1. Oniemiałe miasto
2. Tego nie wiem
3. Mediator
4. Zembój
5. Ona liczy cienie
6. L'America
7. Billy kłamca
8. Czas Wodnika
9. 15000 obywateli polskich
10. Patrzę na wschód
11. Kołysanka dla Małgosi
12. Mgła w Villacam
13. Pomiędzy piekłem-niebem
14. Naucz mnie
Reedycja w digipacku nieosiągalnego od lat, oryginalnego albumu grupy RSC z 1996 roku
Opis wydawcy:
RSC jest jednym z niewielu zespołów reprezentujących tzw. „Muzykę Młodej Generacji” wczesnych lat 80., który mimo wielu przetasowań personalnych i losowych zdarzeń przetrwał do dziś. Nadal koncertuje, nadal nagrywa, nadal cieszy się bardzo dużym uznaniem nie tylko polskich słuchaczy. Dzięki oryginalnemu (wyłącznie analogowemu) instrumentarium, wielkiej dbałości o jakość prezentowanych utworów, zarówno w warstwie wykonawczej jak i aranżacyjnej, a przede wszystkim dzięki niezwykłej wierności własnemu stylowi – jest bez wątpienia jedną z najciekawszych grup art-rockowych w tej części Europy.
Zespół RSC powstał w Rzeszowie w 1981 roku. Zadebiutował na jarocińskim przeglądzie "Muzyki Młodej Generacji '82", zdobywając w plebiscycie słuchaczy drugie miejsce. Kilka tygodni później powtórzył sukces – tym razem podczas jeleniogórskiego festiwalu "Kart-Rock", efektem czego była pierwsza sesja nagraniowa dla Polskiego Radia Katowice oraz udział w dwóch programach telewizyjnych, w tym – słynnym "Klubie Czarnego Krążka". Kolejny znaczący etap w działalności RSC to zwycięstwo na festiwalu "Rockowisko'82" w Łodzi i propozycja nagrania pierwszej płyty długogrającej.
Album – znany na rynku pod tytułem "Fly Rock" (od wymyślonej przez zespół nazwy określającej rodzaj wykonywanej muzyki) - okazał się jednym z najważniejszych fonograficznych wydarzeń lat 80. Indywidualny styl (inspirowany twórczością Kansas, Styx czy Electric Light Orchestra) plus nieprzeciętne umiejętności kompozytorskie i wykonawcze wszystkich muzyków zaowocowały bezsprzecznie najwybitniejszym krążkiem w dziejach polskiego rocka progresywnego.
Stylistyczna niekomercyjność dość szybko jednak okazała swoje słabe strony. Wyparty przez stricte rockowe, młode grupy połowy lat 80., zespół w krótkim czasie zniknął z rynku, zawieszając aktywną działalność koncertową na korzyść własnej, niezależnej działalności nagraniowej.
Jej efektem są trzy zrealizowane i wydane na własny koszt (w śladowych nakładach) albumy: "Maraton Rockowy" (1994) zawierający nowe wersje utworów znanych z debiutanckiego longplaya, singli i składankowej kasety audio, oraz premierowe – "Czas Wodnika" (1996) i "Parakletos" (1997). Wznowione przez Polskie Radio w kompaktowej mini-serii "RSC Remasters" stanowią zapowiedź powrotu RSC na muzyczny rynek trasą koncertową i nowym albumem, którego premiera jest zapowiedziana na październik 2007. Co istotne (a czego dowodem są wszystkie trzy w/w wydawnictwa) – mimo upływu lat, muzycznych mód i ogólnej komercyjności gwarantującej szansę na rynkowy sukces – zespół pozostał wierny swojej twórczości i wybranemu na początku muzycznemu stylowi. Nadal odcina się od samogrających, elektronicznych maszyn, wykorzystując wyłącznie analogowe instrumenty z lat 70., unika rozgłosu, nadal nagrywa improwizowane, niekiedy półgodzinne utwory, drwiąc w ich tekstach z tych, którzy dla kilku chwil sławy posprzedawali swoje muzyczne dusze.
Płyta CD oryginalna, nowa, zafoliowana, digipack.