Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

CD ALINA BOLECHOWSKA Arie i duety operetkowe

24-07-2012, 6:43
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 14.99 zł     
Użytkownik tune_up
numer aukcji: 2399926698
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 13   
Koniec: 05-07-2012, 15:34

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Liczba płyt w wydaniu: jedna
Opakowanie: w folii

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

  Zapraszam
    Koszt przesyłki na terenie Polski jest stały, niezależnie od ilości kupionych płyt.



Wydawca
: Polskie Nagrania PNCD 715
Rok wydania 2003


                  ALINA BOLECHOWSKA
               arie i duety operetkowe

 1. Paul Abraham: Bal w Savoju - Duet Madeleine i Arystyda 'Toujours l'amour'
 2. Emmerich Kalman: Księżniczka Czardasza - Duet Sylvii i Edwina 'Co się dzieje'        
 3. Emmerich Kalman: Księżniczka Czardasza - Duet Sylvii i Edwina 'Nie szukaj szczęścia'        
 4. Franz Lehar: Cygańska miłość - Duet Ilony i Dragotina 'Znam pewną receptę'        
 5. Emmerich Kalman: Księżniczka Czardasza - Czardasz Sylvii 'Cardasz, czardasz'        
 6. Franz Lehar: Hrabia Luxemburg - Duet Angele i Rene 'Czy jesteś moim szczęściem'        
 7. Franz Lehar: Paganini - Aria Anny Elizy 'Miłość to niebo na ziemi'        
 8. Emmerich Kalman: Księżniczka Czardasza - Duet Sylvii i Edwina 'Piękne słowa książę panie'        
 9. Franciszek Lehar: Giuditta - Pieśń Giuditty 'Pocałunek to wale nie grzech'        
10. Franz Lehar: Paganini - Duet Anny Elizy i Paaniniego 'Powiedz ile razy całowałeś usta pięknych dam'        
11. Paul Abraham: Bal w Savoju - Pieśń Madeleine 'Ja kochać umiem tak jak Tangolita'        
12. Emmerich Kalman: Księżniczka Czardasza - Duet Sylvii i Boniego 'Graj Cyganie'        
13. Franz Lehar: Miłość cyańska - Pieśń Zoriki 'Miłość to jest życia czar'        
14. Emmerich Kalman: Księżniczka Czardasza - Duet Sylvii i Edwina 'Tłumy fraków, wir i zamęt'        
15. Nico Dostal: Clivia - Piosenka Clivii 'Ja kocham go'        
16. Karol Zeller: Ptasznik z Tyrolu - Duet Księżnej i Adama 'Kiedy w Tyrolu róży kwiat'        
17. Paul Abraham: Bal w Savoju - Duet Madeleine i Arystyda 'Gdy ciebie całuję Madeleine'



Alina Bolechowska urodziła się 12 listopada 1924 roku w Warszawie. Studia wokalne odbyła właściwie w tzw. tajnym konserwatorium warszawskim w latach 1941 – 1946 u prof. St. Kazury, wieńcząc je dyplomem ówczesnego Państwowego Instytutu Muzycznego w Warszawie uzyskanym w 1946 roku. W tym samym roku miał miejsce jej debiut operowy, w niecodziennych zresztą okolicznościach. Sama artystka tak wspominała go w jednym z wywiadów: Debiutowałam na scenie muzyczno-operowej przy ul. Marszałkowskiej, gdzie dziś jest Teatr “Rozmaitości”, tytułową partią w “Madamie Butterfly” Pucciniego, zaśpiewaną bez jednej próby, w nagłym zastępstwie za chorą Helenę Lipowską. O swoim debiucie dowiedziałam się kilka godzin przed przedstawieniem: prosto z lekcji u mego profesora Stanisława Kazury zawieźli mnie do teatru dyrygent Olgierd Straszyński i dyrektor Kazimierz Poreda. Była za kwadrans piąta, kiedy znalazłam się za kulisami – spektakl zaczynał się o 18-tej. W ciągu godziny zostałam ucharakteryzowana, ubrana (kostium trzeba było naprędce zwęzić) – i wyszłam na scenę. Trzeba dodać, że debiut Aliny Bolechowskiej wypadł doskonale, a partia Butterfly należała do jej popisowych i wysoko ocenianych przez polską i zagraniczną krytykę muzyczną. Od owego debiutu przez wiele następnych lat była jedną z czołowych i lubianych solistek Opery Warszawskiej. Śpiewała na tej scenie wiele partii: Violetta, Gilda, Micaela, Małgorzata w Fauście, Tatiana, Anusia w Wesołych kumoszkach z Windsoru, Elza w Lohengrinie, Donna Anna w Don Giovannim, Ifigenia w Ifigenii na Taurydzie, Marzenka w Sprzedanej narzeczonej, Kleopatra w Juliuszu Cezarze, Halka, Hrabina i Hanna w operach Moniuszki, Roksana w Królu Rogerze, Skierka i Goplana w operze Żeleńskiego. Zawsze dyspozycyjna, zawsze zdyscyplinowana i pilna, mówiła, że nie miała swoich ulubionych partii. Lubiła to, czego w danym momencie się uczyła. Wszechwładny w latach 50-tych dyrektor Opery Warszawskiej, Zdzisław Górzyński, przyznał po latach, że co do Bolechowskiej, to ja jej nie chciałem, a ona jest teraz podporą mojej grupy sopranów. Solistką Opery Warszawskiej Alina Bolechowska była etatowo w latach 1948 – 1966.

Jak śpiewała Alina Bolechowska? Oto fragment recenzji bułgarskiego krytyka po jej sofijskim występie w partii Butterfly: Alina Bolechowska zademonstrowała wysokie walory wykonawcze. Posiada ona świetną technikę wokalną, co pozwala jej łatwo i naturalnie pokonywać najtrudniejsze nawet problemy odtwórcze. Szlachetny blask i timbr jej sopranu, wyrównana skala głosu, piękna dykcja i jej wygląd sceniczny nadają wykonaniu urok, który budzi podziw słuchaczy i wzruszenie (za: S. Panczew, Oteczestwen Front, Teatr nr 12/1960 r.). Zakończywszy czynną działalność wokalną, od 1978 roku Alina Bolechowska została konsultantem wokalnym TW w Warszawie.

Jacek Chodorowski (www.trubadur.pl)



Płyta CD oryginalna, nowa, zafoliowana.