CHIPTUNING
silników diesla turbo doładowanych
TDI TDCI TDdi TD TDS HDI CDI CDTI DCI DTI DTL DTH JTD
ALFA ROMEO AUDI BMW CITROEN FIAT MERCEDES OPEL PEUGEOT RENAULT SKODA SEAT VOLVO VW
poprzez gniazdo OBD
z HAMOWNIĄ PODWOZIOWĄ
Proponuję Państwu usługę zwiększenia mocy i momentu obrotowego pojazdu poprzez zmianę oprogramowania w sterowniku silnika ECU. Każdy program modyfikowany jest indywidualnie na miejscu pod dany model silnika jak i na życzenie klienta!!!
INDYWIDUALNA
( modyfikacja na życzenie klienta nawet do 30-80KM / 60-160 Nm )
Proszę nie dać się nabrać!!!
Każdy chiptuning jest sprawą indywidualną dla eksploatowanego silnika i nie ma '''uniwersalnych profesjonalnych'' programów modyfikujących elektronikę samochodu w taki sam sposób, dlatego każde auto otrzymuje indywidualny, najbardziej optymalny program dostosowany do możliwości silnika jaki i potrzeb właściciela. Wszystkie przeprowadzane modyfikacje są robione na bazie orginalnego oprogramowania sczytanego z Państwa pojazdu i dlatego nie powoduje ona żadnych nieporzadanych efektów ubocznych takich jak: zapalania się kontrolek na desce rozdzielczej czy problemów z komunikacja komputerami diagnostycznymi lub innym interfejsami.
Profesjonalny CHIPTUNING zwiększa moc i moment obrotowy zachowując margines bezpieczeństwa nie wpływając na trwałość silnika ponieważ koncerny samochodowe nie maja możliwości zestrojenia każdego osobnego egzemplarza, dlatego jest mocno ograniczone programowo, dlatego nasza usługa ma na celu indywidualne zestrojenie wszystkich podzespołów do aktualnego stanu i możliwości jednostki silnikowej co za sobą niesie podniesienie mocy, momentu obrotowego, co w ostatecznym efekcie skutkuje większa dynamiką auta jaki i zmniejszeniem spalania przy zachowaniu dotychczasowego tempa zużycia silnika, oczywiście przy zachowaniu właściwego serwisowania i wymiany materiałów eksploatacyjnych.
Wykonanie CHIPTUNINGU polega głównie na modyfikacji w programie dawki paliwa, zwiększa się również górną granicę doładowania na turbinie, co oczywiście skutkuje większym ciśnieniem w kolektorze ssącym. Przyspiesza się również kąt dynamiczny wtrysku oczywiście w zależności od zwiększonej ilości paliwa ponieważ większa ilość paliwa musi spalać się dłużej aby nie powodowało to dymienia. W silnikach wyposażonych w system wtryskowy CammonRaily zwiększa się również ciśnienie na głównej szynie CR. Bardzo ważnym elementem od którego zależy bezpieczeństwo silnika jego podzespołów i przeniesienia napędu jest ograniczenie momentu obrotowego i tutaj tuner musi wykazać się umiejętnościami precyzyjnego zdefiniowania (ustawienia) przebiegu krzywej momentu tak aby przyspieszające auto zachowało pełna płynność (łagodność) i dynamikę, a zarazem aby przebieg momentu zaczynał się wcześniej i kończył później, co ma ogromne znaczenie dla przeniesienia napędu w danym aucie. Modyfikację programu przeprowadza się oczywiście tak aby zachować równowagę paliwowo-powietrzną AFR co ma wielki wpływ aby nie dopuścić do dymienia ponieważ nadmierne dymienie jest niedopuszczalne. Odczyt i zapis programu sterującego może być przeprowadzony przez złącze OBD oczywiście jeżeli istnieje taka możliwość, poprzez wtyczki sterownika na stole diagnostycznym, poprzez złącze serwisowe BDM na stole diagnostycznym i w skrajnych przypadkach poprzez wylutowanie i odczyt w programatorze danych. Zawsze wedle możliwości wybieramy technikę najmniej inwzyją.
Dodatkowe plusy Modyfikacji nadanie tzw. ,,drugiego życia'' silnikowi, obniżenie spalania nawet od 1-1,5 litra, możemy oczywiście skorygować parce wielu innych elementów i podzespołów takich jak np: uszkodzony przepływomierz bez konieczności jego wymiany, zawór recyrkulacji spalin EGR, skorygować dynamiczny kąt wtrysku, i oczywiście często pojawiający się problem z zapalaniem na ciepłym silniku, oraz wiele innych drobnych anomalii jakie powstają podczas użytkowania pojazdów..
OPIS WYKONANIA USŁUGI
Przed podjęciem jakichkolwiek kroków związanych z CHIPTUNINGIEM wykonujemy profesjonalną diagnostykę i na tej podstawie oceniamy stan jednostki silnikowej i jej podzespołów. POMIARY NA HAMOWNI ABY SPRAWDZIĆ NOMINALNA MOC I MOMENT OBROTOWY AUTA
Następnym krokiem jest sczytanie orginalnego oprogramowania przez złącze diagnostyczne bez INGERENCJI MECHANICZNEJ! istnieje taka możliwość.
Następnie modyfikacja programu sterującego silnikiem z uwzględnieniem oczekiwań klienta i wgranie go do samochodu ponownie przez złącze diagnostyczne! lubi inna metoda.
POMIARY NA HAMOWNI ABY SPRAWDZIĆ PRZYROST MOCY PO MODYFIKACJI, PEŁNA DIAGNOSTYKA!
Bezpieczeństwo Silnika i innych podzespołów jest bardzo ważnym elementem CHIPTUNINGU wiec w przypadku wadliwej pracy jednostki napędowej lokalizuje usterkę i w miarę możliwości usuwamy ją na miejscu, jeżeli jednak usterka jest poważna czyli pojazd za względów technicznych nie nadaje się do Tuningu odstępuje od CHIPTUNINGU aż do całkowitego usunięcia dolegliwości wtedy klient ponosi tylko koszta związane diagnostyką oraz pomiarami na Hamowni. Ponieważ CHIPTUNING ma za zadanie poprawić dynamikę-elastykę, osiągi i kulturę pracy silnika podczas prawidłowej eksploatacji silnika.
Oto kilka przykładów naszej pracy :