Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

CD ALINA BOLECHOWSKA Arie i duety operetkowe

20-01-2012, 17:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 15 zł      Aktualna cena: 15 zł     
Użytkownik tune_up
numer aukcji: 2002908388
Miejscowość Kraków
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 10   
Koniec: 14-01-2012 15:28:54

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Liczba płyt w wydaniu: jedna
Opakowanie: w folii
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

                               Zapraszam na inne moje aukcje.
         Warto, ponieważ koszt przesyłki jest stały, niezależnie od ilości wylicytowanych płyt.


Wydawca
: Polskie Nagrania PNCD 715
Rok wydania 2003


                  ALINA BOLECHOWSKA
               arie i duety operetkowe

 1. Paul Abraham: Bal w Savoju - Duet Madeleine i Arystyda 'Toujours l'amour'
 2. Emmerich Kalman: Księżniczka Czardasza - Duet Sylvii i Edwina 'Co się dzieje'        
 3. Emmerich Kalman: Księżniczka Czardasza - Duet Sylvii i Edwina 'Nie szukaj szczęścia'        
 4. Franz Lehar: Cygańska miłość - Duet Ilony i Dragotina 'Znam pewną receptę'        
 5. Emmerich Kalman: Księżniczka Czardasza - Czardasz Sylvii 'Cardasz, czardasz'        
 6. Franz Lehar: Hrabia Luxemburg - Duet Angele i Rene 'Czy jesteś moim szczęściem'        
 7. Franz Lehar: Paganini - Aria Anny Elizy 'Miłość to niebo na ziemi'        
 8. Emmerich Kalman: Księżniczka Czardasza - Duet Sylvii i Edwina 'Piękne słowa książę panie'        
 9. Franciszek Lehar: Giuditta - Pieśń Giuditty 'Pocałunek to wale nie grzech'        
10. Franz Lehar: Paganini - Duet Anny Elizy i Paaniniego 'Powiedz ile razy całowałeś usta pięknych dam'        
11. Paul Abraham: Bal w Savoju - Pieśń Madeleine 'Ja kochać umiem tak jak Tangolita'        
12. Emmerich Kalman: Księżniczka Czardasza - Duet Sylvii i Boniego 'Graj Cyganie'        
13. Franz Lehar: Miłość cyańska - Pieśń Zoriki 'Miłość to jest życia czar'        
14. Emmerich Kalman: Księżniczka Czardasza - Duet Sylvii i Edwina 'Tłumy fraków, wir i zamęt'        
15. Nico Dostal: Clivia - Piosenka Clivii 'Ja kocham go'        
16. Karol Zeller: Ptasznik z Tyrolu - Duet Księżnej i Adama 'Kiedy w Tyrolu róży kwiat'        
17. Paul Abraham: Bal w Savoju - Duet Madeleine i Arystyda 'Gdy ciebie całuję Madeleine'



Alina Bolechowska urodziła się 12 listopada 1924 roku w Warszawie. Studia wokalne odbyła właściwie w tzw. tajnym konserwatorium warszawskim w latach 1941 – 1946 u prof. St. Kazury, wieńcząc je dyplomem ówczesnego Państwowego Instytutu Muzycznego w Warszawie uzyskanym w 1946 roku. W tym samym roku miał miejsce jej debiut operowy, w niecodziennych zresztą okolicznościach. Sama artystka tak wspominała go w jednym z wywiadów: Debiutowałam na scenie muzyczno-operowej przy ul. Marszałkowskiej, gdzie dziś jest Teatr “Rozmaitości”, tytułową partią w “Madamie Butterfly” Pucciniego, zaśpiewaną bez jednej próby, w nagłym zastępstwie za chorą Helenę Lipowską. O swoim debiucie dowiedziałam się kilka godzin przed przedstawieniem: prosto z lekcji u mego profesora Stanisława Kazury zawieźli mnie do teatru dyrygent Olgierd Straszyński i dyrektor Kazimierz Poreda. Była za kwadrans piąta, kiedy znalazłam się za kulisami – spektakl zaczynał się o 18-tej. W ciągu godziny zostałam ucharakteryzowana, ubrana (kostium trzeba było naprędce zwęzić) – i wyszłam na scenę. Trzeba dodać, że debiut Aliny Bolechowskiej wypadł doskonale, a partia Butterfly należała do jej popisowych i wysoko ocenianych przez polską i zagraniczną krytykę muzyczną. Od owego debiutu przez wiele następnych lat była jedną z czołowych i lubianych solistek Opery Warszawskiej. Śpiewała na tej scenie wiele partii: Violetta, Gilda, Micaela, Małgorzata w Fauście, Tatiana, Anusia w Wesołych kumoszkach z Windsoru, Elza w Lohengrinie, Donna Anna w Don Giovannim, Ifigenia w Ifigenii na Taurydzie, Marzenka w Sprzedanej narzeczonej, Kleopatra w Juliuszu Cezarze, Halka, Hrabina i Hanna w operach Moniuszki, Roksana w Królu Rogerze, Skierka i Goplana w operze Żeleńskiego. Zawsze dyspozycyjna, zawsze zdyscyplinowana i pilna, mówiła, że nie miała swoich ulubionych partii. Lubiła to, czego w danym momencie się uczyła. Wszechwładny w latach 50-tych dyrektor Opery Warszawskiej, Zdzisław Górzyński, przyznał po latach, że co do Bolechowskiej, to ja jej nie chciałem, a ona jest teraz podporą mojej grupy sopranów. Solistką Opery Warszawskiej Alina Bolechowska była etatowo w latach 1948 – 1966.

Jak śpiewała Alina Bolechowska? Oto fragment recenzji bułgarskiego krytyka po jej sofijskim występie w partii Butterfly: Alina Bolechowska zademonstrowała wysokie walory wykonawcze. Posiada ona świetną technikę wokalną, co pozwala jej łatwo i naturalnie pokonywać najtrudniejsze nawet problemy odtwórcze. Szlachetny blask i timbr jej sopranu, wyrównana skala głosu, piękna dykcja i jej wygląd sceniczny nadają wykonaniu urok, który budzi podziw słuchaczy i wzruszenie (za: S. Panczew, Oteczestwen Front, Teatr nr 12/1960 r.). Zakończywszy czynną działalność wokalną, od 1978 roku Alina Bolechowska została konsultantem wokalnym TW w Warszawie.

Jacek Chodorowski (www.trubadur.pl)



Płyta CD oryginalna, nowa, zafoliowana.