Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

CHRZĄSTOWSKA - TEORIA LITERATURY w SZKOLE

23-04-2015, 20:35
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 8 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 5265059779
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 1   
Koniec: 23-04-2015 19:53:10

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1979
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"TEORIA LITERATURY w SZKOLE. Z BADAŃ nad RECEPCJĄ LIRYKI", B.CHRZĄSTOWSKA ; OSSOLINEUM 1979; nakład : 5 250; stan : plus db; przesyłka polecona : 9,80 zł .



SPIS TREŚCI :


Wstęp............. 5

Rozdział I. Koncepcje, programy, postulaty........ 14
1. Spojrzenie wstecz............. 14
2. Niekonsekwencje programów współczesnych...... 24
3. Zaniedbania metodyki............ 31

Rozdział II. Proces komunikacji literackiej w szkole ..... 42
1. Świadomość literacka............ 43
2. Proces dydaktyczny w przebiegu czasowym...... 48
3. Problemy interpretacji w szkole......... 54
4. Rozumienie a przeżycie.....,....... 63
5. Kategoria odbiorcy w szkole.......... 71
6. Dwustopniowy układ komunikacji......... 76

Rozdział III. Modele edukacji literackiej w liceum...... 87
1. Najważniejsza jest treść. Model I......... 88
2. Kontekst przesłania dzieło. Model II........ 94
3. Niedostatki analizy. Model III.......... 100
4. W kręgu interpretacji. Model IV......... 106
5. Strategie dydaktyczne — strategie odbioru.......117

Rozdział IV. Kształtowanie pojęć w liceum ........ 123
1. Zasady nauczania............. 124
2. Start licealisty.............. 128
3. Błędy dydaktyczne kształcenia okazjonalnego...... 132

Rozdział V. Antynomie dydaktyki zracjonalizowanej..... 150
1. Z terminami czy bez terminów?......... 150
2. Szkolny „język-antykwariat".......... 156
3. Jak funkcjonują quasi-nazwy?.......... 162
4. „Za" i „przeciw" wiedzy z poetyki . ...... 173

Rozdział VI. Gra wyobraźni czy logika wnioskowania ? .... 178
1. Lektura i analiza wiersza Norwida W Weronie .... 180
2. Lektura i analiza wiersza Tetmajera Idą błękitne....... 185
3. Myślenie intuicyjne i analityczne ......... 193

Rozdział VII. Autonomia sztuki poetyckiej a jej funkcje społeczne . 200
1. Poeta czy podmiot liryczny........... 202
2. Odbiór w sytuacji „swoistej".......... 207
3. Odbiór w sytuacji „biograficznej"......... 216
4. Rola biografii w dydaktyce ........... 222

Rozdział VIII. Szkolne uwarunkowania odbioru....... 226
1. Metodyczna rola tekstu............ 226
2. Wiadomości czy myślenie historyczne ?........ 233
3. Uczeń jako odbiorca liryki........... 244

Aneks.................. 257
1. O badaniach słów kilka........... 257
2. Testy-sprawdziany, wyniki ilościowe........ 263
Test III. W. Broniewski, Słowik......... 263
Test 1/2. Wiersz Słoty i pieśń VII J. Kochanowskiego . . . 267
Test 1/3. J. Kochanowski, J. A. Morsztyn, I. Krasicki ... 271
Test III/l. C. K. Norwid, W Weronie....... 276
Test III/2. K. Przerwa-Tetmajer, Idą błękitne........ 280
Test III/3. J. Przyboś, B. Leśmian, L. Staff, J. Tuwim ... 284
Test IV/a, IV/b. H. Poświatowska......... 289

Tablice.................. 291
Indeks nazwisk................ 301
Indeks rzeczowy ........ 305