Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

CHRZĄSTOWSKA - TEORIA LITERATURY W SZKOLE

12-07-2012, 17:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 9.99 zł     
Użytkownik maciek-m31
numer aukcji: 2443214331
Miejscowość Szczytno
Wyświetleń: 9   
Koniec: 03-07-2012 20:44:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1979
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

B.CHRZĄSTOWSKA

TEORIA LITERATURY W SZKOLE

Z BADAŃ NAD RECEPCJĄ LIRYKI

 

spis treści:

Wstęp
ł I. Koncepcje, programy, postulaty
1.   Spojrzenie  wstecz
2.  Niekonsekwencje programów współczesnych
3.   Zaniedbania  metodyki
 II. Proces komunikacji literackiej  w szkol
1.   Świadomość literacka
2.  Proces dydaktyczny w przebiegu czasowym
3.   Problemy interpretacji  w szkole
4.  Rozumienie a przeżycie
5.   Kategoria odbiorcy w szkole
6.  Dwustopniowy układ komunikacji 
 III. Modele edukacji literackiej w liceum
1.  Najważniejsza   jest  treść.   Model   I
2.  Kontekst przesłania dzieło. Model II
3.  Niedostatki analizy. Model III
4.  W kręgu interpretacji. Model I
5.  Strategie dydaktyczne — strategie odbioru

IV. Kształtowanie pojęć w liceum
1.  Zasady nauczania.
2.  Start licealisty
3.  Błędy dydaktyczne kształcenia okazjonalnego.....
V  Antynomie  dydaktyki  zracjonalizowanej  .
1.  Z terminami czy bez terminów?........
2.  Szkolny „język-antykwariat"........
3.  Jak funkcjonują quasi-nazwy?........
4.  „Za"  i „przeciw"  wiedzy z poetyki......
VI.  Gra wyobraźni  czy logika  wnioskowania?  .
1.  Lektura i analiza wiersza Norwida W Weronie .
2.  Lektura i analiza wiersza Tetmajera Idą błękitne... .
3.  Myślenie intuicyjne i analityczne......
VII. Autonomia sztuki poetyckiej a jej funkcje społeczne
1.  Poeta czy podmiot liryczny........
2.  Odbiór w sytuacji „swoistej"......
3.  Odbiór w sytuacji „biograficznej".....
4.  Rola biografii w dydaktyce........
VIII. Szkolne uwarunkowania odbioru .
1.  Metodyczna rola tekstu........
2.  Wiadomości czy myślenie historyczne? .
3.  Uczeń jako odbiorca liryki........
Aneks.............
1.   O  badaniach  słów kilka........
2.   Testy-sprawdziany, wyniki ilościowe.....
Test l/l. W. Broniewski, Słowik......
Test 1/2. Wiersz Słoty i pieśń VII J. Kochanowskiego Test 1/3. J. Kochanowski, J. A. Morsztyn, I. Krasicki Test  III/l.  C.  K.  Norwid,  W Weronie  ....
Test III/2. K. Przerwa-Tetmajer, Idą błękitne
Test III/3. J. Przyboś, B. Leśmian, L. Staff, J. Tuwim Test IV/a, IV/b. H. Poświatowsk
Tablice

stan dobry(pieczątki)

stron 315