Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

CHRZĄSTOWSKA - TEORIA LITERATURY w SZKOLE

22-02-2015, 17:34
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 9.99 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 5086123105
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 2   
Koniec: 22-02-2015 16:57:09

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1979
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"TEORIA LITERATURY w SZKOLE. Z BADAŃ nad RECEPCJĄ LIRYKI",  B.CHRZĄSTOWSKA  ; OSSOLINEUM 1979; nakład : 5 250; stan : plus db; przesyłka polecona : 9,30 zł .



SPIS TREŚCI :


Wstęp.............       5

Rozdział I. Koncepcje, programy, postulaty........       14
1.   Spojrzenie wstecz.............       14
2.  Niekonsekwencje programów współczesnych......       24
3.   Zaniedbania metodyki............       31

Rozdział II. Proces komunikacji literackiej  w szkole .....       42
1.   Świadomość literacka............       43
2.  Proces dydaktyczny w przebiegu czasowym......       48
3.   Problemy interpretacji w szkole.........       54
4. Rozumienie a przeżycie.....,.......       63
5.   Kategoria odbiorcy w szkole..........       71
6.  Dwustopniowy układ komunikacji.........       76

Rozdział III. Modele edukacji literackiej w liceum......       87
1.  Najważniejsza   jest  treść.   Model   I.........       88
2.  Kontekst przesłania dzieło. Model II........       94
3.  Niedostatki analizy. Model III..........     100
4.  W kręgu interpretacji. Model IV.........      106
5.  Strategie dydaktyczne — strategie odbioru.......117

Rozdział IV. Kształtowanie pojęć w liceum ........     123
1.  Zasady nauczania.............     124
2.  Start licealisty..............     128
3.  Błędy dydaktyczne kształcenia okazjonalnego......     132

Rozdział V.  Antynomie dydaktyki  zracjonalizowanej.....     150
1.  Z terminami czy bez terminów?.........     150
2.  Szkolny „język-antykwariat"..........     156
3.  Jak funkcjonują quasi-nazwy?..........     162
4.  „Za"  i „przeciw" wiedzy z poetyki .           ......     173

Rozdział VI. Gra wyobraźni  czy logika wnioskowania ?  ....     178
1.  Lektura i analiza wiersza Norwida W Weronie  ....     180
2.  Lektura i analiza wiersza Tetmajera Idą błękitne.......     185
3.  Myślenie intuicyjne i analityczne .........     193

Rozdział VII. Autonomia sztuki poetyckiej a jej funkcje społeczne .     200
1.  Poeta czy podmiot liryczny...........     202
2.  Odbiór w sytuacji „swoistej"..........     207
3.  Odbiór w sytuacji „biograficznej".........     216
4.  Rola biografii w dydaktyce ...........     222

Rozdział VIII. Szkolne uwarunkowania odbioru.......     226
1.  Metodyczna rola tekstu............     226
2.  Wiadomości czy myślenie historyczne ?........     233
3.  Uczeń jako odbiorca liryki...........     244

Aneks..................     257
1.   O  badaniach słów kilka...........     257
2.   Testy-sprawdziany, wyniki ilościowe........     263
Test III. W. Broniewski, Słowik.........     263
Test 1/2. Wiersz Słoty i pieśń VII J. Kochanowskiego .     .     .     267
Test 1/3. J. Kochanowski, J. A. Morsztyn, I. Krasicki ...      271
Test  III/l.  C.  K.  Norwid,  W  Weronie.......     276
Test III/2. K. Przerwa-Tetmajer, Idą błękitne........     280
Test III/3. J. Przyboś, B. Leśmian, L. Staff, J. Tuwim ...     284
Test IV/a, IV/b. H. Poświatowska.........     289

Tablice..................     291
Indeks nazwisk................     301
Indeks rzeczowy  ........     305