Kolekcja sześciu filmów to tytuły, które są ułamkiem i spektrum dorobku artystycznego Catherine Deneuve.
SAMOTNIK
Komedia. W Caracas Nelly (Catherine Deneuve) zrywa z bogatym, lecz brutalnym narzeczonym i prosi przypadkowego nieznajomego o pomoc w powrocie do Francji. Martin (Yves Montand) pomocy udziela, ale kiedy dziewczyna zjawia się w jego samotni na prywatnej wyspie, nie kryje złości. Stosunki między nimi są napięte, choć z czasem Martin odkrywa w sobie uczucie do Nelly. Sprawy się komplikują, gdy na wyspie ląduje jej były narzeczony.
WYBÓR BRONI
Klasyka francuskiego filmu policyjnego, dowodząca mistrzostwa formy reżysera Alaina Corneau. Trzej zbiegowie z więzienia znajdują schronienie w posiadłości ustosunkowanego biznesmena (Yves Montand), niegdyś szefa gangu. Kiedy w posiadłości zjawia się policja, przywódca zbiegów (Gérard Depardieu) sądzi, że były gangster zdradził i bierze jego żonę (Catharine Deneuve) za zakładniczkę. Kobieta ginie w strzelaninie, a jej mąż poprzysięga zemstę.
MOJA ULUBIONA PORA ROKU
Dramat. Zniedołężniała z powodu wieku matka wprowadza się do domu Emilie (Catherine Deneuve). Mąż z trudem przystaje na tę sytuację, ale atmosfera gęstnieje, kiedy świąteczną wizytę składa brat Emilie, Antoine (Daniel Auteil). Rodzeństwo nie rozmawia ze sobą od trzech lat i nic nie zapowiada, by brat i siostra zapomnieli o dawnych urazach. Zmartwiona matka postanawia wrócić do swego domu, by w spokoju umrzeć. Dopiero wtedy rodzeństwo odkrywa więzy, które nadal je łączą. Subtelne studium psychologiczne, podkreślone dojrzałym aktorstwem wszystkich wykonawców.
KLASZTOR
Dramat z nutą sensacyjną. Profesor Padovic (John Malkovich) wraz z żoną Hélene (Catherine Deneuve) odwiedzają stary portugalski klasztor w nadziei, że właśnie tu znajdą dowody na tezę, stawianą przez profesora, jakoby Szekspir nie był Anglikiem, ale potomkiem hiszpańskich Żydów. Piękna Hélene budzi w kustoszu muzeum nieoczekiwane uczucia. Podsuwa profesorowi atrakcyjną asystentkę, sam zaś zaczyna uwodzić żonę naukowca. Do świątyni zawitał Szatan.
ZŁODZIEJE
Dramat kryminalny. Wykładowczyni filozofii Marie (Catherine Deneuve) i jej partner, policjant Alex (Daniel Auteil), są częścią miłosnego trójkąta, do którego należy jeszcze studentka Juliette. Dziewczyna współpracuje z ulicznym gangiem, kierowanym przez Ivana, brata Aleksa. Kiedy podczas napadu Ivan zostaje zabity, na uwikłanych w emocjonalny trójkąt bohaterów pada cień odpowiedzialności za rozwój wydarzeń. "Deneuve, gwiazda o nieprzemijającej urodzie, nie przestaje fascynować" - podkreśla w swej recenzji Roger Ebert, guru amerykańskiej krytyki filmowej.
PLAC VENDÔME
Dramat kryminalny. Gnębiony długami i posądzany o paserstwo właściciel sklepu jubilerskiego przy paryskim placu Vendôme popełnia samobójstwo. Jego żona (Catherine Deneuve), która właśnie zakończyła kurację odwykową, znajduje w sejfie męża kilka zapomnianych diamentów. To dla niej wielka szansa na ułożenie życia na nowo, o ile uda się jej ominąć wszystkie czyhające wokół pułapki.