ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]11677 |
Wymiar: |
16.8x24.0cm |
Nr wydania: |
1 |
Seria: |
HISTORIA POWSZECHNA |
Ilość stron: |
400 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,70 kg |
Indeks: |
550[zasłonięte]00100KS |
Rok wydania: |
2011 |
Autor: |
Chwalba Andrzej |
Stan: |
Nowa |
Rodzaj okładki: |
Twarda |
Wydawca: |
Wydawnictwo Naukowe PWN |
Opis książki
Nowatorskie spojrzenie na współczesność
Autor, znany polski historyk, Andrzej Chwalba, przedstawia nową syntezę dziejów świata w ostatnich dwóch dekadach. W części pierwszej ciekawie omawia zagadnienia cywilizacyjne dotyczące współczesnego człowieka, takie jak: problemy demograficzne i ekologiczne, zmiana klimatu, sytuacja mniejszości seksualnych, choroby cywilizacyjne i walka z AIDS, wszechobecność Internetu i nowych technologii, kultura konsumpcyjna, przestępczość zorganizowana oraz globalizacja gospodarki. W części drugiej barwnie przedstawia dzieje polityczne świata w latach 1989–2011, pokazuje m.in.: upadek komunizmu w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, demontaż Związku Radzieckiego, wojnę w byłej Jugosławii, a także rozwój Unii Europejskiej. Prezentuje również zmierzch potęgi Stanów Zjednoczonych, a także rosnące znaczenie Chin i Indii na arenie międzynarodowej, sytuację w Azji i Ameryce latynoskiej, konflikty w Afryce i na Bliskim Wschodzie oraz niepokojący rozwój współczesnego terroryzmu.
Andrzej Chwalba – profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, specjalista w zakresie historii XIX i XX wieku. Autor prac poświęconych dziejom Krakowa i III Rzeczypospolitej. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Historycznego. Autor m.in.: III Rzeczpospolita. Raport specjalny (2005), Historia powszechna. Wiek XIX (2008) i Okupacyjny Kraków w latach 1
[zasłonięte]939-19 (wyd. 2 - 2011).
Podręcznik przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów politologii, stosunków międzynarodowych, europeistyki, socjologii, kulturoznawstwa, dziennikarstwa oraz historii. Okaże się także przydatny dla nauczycieli, ambitnych uczniów szkół średnich, przygotowujących się do matury z historii i wiedzy o społeczeństwie i wszystkich pragnących zyskać syntetyczną wiedzę o współczesności.