Gadu-Gadu tel: 0 725 [zasłonięte] 586
tel: 0 517 [zasłonięte] 143
GWARANTOWANA EXPRESOWA DOSTAWA preferowana wysyłka za pobraniem płatność przy odbiorze przesyłki lub wpłata na konto mBank 29 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 558788
Jesteśmy AUTORYZOWANYM DYSTRYBUTOREMOleje dostępne w naszej firmie pochodzą z legalnego źródła na każdy zakup otrzymujesz paragon a na życzenie FV
podana cena jest ceną brutto i zawiera 22% podatku VAT
oleje są "świeże" i posiadają 5 lat ważnościPower 1 Racing 4T 10W-50 zawiera formułę TRIZONE TECHNOLOGY™
Wydajność silnika motocykla to zsynchronizowane współdziałanie 3 elementów: silnika, sprzęgła i skrzyni biegów. Dzięki TRIZONE TECHNOLOGY™ olej ten jest przystosowany do ochrony zarówno silnika jak i sprzęgła i skrzyni biegów. Power 1 Racing 4T zapewnia doskonałą ochronę wszystkim trzem elementom narażonym na zużycie.
Power 1 Racing 4T 10W-50 jest odpowiedni do wszystkich nowoczesnych, wysilonych silników motocyklowych o sportowych osiągach wymagających specyfikacji API lub JASO.
Podstawowe zalety i korzyści: - W pełni syntetyczny olej do silników motocyklowych - Najnowocześniejsza technologia sprawdzona w wyścigach motocyklowych, zapewniająca maksymalne przyspieszenia - Zapewnia doskonałą ochronę w ekstremalnie wysokich temperaturach - Odpowiedni zarówno do silników chłodzonych powietrzem jak i płynem - Doskonała kontrola zużycia i odparowywania oleju - Zgodny z wymaganiami silników wyposażonych w układy katalityczne
Zawiera TRIZONE TECHNOLOGY™
Specyfikacje: API SJ, JASO T 903:2006 - MA
dlaczego kupić u nas:
- atrakcyjna cena
- oleje ze świeżą data produkcji
- legalne źródło
DODATKOWO ATRAKCJA
każdy kupujący na tej aukcji
otrzyma
imienną kartę rabatową
upoważniającą do zakupów w przyszłości
z 10% rabatem
Gadu-Gadu tel: 0 725 [zasłonięte] 586
tel: 0 517 [zasłonięte] 143
Technologia Castrol Trizone
TECHNOLOGIA TRIZONE FIRMY CASTROL ODZWIERCIEDLA PODEJŚCIE NA MIARĘ XXI WIEKU DO OLEJÓW DLA MOTOCYKLI CZTEROSUWOWYCH. OLEJE OPRACOWANE Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII TRIZONE ZAPEWNIAJĄ NIEZBĘDNĄ OCHRONĘ, POZWALAJĄCĄ NA UZYSKANIE NAJLEPSZYCH OSIĄGÓW PRZEZ MOTOCYKL. Silnik czterosuwowy motocykla – w przeciwieństwie do silnika samochodowego – posiada bardzo zwarty układ olejowy, w ramach którego silnik, sprzęgło i obszar przekładni są połączone ze sobą, wykorzystując ten sam olej. W silnikach samochodowych wspomniane trzy obszary są oddzielone od siebie, a silnik i skrzynia biegów wykorzystują różne, specjalne oleje. Idealny olej do motocykli czterosuwowych musi spełniać bardzo zróżnicowane wymagania trzech obszarów motocykla – silnika, sprzęgła i przekładni. Wstęp: zmienne środowisko W porównaniu do silników ciężarówek lub silników samochodowych silniki motocyklowe są znacznie mniejsze i lżejsze. W większości przypadków są one połączone są z układami smarowania, co powoduje, że wszystkie te elementy wykorzystują ten sam olej, który musi spełnić różne, niemniej ważne zadania – chronić silnik, skrzynię biegów i sprzęgło...
Europa to jeden z najbardziej wymagających rynków motocyklowych na świecie. Europejscy kierowcy motocykli wymagają od swoich maszyn wysokich osiągów, jakości i wszechstronności. Warunki pracy obejmują zakres od niemal pustynnych upałów na południu Europy do subarktycznego chłodu na dalekiej północy, od nadmorskich równin, do wysokich przełęczy górskich, od jazdy miejskiej w trybie start-stop do szerokich autostrad. Dlatego na projekt motocykla wpływają – wymieniając tylko kilka z czynników – hałas, emisja spalin, wymagania klienta i bezpieczeństwo. W coraz częstszym stopniu duże motocykle napędzane są silnikami czterosuwowymi, zaś silniki dwusuwowe znajdują zastosowanie w małych skuterach, pojazdach terenowych i motocykli przeznaczonych do zawodów sportowych. Dzisiejszy wysokiej precyzji silnik czterosuwowy motocykla o wysokich osiągach stawia wiele wyzwań pod adresem oleju silnikowego. Silnik motocykla posiada wielką – w stosunku do masy pojazdu – moc. Część tej tajemnicy tkwi w wysokich prędkościach silnika: silnik ciężarówki osiąga moc maksymalną przy ok. 2,5 tys. obr./min., zaś silnik samochodu – przy ok. 6 tys. obr./min. Tymczasem nowoczesne silniki motocyklowe mogą osiągać obroty rzędu 15 tys. na minutę a nawet więcej. Dlatego znajdujący się w obiegu olej poddawany jest ogromnym naprężeniom termicznym podczas oddawania ciepła z elementów o niewielkiej masie w warunkach dużych obciążeń. Wysokie prędkości tłoków i wysoka moc generowana powodują wytwarzanie wysokich temperatur, które nie mają – mówiąc kolokwialnie – na co zostać przeniesione. Stąd też w procesie chłodzenia kluczową rolę odgrywa olej, który musi posiadać wyjątkowo wysoką stabilność cieplną. Jest jednak również cała gama innych wyzwań jakim środek smarujący musi stawić czoła:
Olej niskiej jakości może odparowywać powodując gwałtowne jego zużycie, a co za tym idzie osłabioną ochronę. Kompaktowe wielocylindrowe silniki wielozaworowe wykorzystują złożony układ obiegowy o wąskich kanałach przepływowych co powoduje, ze olej musi zachowywać płynność w każdych warunkach. Na tłokach i pierścieniach mogą tworzyć się osady – olej powinien zapewnić ich czystość. Przy tym wszystkim olej przenosi produkty uboczne spalania i starte drobiny metalu do miski olejowej i filtra. W porównaniu do silników ciężarówek lub silników samochodowych silniki motocyklowe są znacznie mniejsze i lżejsze. W większości przypadków są one połączone są z układami smarowania, co powoduje, że wszystkie te elementy wykorzystują ten sam olej, który musi spełnić różne, niemniej ważne zadania – chronić silnik, skrzynię biegów i sprzęgło. Ochrona silnika Potrzeba uzyskiwania coraz lepszych osiągów przy ograniczonym hałasie i emisji spali doprowadziła do powstania coraz bardziej złożonych silników wielozaworowych, zastosowania zaawansowanych materiałów lekkich, ograniczenia tolerancji i wyższej precyzji elementów. To co zagraża olejowi wewnątrz silnika najbardziej to ogromne siły nacisku mechanicznego i wysokie temperatury przekraczające 1000ºC.
Olej musi zachowywać się jak płynne łożysko, przenoszące niesłychane obciążenia. Np. ogromne siły występujące pomiędzy krzywką a popychaczem próbują dosłownie rozerwać olej. Żaden typ oleju nie zniósłby takich sił bez specjalnego dodatku ZDDP na bazie cynku i fosforu, stosowanego do zwiększenia wytrzymałości na ścieranie. Jednocześnie olej musi zapobiegać tworzeniu się osadów, które pogarszają szczelność pierścieni tłoka – stąd zachodzi potrzeba stosowania środków dyspergujących i dodatków myjących. Spalanie powoduje powstawanie osadów z węgla, kwasów, substancji smołowo-asfaltowej i innych, które – w skrajnym przypadku – mogą doprowadzić do zduszenia silnika.
Do powstrzymania gromadzenia się osadów wymagane są z kolei bardziej wyspecjalizowane środki myjące, dodatki dyspergujące i przeciwutleniające. Tysiące przejechanych mil i miliony cykli spalania powodują jednak, że dodatki te ulegają degradacji i zubożeniu – stąd też zachodzi potrzeba regularnej wymiany oleju, co pozwoli na prawidłowe spełnianie przez olej swojej funkcji. Największym wyzwaniem dla oleju do silników motocykli jest kontrola temperatury. Układy chłodzenia motocykli są zazwyczaj proste – są to zwarte układy chłodzenia cieczą lub kombinacja chłodzenia powietrznego z olejowym. Motocykle chłodzone powietrzem łatwo ulegają przegrzaniu w gęstym, miejskim ruchu ulicznym, zaś motocykle chłodzone wodą mogą uniemożliwiać – w przypadku jazdy na krótkich dystansach – całkowite rozgrzanie oleju. Jedno i drugie powoduje przyspieszone zużycie silnika.
Idealny olej powinien zachowywać właściwości ochronne w stanie gorącym. Jednocześnie powinien także posiadać swobodę przepływu w stanie zimnym, wspomagając na przykład poranny rozruch. Olej musi dostosowywać się do szerokiego zakresu warunków roboczych i wymagań - dlatego idealny olej to taki, który zachowuje swoje własności z upływem czasu oraz w skrajnie niskich i wysokich temperaturach. Musi on wchłaniać zanieczyszczenia, a jednocześnie nie może utleniać się lub gęstnieć – olej musi być dostatecznie rzadki by w stanie zimnym zachowywać swobodę przepływu przez wąskie kanały, a jednocześnie dostatecznie gęsty, by zachować smarowanie i umiejętność powlekania elementów w stanie gorącym i pod ciśnieniem.
Przy tym wszystkim olej do motocykli czterosuwowych nie służy jedynie silnikowi – musi on pracować również w dwóch innych ważnych rejonach motocykla – skrzyni biegów i sprzęgle.
Sprzęgło – dla zapewnienia płynnej i niezawodnej pracy - wymaga chłodzenia oraz idealnej równowagi pomiędzy poślizgiem a przyczepnością...
|