Championship Manager 2006 jest kolejnym produktem z popularnej serii managerów futbolowych, wydanym w czternastą rocznicę istnienia cyklu. Zgodnie z tradycją developerzy ponownie dokonali w swoim dziele wielu ulepszeń, które bez problemu potrafią dostrzec nie tylko zagorzali entuzjaści zarządzania w świecie piłki kopanej. Przede wszystkim czeka na nas 75 odwzorowanych z pietyzmem klas rozgrywkowych z 26 krajów, liczne turnieje o prestiżowym charakterze (m.in. Copa Sudamericana i FA Trophy) itd.
Uwagę zwraca zupełnie nowy system prezentacji przebiegu wirtualnego meczu, nazwany Gameplan. Za sprawą tej niewątpliwej innowacji możemy śledzić poczynania podlegających nam sportowców niczym podczas siedzenia przed ekranem telewizora, mając nieustanny wpływ na realizowaną taktykę, boiskowe ustawienie każdego członka drużyny etc. Ponadto twórcy pozwolili nam na dokonanie wyboru pomiędzy oglądaniem całego pojedynku dwóch zespołów w ujęciu trójwymiarowym, a przejrzeniem tylko kluczowych momentów spotkania.
Jeśli chodzi natomiast o właściwe administrowanie ekipą futbolistów, to autorzy wreszcie postarali się o wprowadzenie opcji natychmiastowego podglądu statystyk graczy drugorzędnych bez pojawiania się irytujących opóźnień, wynikających z przetwarzania sporej ilości informacji. Dzięki temu znacznie usprawniono wyszukiwanie nowych talentów, którymi chcemy wzmocnić naszą drużynę. Dodatkowo zaimplementowano specjalny tryb rozmowy z piłkarzami, umożliwiający np. składanie obietnic konkretnym futbolistom, aby spowodować wzrost ich morale (rzecz jasna danego słowa wypada dotrzymywać, gdyż w przeciwnym razie musimy liczyć się z przykrymi konsekwencjami). Warto zauważyć, iż w proces developinguChampionship Manager 2006 zaangażowano Mervyna Day’a, pracującego na co dzień z zawodnikami angielskiego klubu Charlton Athletic. Fachowiec ten dostarczył gotowe schematy, wykorzystywane w rzeczywistości na treningach.