Carcassonne to rewelacyjna gra rodzinna znanego niemieckiego autora - Klausa Jurgena Wrede. Gra została nagrodzona tytułem GRY ROKU 2001.
Usiądź z przyjaciółmi przy stole i wspólnie zacznijcie budować z niewielkich żetonów łąki, twierdze, całe miasta i drogi, rywalizując między sobą o przejęcie kontroli nad co bardziej atrakcyjnymi lokacjami. Sprytne zagranie może pozbawić rywala możliwości ukończenia ogromnego miasta lub pozwoli Ci przejąć kontrolę nad wielką łąką. Celem gry jest zebranie jak największej liczby punktów na koniec gry, gdy skończą się żetony, które można układać na stole.
Gra polega na uzyskaniu jak największej ilości punktów. Punkty dostajemy za kontrolowanie określonych elementów mapy takich jak drogi, miasta, czy klasztory. Każdy z graczy dostaje do dyspozycji osiem pionków, które w zależności od sytuacji pełnią rolę rycerzy, mnichów czy farmerów. Pionki zrobione są z drewna i mimo prostego wykonania prezentują się ciekawie. Występuje pięć kolorów tych pionków, różnych dla każdego gracza. Sama gra polega na dociąganiu w każdej turze po jednym żetonie prezentującym wycinek terenu (drogi, miasta, łąki, klasztory) i dokładaniu go do już istniejących zgodnie z zasadami. Żetony dobieramy z przygotowanego wcześniej stosu w sposób losowy. Żetony wykonane są na bardzo dobrej jakości grubej tekturze - przebija wykonaniem większość gier w które zdarzyło mi się grać . Po dołożeniu żetonu gracz może położyć na nim jeden ze swoich pionków, niejako "kontrolując" go. Jeśli takie dołożenie ukończy drogę, miasto czy klasztor to podlicza się za nie punkty i dodaje graczowi, który ma tam swojego pionka. Do zaznaczania bieżącej ilości punktów służy specjalny tor.
Same zasady spisane są w kolorowej i krótkiej instrukcji a dodatkowo dołączana jest kartka z przykładami.
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 2 - 5 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: 30 -45 minut
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
* 72 żetony
* 1 tor punktacji
* instrukcja
* 40 pionków w 5 kolorach