Regeneracja polega na przywróceniu nominalnych rozmiarów i właściwej geometrii współpracujących powierzchni w mechanizmach, w których występuje tarcie, poprzez narostowe tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej o unikalnych właściwościach. Regeneracja przeprowadzana jest bez demontażu urządzeń, w trakcie ich normalnej eksploatacji. Procesy termodynamiczne zachodzące na powierzchniach trących się, powodują narastanie warstwy ceramiczno-metalowej we wszystkich miejscach a szczególnie w miejscach zużytych - wytartych. Narastanie stopniowo stabilizuje się wraz ze zmniejszaniem się współczynnika tarcia. Proces narastania sam optymalizuje szczeliny trących sie detali i po osiągnięciu wartości nominalnych, zatrzymuje się samoczynnie, odbudowując powierzchnie w sposób niemalże idealny. Oznacza to, że w miejscach bardziej wytartych lub tam gdzie powstały rysy, odbudowuje się grubsza warstwa niż w miejscach mniej wytartych, co w rezultacie prowadzi do odbudowy idealnej - pożądanej - geometrii trących się detali. Charakterystycznym objawem początku regeneracji jest zmniejszenie szumu mechanizmu już po kilkudziesięciu kilometrach przebiegu
Wykorzystuje zjawisko:
- Ceramizacji powierzchni metalowych - wytwarza się warstwa ceramiczno-metalowa, o niskim współczynniku tarcia, odporna na temperaturę i obciążenia, o wysokiej twardości i trwałości,
- magnetyzacji oleju - cząsteczki oleju przylegają do powierzchni metali,
- selektywnego przenoszenia - swobodne molekuły metalu zawarte w oleju są przenoszone w węzły tarcia i uzupełniają siatkę krystaliczną odbudowanej powierzchni metalu.
Cząsteczki ceramizera charakteryzują się wysokim stopniem adhezji z metalem, przenoszą cząsteczki metalu - selektywne przenoszenie - w zużyte miejsca, gdzie występuje podwyższona temperatura spowodowana tarciem i tam odbudowują powierzchnie, tworząc warstwę ceramiczno-metalową.
Korzyści:
- regeneruje powierzchnie tarcia podczas eksploatacji, bez demontażu obrabianego zespołu poprzez tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej wypełniającej, pokrywającej i wyrównującej porysowania, defekty i wyżłobienia,
- efektywna trwałość odbudowanej powierzchni - gwarantowana do 100 tyś. km przebiegu,
- w warunkach niedostatecznego smarowania np: przy wycieku oleju wytworzona warstwa umożliwia czasowo dalszą pracę urządzenia bez jego zniszczenia,
- w przypadku awaryjnego wycieku oleju, wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa umożliwia kontynuację jazdy - nawet ponad 500 km,
- przedłuża okresy między wymianami oleju, zmniejszając jego zużycie,
- utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 10-cio krotnie,
- zabezpiecza podzespoły przed korozją i agresywnymi substancjami chemicznymi - ważne w przypadku stosowania gorszej jakości olejów,
- zatrzymuje i zapobiega powstawaniu pittingu,
- zmniejsza wibracje i hałas,
- zastępuje w większości przypadków naprawy, zmniejszając kilkukrotnie koszty w porównaniu z tradycyjnym remontem nawet 5-8 krotnie,
- niski współczynnik tarcia poniżej 0,02 tj. 10-krotnie mniej niż przy styku "stal-stal" tym samym obniża wytwarzanie ciepła pomiędzy trącymi się metalowymi częściami,
- przyczynia się do zwiększenia niezawodności i sprawności mechanizmu,
- mikrotwardość - 4[zasłonięte]000-45 Mpa (400-450 kg/mm2) dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kg/mm2,
- chroni środowisko naturalne,
Gwarancja:
- skuteczności i trwałości wytworzonej warstwy ceramiczno-metalowej do 100 tyś. km przebiegu lub do 9000 mth. Po tym przebiegu można ponownie zaaplikować produkt.
Bezpieczeństwo:
- produkt jest bezpieczny zgodnie z normą UE (91/155/EEC),
- przechowywać w temperaturze poniżej +40°C,
- nie zawiera teflonu ani molibdenu.
Zalecenia:
- stosować bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej - do kolejnej wymiany oleju - kontynuować jazdę z preparatem,
- można stosować na każdym etapie eksploatacji z każdym rodzajem oleju,
- w trakcie pełnej obróbki - 1500 km - nie wymieniać oleju.
Sposób użycia dla skrzyń biegów, tylnych mostów:
- rozgrzać olej w skrzyni biegów, tylnym moście - przejeżdżając kilka km,
wyłączyć silnik,
- odkręcić korek wlewu do skrzyni biegów lub korek wlewu oleju do tylnego mostu,
- opróżnić dozownik do otworu wlewu oleju,
- zakręcić korek wlewu oleju,
- przejechać jednorazowo odcinek nie mniejszy niż 10 km z prędkością do 90 km/h oraz 100-300 m na wstecznym biegu,
- tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji - w tym czasie nie wymieniać oleju.
Sposób użycia dla reduktorów:
- rozgrzać olej w reduktorze - uruchomić reduktor, na co najmniej 30 min,
- zatrzymać reduktor,
- odkręcić korek wlewu oleju do reduktora,
- opróżnić dozownik do otworu wlewu oleju,
- zakręcić korek wlewu oleju,
- tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 60 godzin pracy reduktora w normalnych warunkach eksploatacji - w tym czasie nie wymieniać oleju,
W przypadku znacznego zużycia mechanizmów a w szczególności wtedy gdy podczas regeneracji po przejechaniu 100-200 km zauważymy nieznaczną poprawę pracy mechanizmów, zaleca się podwojenie dozy ceramizera. Jeżeli po aplikacji i po przejechaniu kolejnych 100-200 km poprawa pracy mechanizmu nie jest zauważalna - może to świadczyć o dokonaniu błędnej oceny stanu zużycia mechanizmu lub mechanicznym uszkodzeniu urządzenia.
Nie stosować do:
- automatycznych skrzyń biegów,
- w sprężarakach śrubowych,
- gdy przynajmniej jeden z elementów pary trącej w urządzeniu nie jest metalowy.
Pojemność: 4 ml
|