Coco Mademoiselle - orientalno świeża woda perfumowana dla kobiet, wykreowana przez Jacquesa Polge'a, wprowadzona do sprzedaży przez dom mody Chanel w roku 2001.
Jeden z najniezwyklejszych zapachów, które powstały w ostatnich latach. Już po pierwszym sezonie sprzedaży wiadomo było, że przejdzie do historii mody.
Był pierwszym zapachem w trzydziestoletniej historii zapachowych Oscarów - nagród FiFi, który został uznany za najlepszy zapach we wszystkich krajach, w których odbywa się głosowanie.
Coco Mademoiselle nie jest nowym wcieleniem klasycznych perfum Coco. To zupełnie nowa, oryginalna kompozycja stworzona z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii modyfikowania zapachów.
Aromatowi róży dodano świeżości, a wetiwer pozbawiono przyciężkiej woni ziemi. Choć zapach jest całkowicie abstrakcyjny, przyciąga niczym pachnące pralinkami zapachy smakowe.
Coco Mademoiselle stworzono z myślą o nowoczesnych mieszkankach wielkich miast, kobietach dobrze wykształconych, inteligentnych, które pragną zwracać na siebie uwagę, jednak nie chcą być postrzegane jednowymiarowo i stereotypowo.
Zapach łatwo dostosowuje się do użytkownika.
Nuty zapachowe: kwiat pomarańczy, bergamot, jaśmin, róża, paczula, wetiwer
Marilyn Monroe zapytana niegdyś, co ma na sobie nocą, odpowiedziała po prostu:
„Kilka kropli Chanel No.5”.
Tym samym stworzone w 1920r perfumy zyskały sobie miano najsłynniejszych perfum świata.
Chanel to legendarna marka świata mody kojarząca się dziś przede wszystkim z dwiema osobami: jej założycielką Coco Chanel i Karlem Lagerfeldem - od 1983r. dyrektorem artystycznym firmy Chanel, który zachowując podstawowe i rozpoznawalne cechy stylu marki, nadał jej nowoczesnego i świeżego wizerunku. Wprowadził także lśniące kolory i gustowne dodatki. Wiele projektów Chanel Karl przetworzył i skomponował na nowo – ulubione perły Chanel zyskały nowe imponujące rozmiary, podobnie jak eleganckie wieczorowe torebki, unowocześnił klasyczny kostium, skracając spódnicę, zwężając żakiet i łącząc go z kusymi, odsłaniającymi pępek bluzeczkami. Tweed zastąpił leginsy i gustowne berety.
Zamiłowanie projektantki do aktywnego trybu życia wyraża się teraz poprzez deski do surfingu i snowboardy sprzedawane pod marką Chanel.