Championship Manager to najsłynniejsza seria menedżerów piłkarskich. Pierwsza odsłona popularnego CeeMa pojawiła się w 1992 roku. Rodzicami serii są bracia Paul i Oliver Collyer, którzy stworzyli program w warunkach domowych w Shropshire (Anglia). Niebawem podpięli się pod firmę Sports Interactive, która opracowała kolejne wydania Championship Managera. Wydawcą ostatnich części był Eidos Interactive. Na początku 2005 roku doszło do rozłamu - Sports Interactive wziął bazę danych i silnik gry, natomiast Eidosowi pozostały prawa do nazwy. Championship Manager wciąż się zatem ukazuje, ale tworzy go nowy zespół. Przed nami piąta odsłona w wersji na konsole PS2 i Xbox...
Piąta edycja przynosi sporo zmian. Pierwsza z nich to szybsza rozgrywka - w przerwie pomiędzy meczami i większymi wydarzeniami ciężko jest tym razem zrobić sobie kawę czy zjeść obiad (dobrze to, czy źle?). Kolejna nowość to poszerzona baza danych. Przy jej tworzeniu autorzy skorzystali z pomocy profesjonalnej agencji zajmującej się zbieraniem informacji na temat klubów i piłkarzy. Prostsze jest w piątce wyszukiwanie talentów oraz graczy, którzy są nam naprawdę potrzebni, a to dzięki usprawnionemu systemowi odpowiedzialnemu za scouting. Meritum sprawy przy ściąganiu piłkarzy, czyli negocjacje transferowe, również poszerzono, dodając kilka nowych klauzul i opcji.
Dalej mamy sprawniej funkcjonujący, zdecydowanie łatwiejszy w obsłudze niż dotychczas moduł treningowy. Do pracy nad tym aspektem Beatiful Game Studios zaprosiło z kolei trenera angielskiego Charltonu Athletic - Mervyna Day'a. Przygotował on zestawy, które możemy wykorzystać, jeśli sami nie lubimy się bawić w ustalanie reżimów treningowych. Sporym novum jest wprowadzenie graficznego trybu meczowego. Już nie musimy czytać meczów, możemy je obejrzeć dzięki dwuwymiarowemu obrazowi boiska i zawodników (przedstawionych jako zabawne krążki).