Świat jest ogarnięty wojną. Ludzie ciągle walczą z brutalnymi orkami, dziwnymi ludziami-szczurami zwanymi Skavenami oraz ich odwiecznymi wrogami - samymi sobą. Elfy i krasnoludy obwarowane w swoich twierdzach oferują swą pomoc, jednak ich rasy stanowią zaledwie ułamek tego, czym były wieki temu. Na północy znajdują się Północne Pustkowia, jałowe ziemie przepełnione monstrami i barbarzyńcami oddanymi bezgranicznie Czterem Potęgom Chaosu. To przerażające miejsce zmienia nie do poznania każdego, kto do niego wejdzie. Jednak moce zaczynają powoli spływać na południe...
"Piekło jest puste. Wszystkie diabły są tutaj."
- Wiliam Szekspir
W grze Chaos w Starym Świecie każdy z graczy wciela się w jednego z czterech bogów Chaosu. Do swojej dyspozycji ma charakterystyczne dla siebie moce oraz legiony wyznawców zapewniające mu unikalną siłę oraz diaboliczne zdolności, przy pomocy których może plugawić i niewolić Stary Świat.
Czterej bogowie Chaosu to:
- Khorne, Krwawy Bóg, Pan Czaszek, pragnący śmierci i bitwy.
- Nurgle, Pan Plagi i Ojciec Zepsucia, lubujący się w brudzie i chorobach.
- Tzeentch, Ten który Zmienia Drogi, Wielki Spiskowiec, planujący los wszechświata.
- Slaanesh, Książę Pożądania i Bólu, Pan Rozkoszy, będący w stanie skusić swymi rozkoszami nawet najbardziej prawych.
Kiedy razem z innymi bogami Chaosu dążysz do dominacji, którą chcesz osiągnąć przez plugawienie i podbój, musisz zmierzyć się nie tylko z innymi graczami, ale także z mieszkańcami Starego Świata, którzy desperacko walczą, aby odepchnąć was z powrotem do królestwa Chaosu.
"Każdy z nas jest diabłem samego siebie i czynimy z tego świata piekło."
- Oscar Wilde
Jako powiernik jednej z czterech potężnych Mocy czujesz, że twój czas właśnie nadszedł. Twoi trzej żałośni rywale myślą, że uda im się osiągnąć zwycięstwo, jednak to tylko ułuda. W porównaniu do ciebie są tak naprawdę niczym. Twoje działania, spiski oraz zdeterminowanie udowodnią swą wartość kiedy utopisz świat w morzu Chaosu. Świat zostanie uformowany na twój obraz, a nawet twoi żałośni rywale będą bić ci pokłony przez całą wieczność. Niech się rozpocznie decydująca bitwa!
"Nadzieja jest najgorsza, bo przedłuża cierpienie"
- Friedrich Nietzsche
Zaprojektowana przez Erica M. Langa, twórcę m.in. gry karcianej Warhammer: Inwazja, gra planszowa Chaos w Starym Świecie oferuje trzy, różnorodne ścieżki do zwycięstwa, oraz daje graczom niezwykłą możliwość ukształtowania świata na nowo. W każdym ruchu będziecie plugawić ziemie, zdobywać dominację nad jej mieszkańcami oraz walczyć ze zdeprawowanymi wyznawcami swoich rywali. Każdy z bogów ma swoją specjalną talię składającą się z unikalnych dla niego darów i umiejętności oraz ma możliwość rozwijania swoich wyznawców do śmiercionośnych oprawców. Przywołujcie żywe objawy Chaosu, poniżonych kultystów i przerażające demony - wszystko co jest niezbędne do zniszczenia wszystkiego, co wejdzie im w drogę.
CZY JEST JAKAŚ NADZIEJA DLA ŚWIATA ŚMIERTELNIKÓW?
— Liber Malefic
W świecie Warhammera, czterej bogowie Chaosu walczą o władzę. Khorne, Bóg Krwi i Pan Czaszek jest żądny mordu i nieustającej walki. Nurgle, Pan Zarazy i Mistrz Plag, lubuje się w plugastwie i chorobach. Tzeentch, Władca Losu i Wielki Intrygant jest mistrzem kłamstwa i podstępu. Slaanesh, Książę Bólu i Rozkoszy oraz Pan Pożądania, uwodzi nawet najbardziej prawych, wabiąc ich obietnicami wszelkich cielesnych rozkoszy.
W grze Chaos w Starym Świecie, każdy z graczy wcieli się w rolę jednego z Panów Chaosu. Charakterystyczne zdolności każdego z bogów i legionu jego wyznawców dają graczom unikalne sposoby na sianie zniszczenia i panowanie nad Starym Światem. W czasie, gdy potęgi Chaosu ścierają się ze sobą, rujnując ziemie ludzi i siejąc w nich spustoszenie, Stary Świat nie poddaje się. Walczy z całych sił i stawia opór rękami swoich wiernych bohaterów, by wygnać złych bogów z powrotem do ich Domeny Chaosu… chociaż na chwilę.
CZAS LAMENTU NADCHODZI .— Grimoire Daemonicus
Zawartość pudełka:
- 1 instrukcja
- 1 plansza
- 4 wskaźniki Zagrożenia
- 4 zestawy plastikowych łączników
- 4 arkusze Potęg
- 4 znaczniki Mocy
- 4 znaczniki Punktów Zwycięstwa
- 16 żetonów postępu Zagrożenia
- 116 żetonów Zepsucia
- 6 żetonów Wydarzeń
- 4 żetony Bohaterów
- 6 żetonów Szlachty
- 20 żetonów Chłopów
- 6 żetonów Skavenów
- 14 żetonów Spaczenia
- 96 kart Chaosu
- 20 kart Ulepszeń
- 5 kart Spustoszenia
- 28 kart Starego Świata
- 5 kości
- 1 Krwiopijec Khorna
- 6 Krwiopuszczy
- 4 Zaprzysiężonych Krwi
- 1 Wielki Nieczysty
- 5 Siewców zarazy
- 6 Trędowatych
- 1 Pan Przemian
- 3 Horrory
- 8 Akolitów
- 1 Strażnik Tajemnic
- 3 Demonice
- 6 Kusicieli