Carnival Island: Wesołe Miasteczko jest debiutem serii Carnival na Playstation 3. Podobnie jak poprzednie części cyklu, które gościły konsolach Nintendo, tytuł jest typową grą familijną, zawierającą zestaw kilkudziesięciu zręcznościowych mini-gier korzystających z kontrolera ruchu.
W podstawowym trybie zabawy celem graczy jest przywrócenie życia opuszczonemu wesołemu miasteczku. Razem z dwójką dzieci, które zostały poproszone o pomoc przez maskotki parku, przemieszczamy się po jego czterech różnych strefach (Boardwalk, Shell Beach, Tree House Way, Ferris Park) i wykonując kolejne zadania przywracamy kolory zapomnianym budkom z atrakcjami.
Każda strefa oferuje kilka związanych z danych miejscem mini-gier, które dodatkowo stawiają przed nami dziewięć wyzwań. Po ich zaliczeniu czekają nas nagrody. Na przykład w zabawie polegającej na rzucaniu monetami w wyznaczony cel twórcy przewidzieli wyzwanie polegające na zdobyciu odpowiedniej sumy punktów. Jeżeli uda nam się je wykonać, możemy odblokować inny, trudniejszy wariant gry. Wykonując sukcesywnie zadania będziemy również przywoływać animowane maskotki, które w czasie rozgrywki będą nam kibicować i zachęcać do bicia własnych rekordów. W sumie wszystkich dostępnych wariantów gier jest trzydzieści pięć. Większość zabaw opiera się na rzucaniu czy odbijaniu wirtualnych przedmiotów, ale są też bardziej pomysłowe, jak chociażby ta polegająca na umiejętnym sterowaniu żabami siedzącymi na liliach wodnych.
Poza trybem historii, dzięki pokojowi krzywych luster możemy tez przejrzeć się w zwierciadle, gdzie obraz z kamery Playstation Eye jest w zabawny sposób zniekształcany. Jeżeli chcemy, możemy też przebrać naszego bohatera w przygotowane komplety strojów.
Gra wspiera lokalny tryb multiplayer. Przy jednej konsoli bawić mogą się maksymalnie cztery osoby. Nawet jeżeli posiadamy tylko jeden kontroler Move, gra umożliwia wspólną zabawę i porównywanie wyników w następujących po sobie turach. Bawić możemy się w trybie Party Time, gdzie rywalizujemy w pięciu mini-grach lub w Pick and Play, w którym sami dokonujemy wyboru dyscyplin.
LET'S DANCE WITH MEL B
GRA W ANGIELSKIEJ WERSJI JĘZYKOWEJ
Let’s Dance with Mel B to produkcja stworzona przez studio Lightning Fish, należąca do gatunku gier tanecznych. W promocji i tworzeniu gry, pomagała Melanie Brown, była członkini niegdyś słynnego zespołu Spice Girls. Dzięki wykorzystaniu kontrolera ruchowego, konsola śledzi ruchy gracza i ocenia taniec według kryteriów stawianych przez twórców.
Produkcja Lightning Fish oferuje sześć rodzajów tańca: styl miejski, pop, lata 80-te, taniec latynoamerykański, styl klubowy i tzw. „klasyki imprezowe”. W grze dostępnych jest 28 utworów muzycznych, takich artystów jak: Rihanna, Lady Gaga, Fergie, Spandau Ballet, czy Gloria Gaynor.
Let’s Dance with Mel B pozwala na zabawę w pojedynkę, bądź w dwójkę. Partner może dołączyć do gry w dowolnym momencie, bez potrzeby rozpoczynania wykonywania utworu od początku. Dostępny jest także tryb Party, który pozwala na zabawę aż ośmiu osobom jednocześnie.
Deweloper zapewnia, że Let’s Dance with Mel B to jedyna produkcja, która „oferuje możliwość zobaczenia siebie na scenie, w towarzystwie zawodowych tancerzy”. Jest to efekt zastosowania zaawansowanych systemów śledzenia ruchu ciała.
Pełna lista utworów znajdujących się w grze:
- Pussy Cat Dolls - "Don't Cha"
- Rihanna - "Disturbia"
- Fergie - "Quando Quando Quando"
- Spice Girls - "Wannabe"
- Cameo - "Word Up"
- Spandau Ballet - "Gold"
- Noelia - "Candela"
- Holly Valance - "Kiss Kiss"
- Fatboy Slim - "The Rockafeller Skank"
- 50 Cent - "In Da Club" (clean version)
- Mousse T - "All Night Long"
- David Guetta feat. Kelly Rowland - "Commander"
- Pixie Lott - "Mama Do"
- Just Jack - "Starz in their eyes"
- Chumbawumba - "Tub Thumping"
- Mika Love - "Today"
- Culture Club - "Karma Chameleon"
- OMD - "Enola Gay"
- Paulina Rubio - "Y sigo aqui"
- Rahman Feat Pussycat Dolls - "Jai Ho!"
- Maroon 5 - "This love"
- Pixie Lott - "Boys and girls"
- Ce Ce Peniston - "Finally"
- Yolanda Be Cool & DCup - "We No Speak Americano"
- Sarah Vaughan - "Peter Gunn" (remix)
- Rose Royce - "Car Wash"
- Gloria Gaynor - "I will survive"
- Lady Gaga - "Poker Face"
Kontroler ruchu PlayStation Move oferuje możliwość grania bazującego na ruchu, w jakości High Definition, nieoferowaną jak dotąd przez inne urządzenia dostępne na rynku. Jednocześnie SCE przedstawi kontroler pomocniczy PlayStation Move, który we współpracy z kontrolerem ruchu pozwoli na intuicyjne sterowanie postaciami i obiektami występującymi w grach.
Pełny pakiet PlayStation STARTER Move, obejmujący kontroler ruchu, kamerę PlayStation Eye, połączony z ofertą gier najwyższej jakości, zapewnią graczom innowacyjne, wciągające wrażenia z grania w systemie PS3.
Połączenie systemu PS3 z kamerą PlayStation Eye pozwala na precyzyjne wykrywanie ruchów, kąta i pozycji absolutnej kontrolera ruchu PlayStation Move w trójwymiarowej przestrzeni, przez co gracze mogą poruszać się w grach tak intuicyjnie, jakby sami się w nich znajdowali.
Kontroler ruchu PlayStation Move zapewnia niezrównaną dokładność dzięki zaawansowanym technologicznie czujnikom ruchu, obejmującym trójosiowy żyroskop, trójosiowy akcelerometr oraz czujnik ziemskiego pola magnetycznego, a także zmieniającą kolor kulę, śledzoną przez kamerę PlayStation Eye.
Kontroler PlayStation Move wykrywa zarówno szybkie, jak i subtelne ruchy gracza, takie jak uderzenie rakietą tenisową czy pociągnięcia pędzlem. Korzystając z kontrolera ruchu PlayStation Move, użytkownicy mogą bezpośrednio wykonywać czynności za pomocą przycisków akcji oraz spustu analogowego, odczuwając jednocześnie drgania wynikające z funkcji wibracji urządzenia oraz wrażenia kolorystyczne zapewniane przez kulę wyświetlającą rozmaite kolory. Co więcej, kamera PlayStation Eye rejestruje głos i wizerunek gracza, zapewniając wrażenia wynikające z rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality).
Tak jak pozostałe kontrolery bezprzewodowe dla systemu PS3, również kontroler ruchu zasilany jest przez wbudowany akumulator litowo-jonowy, wyposażono go też w technologię Bluetooth, która pozwala na bezprzewodowe przesyłanie informacji do systemu PS3.