Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie.
OK
Polityka Prywatności
Zaakceptuj i zamknij X
DARMOWE ARCHIWUM ALLE
Strona startowa
Kategorie
Kontakt
Szukaj
:
Archiwum Alle
>
Muzyka i Instrumenty
>
Płyty kompaktowe
>
Opera
CD HALINA SŁONICKA sopran Królewska Kolekcja
29-01-2012, 10:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz:
23
zł
Użytkownik
tune_up
numer aukcji:
2023193318
Miejscowość
Kraków
Wyświetleń:
11
Koniec:
26-01-2012 22:14:57
Dodatkowe informacje:
Stan:
Nowy
Opakowanie:
w folii
Liczba płyt w wydaniu:
jedna
Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie.
Zapraszam na inne moje aukcje
.
Warto, ponieważ koszt przesyłki jest stały, niezależnie od ilości wylicytowanych płyt.
Wydawca
:
Polskie Nagrania PNCD 581
Rok wydania
:
2004
HALINA SŁONICKA
1. A. Vivaldi: Magnificat - aria 'Quia respexit'
2. J. Zaydler: Nieszpory - Andante
3. S. Moniuszko: Hrabina - aria Hrabiny 'Suknio coś mnie tak ubrała'
4. S. Moniuszko: Hrabina - aria Hrabiny 'Zbudzić się z ułudnych snów...'
5. S. Moniuszko: Flis - recytatyw i dumka Zosi 'Okropny ten poranek ...Ach tyś może wśród tej burzy'
6. S. Moniuszko: Flis - duet Zosi i Szóstaka 'Któż mnie panną pocieszy'
7. S. Moniuszko: Flis - duet Zosi i Franka 'Znów cię przy sercu pieszczę'
8. K. Szymanowski: Król Roger - aria Roksany 'Uśnijcie krwawe sny króla Rogera'
9. F. Nowowiejski: Pamiętasz Janku (pieśń)
10. F. Lehar: Wesoła wdówka - pieśń 'Wilio, o Wilio'
11. F. Lehar: Wesoła wdówka - duet 'Hejże dziewczę, hej'
12. F. Lehar: Wesoła wdówka - duet 'Usta milczą dusza śpiewa'
13. P. Abraham: Wiktoria i jej huzar - duet 'Pardon Madame'
14. P. Abraham: Wiktoria i jej huzar - duet 'Cudny kraj'
15. P. Abraham: Wiktoria i jej huzar - duet 'Rozkoszą ty byłaś mi'
16. P. Abraham: Wiktoria i jej huzar - duet 'Dobranoc'
17. S. Jones: Gejsza - aria 'Wesołą być i śmiać się to nasz los'
Halina Słonicka
urodziła się 29 marca 1931 roku w Czerniawach na Polesiu, ojciec jej był tam nadleśniczym.Lata dzieciństwa spędziła w Hajnówce, a szkołę średnią ukończyła w Białymstoku. Tu właśnie miał miejsce jej pierwszy kontakt z operą. Jako uczennica wystąpiła w konkursie Szukamy talentów śpiewaczych, wykonując arię Halki i walc Caton (z Casanovy Różyckiego) i wyśpiewała I nagrodę. Po maturze znalazła się w Warszawie. I choć została przyjęta na Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej, wybrała średnią szkołę muzyczną i naukę śpiewu u prof. Magdaleny Halfterowej. Dyplom tej szkoły uzyskała w 1955 roku, będąc w międzyczasie solistką Zespołu Pieśni i Tańca Wojska Polskiego. Z zespołem tym “zaliczyła” pierwsze występy zagraniczne (ZSRR, Chiny i Korea Północna). Nie zaniedbała jednak studiów wokalnych. Kontynuowała je (w latach 1
[zasłonięte]
955-19) w warszawskiej Akademii Muzycznej także w klasie prof. M. Halfterowej. Przebieg tych studiów był autentycznie nietypowy: występy w Zespole Wojska Polskiego, niemal coroczne konkursy wokalne, występy (etatowe od 1957 roku) w Operze Warszawskiej.
Szczególne miejsce w jej rozwoju wokalnym zajęły wówczas właśnie konkursy.
Solistką Opery Warszawskiej została artystka w 1957 r..
Obok opery ważną dziedziną sztuki odtwórczej artystki były pieśni oraz oratoria i kantaty. Jej wszechstronne wykształcenie muzyczne, muzykalność i smak artystyczny pozwalały na swobodne poruszanie się wśród różnych stylów i epok: mistrzowie włoskiego baroku, Mozart, Schubert, Schumann, Rachmaninow, Duparc, Moniuszko, Nowowiejski, Szymanowski.
Od 1980 roku Halina Słonicka rozpoczęła pracę pedagogiczną. Początkowo w Białymstoku na Wydziale Wychowania Muzycznego filii warszawskiej AM, a potem już w samej stołecznej Akademii. Wyrobiłam sobie własny styl uczenia – mówiła artystka w jednym z wywiadów. – Nauczanie to proces tworzenia, każdy uczeń ma ten punkt, od którego jego głos może stać się jedynym, oryginalnym. Ja obserwuję, jak ten głos się rozwija i idzie we właściwym kierunku. I czuwam, aby tak było. Bardzo dbam o to, by szanować i zachować indywidualność każdego wychowanka. Wszystkich uczę dążenia do profesjonalizmu. Ale staram się zachować ich osobowość. Pilnuję, by każdy szukał własnego stylu zgodnie z tym, do czego predysponuje go własny głos (K. Siemiatycka, Kobieta i życie nr 18/1991 r.). Do jej najbardziej znanych uczennic należą: Dorota Radomska (sopran), Beata Morawska (mezzosopran), Małgorzata Walewska (mezzosopran) i Katarzyna Trylnik (sopran).
Płyta CD oryginalna, nowa, zafoliowana.