Regeneracja przy użyciu ceramizera® polega na przywróceniu nominalnych rozmiarów i właściwej geometrii współpracujących powierzchni w mechanizmach, w których występuje tarcie metalu o metal, poprzez narostowe tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej o unikalnych właściwościach. Warstwa ceramiczna powstaje dzięki połączeniu i dyfuzji cząsteczek ceramizera® z cząsteczkami metalu przemieszczającymi się w oleju.
Regeneracja przeprowadzana jest bez demontażu urządzeń, w trakcie ich normalnej eksploatacji – wystarczy dodać preparat do oleju w układzie wspomagania kierownicy. Proces regeneracji oraz tworzenia warstwy ceramicznej odbywa się automatycznie.
Procesy termodynamiczne zachodzące na powierzchniach trących się, powodują narastanie warstwy ceramiczno-metalowej we wszystkich miejscach a szczególnie w miejscach zużytych (wytartych).
Narastanie stopniowo stabilizuje się wraz ze zmniejszaniem się współczynnika tarcia co prowadzi do samoczynnej optymalizacji szczelin trących się detali i po osiągnięciu wartości nominalnych, zatrzymuje się odbudowując powierzchnie w sposób prawie idealny. Oznacza to, że w miejscach bardziej zużytych (wytartych) i tam gdzie były rysy, odbuduje się grubsza warstwa niż w miejscach mniej wytartych, co w rezultacie prowadzi do odbudowy pożądanej geometrii trących się detali.
Korzyści z zastosowania ceramizera® do hydraulicznego układu wspomagania kierownicy:
1. Regeneruje i zabezpiecza powierzchnie tarcia podczas eksploatacji, bez demontażu obrabianego zespołu.
2. Efektywna trwałość odbudowanej powierzchni – gwarantowana do 100 000 km przebiegu lub do 9 000 mth.
3. Utrzymuje nowe jak i używane urządzenia w jak najlepszym stanie.
4. Zapobiega powstawaniu rdzy i korozji.
5. Zatrzymuje i zapobiega powstawaniu pittingu.
6. Zapewnia płynną i cichą pracę układu wspomagania w każdych warunkach.
7. Ułatwia jazdę dzięki zmniejszeniu oporów przy skręcaniu kierownicą.
8. Zastępuje w większości przypadków naprawy, zmniejszając wielokrotnie koszty w porównaniu z tradycyjnym remontem.
9. Zmniejsza współczynnik tarcia (do wartości 0,02 tj. 10-krotnie mniej niż przy styku „stal-stal”), tym samym obniża wytwarzanie ciepła pomiędzy trącymi się metalowymi częściami.
10. Przyczynia się do zwiększenia niezawodności i sprawności mechanizmu.
11. W warunkach niedostatecznego smarowania (np. przy wycieku oleju), wytworzona warstwa ceramiczna umożliwia czasowo dalszą pracę urządzenia bez jego zniszczenia.
12. Mikrotwardość 4[zasłonięte]000-45 MPa (400 450 kg/mm2) (dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kg/mm2).
13. Chroni środowisko naturalne.
14. Preparat można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z producentem ceramizerów®.
15. Produkt nie zawiera teflonu, ołowiu i molibdenu.
16. Ceramizer jest skuteczny na każdym etapie eksploatacji pojazdu.
Opakowanie zawiera jeden dozownik preparatu o masie netto 5 ml.
Produkt jest bezpieczny zgodnie z normą UE (91/155/EEC).