małym domku"........... 93.
Z teatrów Warszawy........... 101
Maszyny, maszyny, maszyny........ 111
Euridika................ 119-
„Niebiescy zalotnicy" Jasnorzewskiej .... 127.
„Sprawa Dantona" Przybyszewskiej .... 131
„Czerwony marsz"........... 135
Na marginesie „Kapitana z Koepenick" . . . 139 v
Blaski i nędze teatru hitlerowskiego .... 143
Rozmowa o Józefie Sosnowskim...... 149
III.
Romantyzm Wyspiańskiego........ 155,
Jubileusz „Manon Lescault"........ 163
Piękne życie człowieka odważnego .... 171
Teatr współczesny we Włoszech...... 177
„Oszust"................ 183
Szpieg, czy bohater?........... 189
„Bronz i szminka"............ 199.
Obrona Kordjana............ 205
IV.
O film artystyczny........... 011 v
Maska na twarz Melpomeny?....... 217
O tak zwanych „naddatkach" w kinie .... 223.
Nowa ustawa filmowa.......... 229
V.
Ku zapełnionej widowni......... 237,
M. Jasnorzewska - Pawlikowska o „Egipskiej
pszenicy".............. 243
Czy w Krakowie powstanie teatr eksperymentalny? ................ 249.
Magdalena Samozwaniec o mękach feljetonistów. 255.




Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.


ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT


NIE ODWOŁUJĘ OFERT, PROSZĘ POWAŻNIE PODCHODZIĆ DO LICYTACJI