Studio Enjoy Up Games jeszcze w 2004 roku przygotowywało Chronos Twin z myślą o konsoli Game Boy Advance, jednak po problemach ze znalezieniem wydawcy zaniechano developingu. Kolejna szansa narodziła się z nową konsolą Nintendo DS, która jest bardziej zaawansowana technicznie niż jej poprzednik, co umożliwiło przygotowanie gry bardziej skomplikowanej i lepiej wyglądającej.
Chronos Twin to platformowa gra akcji, osadzona w świecie zagrożonym atakiem obcych. Jest dość nietypowa, gdyż rozgrywa się w dwóch wymiarach czasowych. Najłatwiej jest to wytłumaczyć na przykładzie: gdy bohater znajduje się w jakimś miejscu podczas rozgrywki, to jest zarówno w teraźniejszości, jak i w przeszłości, dlatego na każdym z dwóch ekraników pokazywane są różne obrazy.
Powiązania pomiędzy poszczególnymi wymiarami są dosyć mocne, ponieważ czynności wykonane w jednym czasie oddziałują na świat w drugim. Aby ukończyć grę, trzeba wyczulić się na związki przyczynowo–skutkowe, które umożliwią bezpieczne dotarcie do szczęśliwego finału.
Pomysł podzielenia gry na dwa światy jest bardzo dobry. Co prawda był już zastosowany w Mario & Luigi: Partners in Time, więc nie jest oryginalny, jednak na szeroką skalę wykorzystywany nigdy nie był. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej grafiki z dużą ilością szczegółów można cieszyć się z naprawdę dobrej gry akcji.