Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Centralny Okręg+Architektura Śląskiej Kolei fabryk

05-07-2015, 14:13
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 169.80 zł     
Użytkownik domki
numer aukcji: 5424432601
Miejscowość Tychy
Wyświetleń: 1   
Koniec: 05-07-2015 14:32:04

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Centralny Okręg Przemysłowy (COP) 1[zasłonięte]936-19. Architektura i urbanistyka

Kraj-Region-Miasto-Fabryka-Osiedle-Budynek

Autor/autorzy:

Oprawa: Twarda
Format: 21.0x29.0cm
Liczba stron: 426

ISBN: [zasłonięte]978-8329-130-6

 


Centralny Okręg Przemysłowy (COP) na architektoniczno-urbanistycznej mapie Polski zajmuje miejsce szczególne. By opisać tak ogromne założenie, nie gubiąc istotnych niuansów składających się na jego powstanie, potrzeba solidnego opracowania bibliograficznego, licznych kwerend i zapewne najważniejszego – niesłabnącej pasji i fascynacji tematem.

Dr inż. arch. Marcin Furtak materiały do niniejszej dysertacji zbierał i opracowywał przez wiele lat. W swojej pracy analizuje wszystkie dziedziny planowania przestrzenno-architektoniczno-urbanistycznego związanego z COP-em. Opisuje zakłady przemysłowe, osiedla mieszkaniowe i budynki użyteczności publicznej nie tylko w sztandarowych miastach COP-u, takich jak Stalowa Wola, Sandomierz, Lublin, Rzeszów, Mielec czy Dębica i Kraśnik, ale także w tych mniej znanych, takich jak Nowa Dęba, Nowa Sarzyna, Pionki, Poniatowa i Pustków. Autor, opierając się na ocalałych planach, po raz pierwszy przedstawia również te COP-owskie przedsięwzięcia, które z powodu wybuchu II wojny światowej nie doczekały się realizacji i na zawsze pozostały w sferze zamierzeń.

Centralny Okręg Przemysłowy (COP) 1936–1939. Architektura i urbanistyka to także hołd złożony pamięci polskich architektów i inżynierów międzywojnia, pracy budowniczych i tysięcy ludzi, bez których COP nigdy by nie powstał. O znaczeniu tego największego przedsięwzięcia inwestycyjnego II Rzeczypospolitej świadczą do dzisiaj obiekty, będące niezmiennym źródłem inspiracji.

 

Architektura Śląskiej Kolei Górskiej

Należy do serii:

Oprawa: Twarda
Format: 21.0x29.5cm
Liczba stron: 216

 

ISBN: [zasłonięte]978-8329-148-1

Śląska Kolej Górska, wiodąca u podnóża Sudetów, powstała w latach 1863–1867 na szlaku Görlitz/Węgliniec – Jelenia Góra – Wałbrzych. Architektura obiektów stacyjnych i drogowych obiektów inżynieryjnych szlaku stanowi jedno z wybitniejszych dzieł budownictwa kolejowego ówczesnej epoki.

Górskie otoczenie miało wpływ na wyjątkową formę linii. Monumentalne obiekty stacyjne zaprojektował znany niemiecki architekt Hermann Cuno, natomiast budowę linii prowadził zasłużony dla budownictwa kolejowego radca budowlany Karl Malberg.
Książka Architektura Śląskiej Kolei Górskiej Gorlitz/Węgliniec – Jelenia Góra – Wałbrzych ukazuje nieznane dotąd wątki historyczne z okresu budowy szlaku kolejowego, prezentuje głównych budowniczych i twórców tej kolei, przedstawia architekturę stacji kolejowych z uwzględnieniem ich lokalizacji przestrzennej, zastosowanego budulca, wystroju architektonicznego oraz rozplanowania funkcjonalnego wnętrz najważniejszych obiektów dworcowych.
Wśród omawianych obiektów znalazły się dworzec w Węglińcu, który uzyskał wystrój na miarę dworców berlińskich, neorenesansowy dworzec w Jeleniej Górze, zbudowany z bloków jasnego piaskowca, a także kamienny neogotycki dworzec w Rybnicy, powstały z myślą o kuracjuszach przybywających do położonego w pobliżu uzdrowiska Cieplice.
W książce ukazane zostały także obiekty inżynieryjne linii, przedstawione parametry techniczne mostów, wiaduktów, przepustów i tuneli.
Publikację wzbogaca dokumentacja ikonograficzna, zarówno archiwalna, jak i współczesna,

kupujesz wypełnij - formularz płacę

niezależnie od formy płatności

 

 

DANE DO PRZELEWU:
P.P.H.U Najbar Mirosław
ul.Batorego 24
43-100 Tychy
ING BANK ŚLĄSKI
92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368


TEL     32 [zasłonięte] 93         32 [zasłonięte] 72