Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Chrabonszczewski-Prywatność Teoria i praktyka

10-07-2015, 23:30
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 42 zł     
Użytkownik Mysza657
numer aukcji: 5440578420
Miejscowość Kasinka Mała
Wyświetleń: 1   
Koniec: 10-07-2015 22:51:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Wysyłka w 24h
- Pocztą Polską

Wybrane przez Państwa książki wysyłane są po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie bankowym lub po mailowej informacji iż przesyłka ma być wysłana za pobraniem.
WYSYŁKA GRATIS
Wysyłka gratis przy zakupach powyżej 150 złotych. Nie dotyczy przesyłek pobraniowych i zagranicznych. Książki wysyłamy również za pośrednictwem firmy kurierskiej.
Kontakt
Antykwariat i Księgarnia Tezeusza
Kasinka Mała 657
34-734 Kasinka Mała
tel. 604[zasłonięte]847

gg Monika 38[zasłonięte]513
gg Iwona 43[zasłonięte]495
e-mail: [zasłonięte]@tezeusz.pl

Nr konta bankowego:
Millennium
601[zasłonięte]220200[zasłonięte]00191[zasłonięte]703

Chrabonszczewski-Prywatność Teoria i praktyka
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]54534
Wymiar: 16.0x23.5cm
Nr wydania: -
Seria: -
Ilość stron: 302
Ocena: -
Waga: 0,45 kg
Indeks: 572[zasłonięte]01970KS
Rok wydania: 2012
Wydawca: Aspra
Autor: Chrabonszczewski Maciej
Rodzaj okładki: Miękka
Stan: Nowa

Opis książki


Podjęte w pracy badanie fenomenu prywatności zostało skierowane na analizę kategorii konstytuujących to zjawisko oraz na rekonstrukcję dylematów prywatności w dziedzinach mających kluczowe znaczenie dla współczesnego życia społecznego i gospodarczego. Takie założenie badawcze wyznaczyło ramową strukturę pracy, na którą składają się dwie zasadnicze części.
W pierwszej z nich – złożonej z trzech rozdziałów – skoncentrowano się na teoretycznym oglądzie prywatności wyznaczonym przez podstawowe perspektywy filozoficzne.
W rozdziale pierwszym przedstawiono zarys historii prywatności, definicje oraz rodzaje prywatności. Następnie poddano analizie dychotomię: prywatny – publiczny i omówiono funkcje prywatności. Rozważania zakończono strukturalizacją pojęcia prywatności wskazującą na jej trzy wymiary: wymiar fizycznej dostępności, wymiar kontroli informacji oraz wymiar samodeterminacji. Do tej struktury autor odwołuje się w dalszych częściach pracy.
Rozdział drugi poświęcono miejscu prywatności w filozofii, a także problemom filozoficznym związanym z prywatnością. Skoncentrowano się zwłaszcza na czterech aspektach prywatności: ontologicznym, epistemologicznym, antropologicznym oraz aksjologicznym. Podjęto również próbę interpretacji prywatności jako kategorii filozoficznej i wartości etycznej.
W rozdziale trzecim zawarto analizę ewolucji statusu prawa do prywatności traktowanej jako prawo naturalne, jako prawo człowieka i jako prawo niezbywalne. W drugiej części rozdziału przedstawiono argumenty uzasadniające prawo do prywatności, ramy tworzenia tego prawa oraz konflikt prawa do prywatności z innymi prawami.
Pierwsza część, w której ukazano ewolucję samego pojęcia prywatności i jej wymiarów, stanowi podbudowę filozoficzną przedstawionych w części drugiej konfliktów między prywatnością jednostki a dobrem społecznym.
Drugą część – na którą składają się również trzy rozdziały – poświęcono współczesnym uwarunkowaniom prywatności, w szczególności tym o charakterze socjologicznym. Jej celem jest zbadanie i ukazanie wielości form i przejawów tego samego w swej istocie konfliktu między prywatności ą jednostki a dobrem ogółu.
W rozdziale czwartym zawarto rozważania dotyczące relacji między sferą prywatną i publiczną oraz przedstawiono konsekwencje (dla prywatności) zwiększenia nadzoru sfery publicznej. Poruszono w nim również problem prywatności osób publicznych, a także omówiono konflikt między instytucjami państwa a prywatnością obywateli. Podjęto też próbę odpowiedzi na pytanie, jak nasza prywatność będzie wyglądać w przyszłości.
Rozdział piąty dotyczy prywatności w miejscu pracy. Ukazano w nim konflikt między prywatnością pracownika a dobrem firmy, a także zaprezentowano problemy związane z prywatnością, z którymi borykają się zarówno pracodawcy, jak i ich pracownicy. Przeprowadzono również analizę kodeksów etycznych wybranych przedsiębiorstw pod kątem poruszania w nich problemu prywatności pracownika. W aneksie do tego rozdziału zawarto listę przebadanych z punktu widzenia prywatności kodeksów etycznych.
W rozdziale szóstym ujęto analizę uwarunkowań prywatności konsumenta oraz kosztów związanych z brakiem ochrony prywatności. Szczególny akcent położono na ukazanie zagrożeń dla prywatności konsumenta ze strony współczesnych technologii oraz na możliwości przeciwdziałania tym zagrożeniom.
Wyniki przeprowadzonej analizy fenomenu prywatności z punktu widzenia filozofii i socjologii zawarto we wnioskach.


Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk.
Zobacz także...