Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

CD MAREK i WACEK Duet fortepianowy / VACEK

25-04-2014, 18:57
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 29.99 zł     
Użytkownik sectio_aurea
numer aukcji: 4156907000
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1   
Koniec: 25-04-2014, 19:01

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Liczba płyt w wydaniu: jedna
Opakowanie: w folii

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Zapraszam
    Koszt przesyłki na terenie Polski jest stały, niezależnie od ilości kupionych płyt.


Wydawca: Polskie Nagrania PNCD 1442

Rok wydania: 2012



                 MAREK i WACEK
                Duet fortepianowy


1. Prząśniczka (Stanisław Moniuszko)
2. Allegretto z Sonaty d-moll (Ludwig van Beethoven)
3. Wesoły wieśniak (Robert Schumann)
4. Cyrulik sewilski (Gioacchino Rossini)
5. Preludium As-dur (Fryderyk Chopin)
6. Koncert a-moll (Edward Grieg)
7. Symfonia "Włoska"(Felix Mendelssohn-Bartholdy)
8. Słowik (Aleksander Alabiew)
9. Przybywaj piękna wiosno (Wolfgang Amadeus Mozart)
10. Łabędź (Camille Saint-Saëns)
11. Chciałabym, a boję się (Milton Ager)
12. Oczy czarne (trad.)
 
WACŁAW KISIELEWSKI - MAREK TOMASZEWSKI
oraz ADAM SKORUPKA - kontrabas, JERZY BARTZ - perkusja i JERZY WOŹNIAK - perkusja

13. Karzełki (Charles Newman)
14. Ragtime klonowego liścia (Scott Joplin)
15. Gdy wrócisz (Marek Tomaszewski)
16. Labirynt (Wacław Kisielewski / Marek Tomaszewski)

WACŁAW KISIELEWSKI - MAREK TOMASZEWSKI z towarzyszeniem sekcji rytmicznej

 
17. The Last Waltz (Barry Mason / Less Reed)
18. San Francisco (John Philips)
19. Massachussetes (R. Gibbs)
20. The World We Knew (Bert Kaempfert)

WACŁAW KISIELEWSKI - MAREK TOMASZEWSKI
MAREK BRODOWSKI - gitara basowa,
JERZY BARTZ - perkusja
JÓZEF GAWRYCH - perkusja


Legenda duetu fortepianowego MAREK i WACEK datuje się od połowy lat 60. Wówczas to, dwaj studenci Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Warszawie - dwaj pianiści z klasy prof. Zbigniewa Drzewieckiego, poza programem realizowanym w ramach studiów, błysnęli umiejętnością improwizacji na różne tematy, m.in. na tematy zaczerpnięte z muzyki klasycznej. Prząśniczka Moniuszki, temat z Sonaty d-moll Beethovena, utwory Chopina czy Łabędź Saint-Saënsa w wykonaniu duetu, doprawdy zachwycały fantazyjnością aranżacji tychże tematów oraz spontanicznością jaką może nieść z sobą improwizacja. Jeśli dołożymy do tego pełny profesjonalny background pianistyczno-kompozytorski, to sprawa wielkiego, europejskiego sukcesu polskich muzyków pozostawała kwestią tylko czasu i operatywności impresariów.

Jako duet zaczęli koncertować w roku 1963. Występowali w telewizji. Mieli swe cykliczne audycje w Polskim Radiu. Następnie wydali w Polskich Nagraniach swą pierwszą „czwórkę" (Muza N 0531). W 1966 roku odbyli po kraju wspólne tournée z Marleną Dietrich. Niebawem udali się na trasy europejskie, od razu odnosząc znaczące sukcesy jak Grand Prix i Złoty Gronostaj w Rennes (1967 r.). Koncertowali w Danii, Szwecji, Finlandii, Hiszpanii, ZSRR, Bułgarii, Rumunii, Anglii, Holandii, Austrii, Szwajcarii, we Francji (m.in. w „Olympii") i RFN - gdzie cieszyli się niespotykanie wielką popularnością. W Stanach Zjednoczonych wystąpili m.in. w Carnegie Hall. Nagrali ponad dwadzieścia płyt długogrających, większość dla Polydora i Electroli. W Polsce - kultowymi nagraniami okazały się „przeróbki" tematów klasycznych, zarejestrowane w studiu MUZY - Polskich Nagrań w 1968 roku. „Ich koncepcję adaptacyjną - wg. Lucjana Kydryńskiego i z czym należy się w pełni zgodzić - można określić słowami: klasyków grają tak jak się gra przeboje, przeboje grywają tak - jak się gra klasyków. Często bawią się kształtowaniem tematu, mają zabawne skojarzenia muzyczne - zdarza się, że ni stąd ni zowąd, w beethovenowskim Allegretto pojawia się nieoczekiwanie melodia „Pod niebem Paryża"... Ich opracowania są nie tylko pełne dowcipu i nieposkromionego wdzięku, lecz w pełni pozwalają na wykorzystanie także błyskotliwej techniki pianistów. Grają idealnie równo, ze znakomitą synchronizacją rytmiczną".

Repertuar duetu - to właśnie opracowania utworów klasycznych (Bach, Beethoven, Chopin, Czajkowski, Dworzak, Grieg, Moniuszko, Mozart, Paganini, Rossini, Schumann, Schubert, J. Strauss, Saint-Saeëns i in.) oraz przeboje muzyki rozrywkowej, standardy jazzowe, folklor rodzimy i obcy oraz własne kompozycje. Pełną sukcesów i popularności działalność duetu przerwała śmierć Wacława Kisielewskiego, po wypadku samochodowym w 1986 roku. Marek Tomaszewski, wcześniej osiadł we Francji. Po śmierci Wacława Kisielewskiego przez pewien czas grał w duecie z francuskim pianistą Michelem Prezmanem, po czym postanowił występować solistycznie, wykonując m.in. kompozycje klasyków we własnych aranżacjach, a także utwory własne. Już sam nagrał kilka niezwykle interesujących płyt, z takimi m.in. pozycjami jak Święto wiosny Igora Strawińskiego.

Płyta CD oryginalna, nowa, zafoliowana, digipack.