Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

CD ACTION nr 6/2014

02-08-2014, 14:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 5 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 5 zł     
Użytkownik e_kiosk_24h
numer aukcji: 4390561237
Miejscowość Internet
Kupiono sztuk: 3    Licytowało: 3    Wyświetleń: 119   
Koniec: 02-08-2014 13:53:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Dodatkowe informacje: Folia
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

 

CD ACTION nr 6/2014

 

Okładka z Watch Dogs nie jest oczywiście przypadkowa – wybraliśmy się do siedziby producenta, by pograć w nadchodzący tytuł Ubisoftu, a wrażeniami dzielimy się na 4 stronach. Piszemy też o Fortnite (nowej, zaskakującej produkcji twórców Gears of War), Sacred 3 (ta zapowiedź ma nietypową formę), kolejnej odsłonie Borderlands (The Pre-Sequel) i Grid Autosport (twórcy zapewniają, że wyciągnęli wnioski z narzekań na Grida 2). Znaleźliśmy również miejsce dla najnowszej, kosmicznej odsłony Cywilizacji (Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth) oraz kilku innych tytułów.

W beta-testach poza wspomnianym Watch Dogs polecamy polskiego Hellraida z Techlandu (FPS, tyle że pod tym skrótem kryje się First Person Slasher – czyli gra przypominająca Dark Messiah of Might & Magic). Mamy też coś dla sentymentalnych – nowe wcielenie Carmageddonu (Reincarnation) oraz War for the Overworld (remake Dungeon Keepera pobłogosławiony przez twórcę oryginału Petera Molyneux). Warta polecenia jest z pewnością przygodówka Murdered: Śledztwo zza grobu, w której martwy policjant prowadzi... tak, zgadliście – śledztwo zza grobu. Miłośnicy sieciówek powinni natomiast zerknąć na teksty o grach Shadowrun Online oraz Magicka: Wizard Wars. Listę beta-testów zamykają Dead State (zombiapokaliptyczny erpeg) i Full Mojo Rampage (rougelike o smaku voodoo).

Wizytówką działu recenzji jest The Elder Scrolls Online, co jednak wcale nie znaczy, że bardzo tę grę chwalimy. Więcej oczekiwaliśmy też od Yaiba: Ninja Gaiden Z oraz Child of Light (ta druga gra nie spodobała nam się tak jak reszcie branży). Przychylnej reakcji doczekał się natomiast Smite produkcja udanie odświeżająca i dynamizująca rozgrywkę typu MOBA. Recenzujemy też Dark Souls II na PC (w końcu pograliśmy też w multi), którym autor tekstu jest zachwycony. Co jeszcze? Lego The Hobbit, Trials Fusion, Shadowrun: Dragonfall, Deus Ex: The Fall (podtytuł powinien brzmieć The Fail), Battlefield 4: Wojna na morzu, 2014 FIFA World Cup Brazil, Final Fantasy X/X-2 HD Remaster, Wargame: Red Dragon. Łącznie oceniliśmy 24 gry.

Publicystykę zaczynamy od pozornie trywialnego pytania: „Dlaczego lubimy grać?”. Wbrew pozorom odpowiedź wcale nie jest prosta. Developerzy stosują różne sztuczki psychologiczne, by utrzymać odbiorcę przed ekranem, a w sprawę zamieszane są też nasze uwarunkowania ewolucyjne. A czy wiecie, że graczy można podzielić na 4 podstawowe kategorie ze względu na to, z czego konkretnie czerpią w grach przyjemność? Jeśli nie – zachęcam do lektury tych 3 stron. Na kolejnych dwóch bawimy się w pogromców mitów, wytykając różne bzdury, którymi karmią nas twórcy gier akcji (np. to, że strzelanie z dwóch pistoletów naraz w rzeczywistości nie ma w zasadzie sensu). „Zgrywanie niezdary” to natomiast przegląd produkcji, których projektanci świadomie absurdalnie utrudnili sterowanie postaciami, doprowadzając do komicznych efektów. „Brütalna Legenda Małpiej Wyspy” to historia Tima Schafera, który chciał być pisarzem, ale mu nie wyszło, więc zamiast tego zrobił kilka wybitnych gier. W czterech felietonach piszemy o kuriozalnej próbie stworzenia reality show o twórcach tytułów niezależnych („Pepsizm wśród indyków”), reagujemy na zamieszczony w pewnej dużej gazecie artykuł robiący z „papierowych” erpegowców zboczeńców („Pas cnoty +3”), polemizujemy z badaniami o szkodliwości gier („W pułapce »nauki«”), a także pastwimy się nad rozsyłanymi przez firmy informacjami prasowymi („Bełkot”). Zamykamy też przegląd 18 najważniejszych numerów CDA oraz prezentujemy kolejną odsłonę cyklu „Najlepsze gry 1[zasłonięte]996-20”. W Epitafium wspominamy o niedoszłym taktycznym FPS-ie osadzonym w świecie Command & Conquer (Tiberium), a Gry Wiecznie Żywe poświęciliśmy cyklowi The Elder Scrolls. Nie mogliśmy też powstrzymać się przed wetknięciem branży kolejnej porcji „Szpil”.

W dziale sprzętowym dominuje wakacyjny Megakonfigurator, w którym doradzamy, jak najlepiej wydać pieniądze na sprzęt do grania (komputery stacjonarne i laptopy). Są też testy monitorów (w tym modelu ultrapanoramicznego o proporcjach 21:9), tabletów, notebooka gamingowego, klawiatury i pada do urządzeń mobilnych Apple’a. W Trendach mierzymy się natomiast (w praktyce) z rozdzielczością 4K.

A na deser jak zawsze Na Luzie i Action Redaction.

Płyty DVD wypchane są po brzegi rozmaitymi atrakcjami. Oprócz trzech pełnych wersji gier (Tom Clancy’s H.A.W.X. 2 PL, Overlord II, Hospital Tycoon) mamy też aż 12 dem, gry freeware, gameplaye (w nowej formule – z komentarzami recenzentów), trailery, mody do Skyrima i Obliviona, różne bonusy. W dziale urodzinowym natomiast ostrzeliwujemy gema