zapraszam również na inne moje aukcje koszt przesyłki jest stały, niezależnie od ilości kupionych płyt
ANYA JAGIELSKALunas olvidadas - Zapomniane księżyce - pieśni sefardyjskie 1. Una matica de ruda / Gałązka ruty 3:342. Nani, nani / Lulajże 5:503. Avrix mi galamica / Otwórz mi drzwi, śliczne dziewczę 3:374. Los biblilicos / Słowiki 3:375. Morena me Ilaman / Czarnolicą zowią mnie 3:396. Durme, durme / Zaśnij, zaśnij 4:437. Dos amantes / Dwóch wielbicieli 3:438. Por la tu puerta yo pasi / Przyszedłem pod twoje drzwi 2:489. La roza linda / Piękna róża 3:3810. Noches, noches / Noce, noce 4:1411. Tres hermanicas / Trzy siostry 4:1712. Porgue llorax blanca nina? / Czemu szlochasz jasne dziewczę? 6:5113. Si verias a la rana / Gdybyś widział żabkę 3:3514. Los guisados de las berendjenas / Jak przyrządzić bakłażana 4:00 skład zespołu: Anna Jagielska - śpiew, gitara, kierownik artystyczny Marta Maślanka - santur, cymbałyMichał Pindakiewicz - gitara Mohammad Rasouli - flety nej Robert Siwak - instrumenty perkusyjne nagrano live w trakcie koncertu w Studio im. Agnieszki Osieckiej w Warszawie w październiku 2008 rokuwydawca: ANYA Records 2009nr kat pl. C78nośnik: CD, digipack ZAPOMNIANE KSIĘŻYCE - Pieśni sefardyjskie "Muzyką sefardyjską zajmuję się z wielką pasją od kilkunastu lat i mój stosunek do tej muzyki i kultury jest bardzo osobisty. Pieśni, których korzenie sięgają średniowiecza zachowały w sobie coś zarówno z żydowskiej nostalgii, jak też z hiszpańskiego żywiołu i orientalnej zmysłowości. Świat niestety zapomniany..." Muzyka sefardyjska to muzyka Żydów zamieszkujących w średniowieczu Półwysep Iberyjski. Wywodzi się z Hiszpanii, czyli Sefarad, jak nazywano ją po hebrajsku. Kres panowania muzułmańskiego na Półwyspie Iberyjskim i wypędzenie Żydów w końcu XV w. sprawiły, że emigrująca z Hiszpanii ludność poniosła za sobą w świat tradycję muzyczną sięgającą dawnych wieków. Kultura Sefardyjczyków przetrwała do dziś i jest tradycją wciąż żywą, zwłaszcza w rejonie basenu Morza Śródziemnego. Muzyka sefardyjska, w której nuta żydowska miesza się z hiszpańską i arabską, nosi również wpływy krajów, gdzie osiedlili się ówcześni emigranci.Pieśni, które znalazły się na płycie, wykonane w oryginalnym języku ladino, nawiązują do tradycji średniowiecznej Hiszpanii, jak również do wykonań muzyki sefardyjskiej w arabskiej części basenu Morza Śródziemnego. Jednocześnie aranżacje utworów korespondują z ogólnoświatową tendencją łączenia form i stylów: przedstawiania z jednej strony odrębności poszczególnych nurtów muzycznych, a z drugiej ukazywania ich jako ogólnoświatowe dziedzictwo kulturowe.W nagraniu uczestniczyli wybitni wykonawcy specjalizujący się od lat w muzyce dawnej oraz ludowej i etnicznej. Bardzo ciekawe jest również wybrane do nagrania instrumentarium. Aby podkreślić orientalne wpływy w muzyce sefardyjskiej, do projektu został zaproszony Mohammad Rasouli, muzyk perski specjalizujący się w grze na fletach nej.Płyta "Zapomniane księżyce" ma dla mnie wyraz bardzo osobisty i jest efektem moich wieloletnich poszukiwań związanych z muzyką dawnej Hiszpanii.Utwory, które znalazły się na płycie to wybór moich najbardziej ulubionych pieśni sefardyjskich. Większość z nich opowiada o miłości - to temat stale obecny we wszystkich wiekach i kulturach...Aranżacje utworów są dziełem całego zespołu. Poprzez nagranie na żywo chcieliśmy zachować klimat osobistego spotkania i rozmowy ze słuchaczem.Anya Jagielska Anna Anya Jagielska - pieśniarka i gitarzystka, wykonuje muzykę z różnych epok i w wielu stylach swobodnie posługując się różnorodnymi technikami wokalnymi. W jej twórczości wyjątkowe znaczenie ma muzyka hiszpańska, sefardyjska i latynoamerykańska. Tej dziedzinie poświęca dużo miejsca zarówno w działalności koncertowej i fonograficznej, jak i dydaktycznej. Od paru lat współpracuje też ściśle z Instytutem Cervantesa w Warszawie. Mimo, że do tej pory w kręgu poszukiwań twórczych Anny Jagielskiej znajdowała się przede wszystkim muzyka dawna oraz tradycyjna i ludowa, artystka nie stroni od innych gatunków. W jej repertuarze znajduje się m.in. tango argentyńskie i brazylijska bossanova. Największy wpływ na rozwój jej techniki wokalnej miała praca z wybitną śpiewaczką Jadwigą Dzik, z wokalistką Dorotą Wasilewską oraz z Romaną Krebsówną. W dziedzinie muzyki dawnej jej mistrzyniami były tak znane artystki jak: Montserrat Figueras (Hiszpania) oraz Evelyn Tubb i Vivien Ellis (Anglia). W zakresie gitary klasycznej kształciła się w Warszawie pod kierunkiem Ryszarda Bałałuszko oraz na licznych międzynarodowych kursach gitarowych m.in. z Jorge Cardoso, Roberto Ausselem i Davidem Russelem. Zajmuje się też tańcem - brała udział w licznych kursach tanecznych: od tańców dawnych, przez taniec arabski i flamenco do tańców latynoamerykańskich m.in. salsy i tanga argentyńskiego. Posiada też dyplom instruktora Tańców w kręgu. Anna Jagielska stale koncertuje i uczestniczy w międzynarodowych festiwalach w Polsce, Hiszpanii, Francji, Anglii, we Włoszech, w Niemczech i na Litwie. Współpracuje z wybitnymi solistami i kameralistami m.in.: z klawesynistą Markiem Toporowskim, cymbalistką Martą Maślanką, kontrabasistą Jerzym Cembrzyńskim oraz gitarzystami Michałem Pindakiewiczem i Marcinem Olakiem. Jest współzałożycielką i kierownikiem zespołu COMTESSA, którego centrum zainteresowań stanowi muzyka dawna - głównie średniowieczna oraz muzyka ludowa. Zajmuje się też działalnością dydaktyczną - prowadzi kursy i warsztaty: m.in. zespół wokalny LOS BILBILICOS. Nagrywała dla radia i telewizji, dokonała również nagrań fonograficznych, w tym płyt solowych: „Drzewka migdałowe - Pieśni sefardyjskie”, „Songs of Ancient Spain - Pieśni dawnej Hiszpanii” oraz „Noche latina - Noc latynoska”, a ostatnio „Cantigas de Amigo - Songs to a lover – Medieval women’s songs”. Niebawem ukażą się kolejne płyty artystki związane z tematyką sefardyjską i starohiszpańską. płyta oryginalna, nowa, zafoliowana, do każdej płyty wystawiamy paragon fiskalny gwarantujący oryginalność płyty
ANYA JAGIELSKALunas olvidadas - Zapomniane księżyce - pieśni sefardyjskie
1. Una matica de ruda / Gałązka ruty 3:342. Nani, nani / Lulajże 5:503. Avrix mi galamica / Otwórz mi drzwi, śliczne dziewczę 3:374. Los biblilicos / Słowiki 3:375. Morena me Ilaman / Czarnolicą zowią mnie 3:396. Durme, durme / Zaśnij, zaśnij 4:437. Dos amantes / Dwóch wielbicieli 3:438. Por la tu puerta yo pasi / Przyszedłem pod twoje drzwi 2:489. La roza linda / Piękna róża 3:3810. Noches, noches / Noce, noce 4:1411. Tres hermanicas / Trzy siostry 4:1712. Porgue llorax blanca nina? / Czemu szlochasz jasne dziewczę? 6:5113. Si verias a la rana / Gdybyś widział żabkę 3:3514. Los guisados de las berendjenas / Jak przyrządzić bakłażana 4:00
skład zespołu:
Anna Jagielska - śpiew, gitara, kierownik artystyczny Marta Maślanka - santur, cymbałyMichał Pindakiewicz - gitara Mohammad Rasouli - flety nej Robert Siwak - instrumenty perkusyjne
ZAPOMNIANE KSIĘŻYCE - Pieśni sefardyjskie
"Muzyką sefardyjską zajmuję się z wielką pasją od kilkunastu lat i mój stosunek do tej muzyki i kultury jest bardzo osobisty. Pieśni, których korzenie sięgają średniowiecza zachowały w sobie coś zarówno z żydowskiej nostalgii, jak też z hiszpańskiego żywiołu i orientalnej zmysłowości. Świat niestety zapomniany..."
Muzyka sefardyjska to muzyka Żydów zamieszkujących w średniowieczu Półwysep Iberyjski. Wywodzi się z Hiszpanii, czyli Sefarad, jak nazywano ją po hebrajsku. Kres panowania muzułmańskiego na Półwyspie Iberyjskim i wypędzenie Żydów w końcu XV w. sprawiły, że emigrująca z Hiszpanii ludność poniosła za sobą w świat tradycję muzyczną sięgającą dawnych wieków. Kultura Sefardyjczyków przetrwała do dziś i jest tradycją wciąż żywą, zwłaszcza w rejonie basenu Morza Śródziemnego. Muzyka sefardyjska, w której nuta żydowska miesza się z hiszpańską i arabską, nosi również wpływy krajów, gdzie osiedlili się ówcześni emigranci.Pieśni, które znalazły się na płycie, wykonane w oryginalnym języku ladino, nawiązują do tradycji średniowiecznej Hiszpanii, jak również do wykonań muzyki sefardyjskiej w arabskiej części basenu Morza Śródziemnego. Jednocześnie aranżacje utworów korespondują z ogólnoświatową tendencją łączenia form i stylów: przedstawiania z jednej strony odrębności poszczególnych nurtów muzycznych, a z drugiej ukazywania ich jako ogólnoświatowe dziedzictwo kulturowe.W nagraniu uczestniczyli wybitni wykonawcy specjalizujący się od lat w muzyce dawnej oraz ludowej i etnicznej. Bardzo ciekawe jest również wybrane do nagrania instrumentarium. Aby podkreślić orientalne wpływy w muzyce sefardyjskiej, do projektu został zaproszony Mohammad Rasouli, muzyk perski specjalizujący się w grze na fletach nej.Płyta "Zapomniane księżyce" ma dla mnie wyraz bardzo osobisty i jest efektem moich wieloletnich poszukiwań związanych z muzyką dawnej Hiszpanii.Utwory, które znalazły się na płycie to wybór moich najbardziej ulubionych pieśni sefardyjskich. Większość z nich opowiada o miłości - to temat stale obecny we wszystkich wiekach i kulturach...Aranżacje utworów są dziełem całego zespołu. Poprzez nagranie na żywo chcieliśmy zachować klimat osobistego spotkania i rozmowy ze słuchaczem.Anya Jagielska
Anna Anya Jagielska - pieśniarka i gitarzystka, wykonuje muzykę z różnych epok i w wielu stylach swobodnie posługując się różnorodnymi technikami wokalnymi. W jej twórczości wyjątkowe znaczenie ma muzyka hiszpańska, sefardyjska i latynoamerykańska. Tej dziedzinie poświęca dużo miejsca zarówno w działalności koncertowej i fonograficznej, jak i dydaktycznej. Od paru lat współpracuje też ściśle z Instytutem Cervantesa w Warszawie. Mimo, że do tej pory w kręgu poszukiwań twórczych Anny Jagielskiej znajdowała się przede wszystkim muzyka dawna oraz tradycyjna i ludowa, artystka nie stroni od innych gatunków. W jej repertuarze znajduje się m.in. tango argentyńskie i brazylijska bossanova. Największy wpływ na rozwój jej techniki wokalnej miała praca z wybitną śpiewaczką Jadwigą Dzik, z wokalistką Dorotą Wasilewską oraz z Romaną Krebsówną. W dziedzinie muzyki dawnej jej mistrzyniami były tak znane artystki jak: Montserrat Figueras (Hiszpania) oraz Evelyn Tubb i Vivien Ellis (Anglia). W zakresie gitary klasycznej kształciła się w Warszawie pod kierunkiem Ryszarda Bałałuszko oraz na licznych międzynarodowych kursach gitarowych m.in. z Jorge Cardoso, Roberto Ausselem i Davidem Russelem. Zajmuje się też tańcem - brała udział w licznych kursach tanecznych: od tańców dawnych, przez taniec arabski i flamenco do tańców latynoamerykańskich m.in. salsy i tanga argentyńskiego. Posiada też dyplom instruktora Tańców w kręgu. Anna Jagielska stale koncertuje i uczestniczy w międzynarodowych festiwalach w Polsce, Hiszpanii, Francji, Anglii, we Włoszech, w Niemczech i na Litwie. Współpracuje z wybitnymi solistami i kameralistami m.in.: z klawesynistą Markiem Toporowskim, cymbalistką Martą Maślanką, kontrabasistą Jerzym Cembrzyńskim oraz gitarzystami Michałem Pindakiewiczem i Marcinem Olakiem. Jest współzałożycielką i kierownikiem zespołu COMTESSA, którego centrum zainteresowań stanowi muzyka dawna - głównie średniowieczna oraz muzyka ludowa. Zajmuje się też działalnością dydaktyczną - prowadzi kursy i warsztaty: m.in. zespół wokalny LOS BILBILICOS. Nagrywała dla radia i telewizji, dokonała również nagrań fonograficznych, w tym płyt solowych: „Drzewka migdałowe - Pieśni sefardyjskie”, „Songs of Ancient Spain - Pieśni dawnej Hiszpanii” oraz „Noche latina - Noc latynoska”, a ostatnio „Cantigas de Amigo - Songs to a lover – Medieval women’s songs”. Niebawem ukażą się kolejne płyty artystki związane z tematyką sefardyjską i starohiszpańską.
płyta oryginalna, nowa, zafoliowana, do każdej płyty wystawiamy paragon fiskalny gwarantujący oryginalność płyty
więcej ciekawych płyt na stronie www.tylkomuzyka.pl
koszty wysyłki:list polecony (płatność z góry): 6,- złlist polecony priorytetowy ( płatność z góry): 7,- złprzesyłka pobraniowa (płatne przy odbiorze): 13,- złprzesyłka pobraniowa priorytetowa ( płatne przy odbiorze): 16,50 złNiezależnie od ilości kupionych płyt koszt wysyłki jest taki jak za jedną płytę