Technical Image Press Association (TIPA) przyznało Canon EOS 5D Mark II nagrodę za rok 2009 w kategorii: najlepsza cyfrowa lustrzanka półprofesjonalna.
European Imaging and Sound Association (EISA) przyznało lustrzance Canon EOS 5D Mark II nagrodę za rok 2009/2010 w kategorii: europejski aparat zaawansowany.
Canon EOS 5D Mark II to absolutna rewolucja w segmencie półprofesjonalnych lustrzanek cyfrowych, oferuje niezrównaną rozdzielczość w wyjątkowo atrakcyjnej cenie. Jest to pierwsza w historii fotografii lustrzanka, która udostępnia funkcję rejestracji filmów Full HD. W modelu EOS 5D Mark II połączono rozwiązania techniczne zapożyczone z flagowych lustrzanek cyfrowych Canon z szeregiem zaawansowanych i nowatorskich funkcji, aby przenieść fotografowanie (i nie tylko) w obszary dotąd zarezerwowane dla najdroższych, profesjonalnych konstrukcji.
Canon EOS 5D Mark II został wyposażony w najnowszej generacji pełnoklatkową matrycę CMOS o rozdzielczości 21.1 miliona pikseli, która pozwala zapisywać zdjęcia w maksymalnej rozdzielczości 5616 x 3744 pikseli. Przetwornik jest obsługiwany przez procesor obrazu DIGIC IV (jest to w chwili obecnej ostatnia generacja tego układu). Dzięki niemu aparat charakteryzuje się niskim poziomem szumów, wyjątkowo krótkim czasem uruchamiania i przeglądania zdjęć po ich zrobieniu oraz oferuje możliwość zapisu plików RAW z 14 bitową głębią kolorów. Tradycyjnie już dla nowych lustrzanek Canon zastosował system czyszczenia matrycy oparty na filtrze ultradźwiękowym (EOS Integrated Cleaning System), wspomagany dodatkowo funkcją mapowania pikseli. Producent podkreśla, że nowy proces produkcji oraz zmieniona konstrukcja fotodiod i mikrosoczewek zwiększają możliwości zbierania światła przez matrycę, dzięki czemu można zmieścić na matrycy CMOS więcej pikseli bez utraty jakości obrazu przy wyższych ekwiwalentach czułości.
Właśnie niskie szumy przy wysokich czułościach są najbardziej rozpoznawaną cechą lustrzanek Canona. W 5D Mark II zakres czułości wynosi od 100 do 6400 ISO, z możliwością wyboru ISO co 1/3 wartości, z możliwością rozszerzenia do H1 (12800 ISO) i H2 (25600 ISO). Dla fotografów studyjnych miłą wiadomością jest możliwość obniżenia czułości do niekalibrowanej wartości 50 ISO. Aparat stale pokazuje (w wizjerze i na górnym wyświetlaczu) informację o wybranym ekwiwalencie czułości.
Korpus 5D Mark II wykonano w formie odlewu magnezowego. Wszystkie newralgiczne elementy otrzymały uszczelki zabezpieczające przed wilgocią. Migawka ma zagwarantowaną wytrzymałość 150 000 cykli, czyli o 30% więcej niż w przypadku Canona 40D czy 5D.
Aparat może wykonywać zdjęcia seryjne z prędkością 3.9 kl/sek. Biorąc pod uwagę rozmiar plików jest to całkiem dobry wynik. W dodatku takie tempo jest utrzymywane przy ciągłym zapisie do 78 zdjęć w formacie JPEG (310 z kartami UDMA) lub 13 w formacie RAW. Fotoreporterzy prasowi mogą też skorzystać z zapisu zmniejszonych plików RAW (sRAW, rozdzielczość 10 MP lub 5.2 MP). Jest to bardzo wygodna funkcja dla osób, które pragną wykorzystać możliwości plików RAW, a niekoniecznie potrzebujących wysokiej rozdzielczości pliku. Nośnikiem danych są karty pamięci CompactFlash typu I i II, aparat jest kompatybilny z nośnikami UDMA. Wzorem 1D MarkIII komora karty pamięci jest zabezpieczona specjalnym układem, który informuje o jej otwarciu i czasie do zakończenia zapisu zdjęć na nośnik pamięci.
Doskonale prezentuje się system AF. Składa się on z 9 czujników TTL CMOS (centralny czujnik krzyżowy) ułożonych na planie rombu. Pracę układu wspomaga 6 dodatkowych, niewidocznych punktów wspomagających pomiar AF. Dodatkowo centralny czujnik o zwiększonej precyzji (z obiektywami o świetle f/2.8 lub większym) zapewnia jeszcze większą precyzję w złych warunkach oświetleniowych. Możliwa jest mikroadjustacja układu AF (+/- 20 kroków), w pamięci korpusu są przechowywane ustawienia dla 20 różnych obiektywów. Kolejną nowością jest zastosowanie w pełni funkcjonalnego podglądu na żywo. Po włączeniu trybu Live View, który umożliwia wyświetlanie obrazu w czasie rzeczywistym na wyświetlaczu, fotografowie mogą ułatwić sobie pracę pod nietypowymi kątami lub podłączyć aparat do komputera, aby móc fotografować zdalnie. Tryb Live View oferuje trzy funkcje autofokusa: Quick AF, Live AF oraz Face Detection Live AF, który optymalizuje ostrość na podstawie twarzy wykrywanych w kadrze, umożliwiając szybkie wykonywanie ujęć portretowych.
Funkcją budzącą najwięcej emocji jest możliwość rejestrowania filmów w formacie Quicktime 1080p H.264 (przepustowość38.6 Mbit/sek) z maksymalną rozdzielczością Full HD 1920 x 1080 pikseli, prędkością 30 klatek na sekundę i dźwiękiem PCM. W tym trybie ustawianie ostrości odbywa się automatycznie, dzięki detekcji kontrastu lub manualnie. Duża matryca aparatu (w porównaniu z przetwornikami w kompaktach i typowych kamerach amatorskich) i wysoka czułość zapewniają wyjątkową jakość obrazu. Filmowanie można wzbogacić o niedostępne dotąd dla amatorów efekty: w celu nadania własnym produkcjom dodatkowej dramaturgii można skorzystać z bogatego asortymentu wymiennych obiektywów (od szerokokątnych, przez teleobiektywy, makroobiektywy, aż po modele typu rybie oko) lub poeksperymentować z ustawieniem przysłony i głębią ostrości.
Z tyłu obudowy rozlokowano całkowicie nowy wyświetlacz LCD Clear View o przekątnej 3 cali i rozdzielczości VGA (920 000 pikseli). Zapewnia on niezwykły komfort przy przeglądaniu zdjęć i obsłudze menu ale przede wszystkim przy korzystaniu z podglądu na żywo. Menu zostało rozszerzone o ekran Quick Control, który zapewnia dostęp do najczęściej zmienianych ustawień. Biorąc pod uwagę możliwości video, cieszy obecność wyjścia na zewnętrzny mikrofon oraz złącza HDMI umożliwiającego wyświetlanie zdjęć i filmów bezpośrednio na ekranie telewizora HD.
Canon pozostaje także wierny predefiniowanym ustawieniom obrazu (Picture Style). Odpowiadają one charakterystyce oddania kolorów przez różne rodzaje filmów. EOS 5D Mark II współpracuje ze standardem pomiaru błysku E- TTL II. Przy wyliczeniu siły błysku E- TTL II bierze pod uwagę: odległość od fotografowanego obiektu, światło zastane oraz ilość elementów odbijających światło. System E- TTL II współpracuje z zaawansowanymi fleszami Canona z serii EX. Lustrzanka jest kompatybilna ze wszystkimi obiektywami Canon EF. Przycisk Print/Share na tylnej ściance aparatu pozwala w pełni wykorzystać zaawansowane możliwości standardu PictBridge, czyli wydrukujemy zdjęcie bezpośrednio z korpusu, bez współpracy z komputerem.
Zasilanie aparatu stanowi niezwykle wydajny akumulator litowo jonowy LP-E6 o pojemności 1800 mAh. Można także podłączyć opcjonalny batterypack BG-E6 lub zaawansowany grip z wbudowanym transmiterem WiFi (WFT-E4).
Cechy charakterystyczne:
* Najnowszej generacji, pełnoklatkowa matryca CMOS o rozdzielczości 21.1 miliona pikseli.
* Procesor obrazu DIGIC IV, 14 bitowa głębia kolorów zapewnia naturalne przejścia tonalne.
* System czyszczenia matrycy: EOS Integrated Cleaning System.
* Filmy w trybie Live View, rozdzielczość Full HD, 1920 x 1080 pikseli (16:9) do 12 min z AF.
* Szeroki zakres czułości matrycy: od 100 do 6400 ISO (w kroku co 1/3), rozszerzalna do H1 (12800 ISO) i H2 (25600 ISO) oraz L1 (50 ISO).
* Precyzyjny, 9-punktowy układ AF TTL CMOS (centralny czujnik krzyżowy), 6 dodatkowych, niewidocznych punktów. wspomagających pomiar AF.
* Mikroadjustacja układu AF (+/- 20 kroków), dane dla 20 różnych obiektywów.
* Solidna obudowa wykonana ze stopu magnezowego.
* Układ ostrzegający o otwarciu komory karty pamięci podczas zapisu danych.
* Duży wyświetlacz LCD o przekątnej 3 cali (920 000 pikseli).
* Funkcja podglądu na żywo na wyświetlaczu LCD z AF na zasadzie wykrywania kontrastu w płaszczyźnie ogniskowej.
* Wyświetlanie wartości ISO w wizjerze i górnym wyświetlaczu.
* Pomiar światła: matrycowy (35 segmentów AF), częściowy (8% kadru), centralnie ważony oraz punktowy (ok. 3.5%).
* Zdjęcia seryjne z maksymalną prędkością 3.9 kl./sek.: do 78 zdjęć w formacie JPEG (310 z kartami UDMA), do 13 zdjęć w formacie RAW.
* Możliwość zapisu zmniejszonych plików RAW: sRAW (10 MP), sRAW (5.2 MP).
* Super wytrzymała migawka testowana na 150 000 cykli.
* Nowoczesny standard pomiaru błysku E- TTL II.
* Zgodność ze standardem PictBridge - bezpośrednie połączenie drukarki z aparatem z pominięciem komputera.
* Zdalne sterowanie aparatem przy pomocy pilota (opcjonalnie).
* Możliwość współpracy z opcjonalnym, wbudowanym w grip transmiterem WiFi (WFT-E4).
* Gniazdo do podłączenia zewnętrznego mikrofonu.
* Zasilanie: dedykowany akumulator litowo jonowy LP-E6.
* Złącze HDMI.
* Menu w języku polskim.
CANON EF 24-105mm f/4 L IS USM
Nowy profesjonalny obiektyw serii L: lekki obiektyw EF 24-105mm f/4L IS USM wyposażony jest w układ stabilizacji obrazu.
Ten odporny na kurz i wilgoć obiektyw skonstruowano w oparciu o najbardziej zaawansowane standardy optyczne Canona. Jego odbiorcami będą fotograficy zajmujący się podróżami, reportażem i wydarzeniami codziennymi, którzy szukają lekkiego i wygodnego w obsłudze obiektywu bez kompromisów w kwestii jakości optycznej.
Jako uzupełnienie obiektywów EF 17-40mm f/4L USM I EF 70-200mm f/4L USM nowy obiektyw zamyka linię obiektywów L o przysłonie f/4. Obiektywy te skonstruowano dla zawodowych fotografów szukających lekkich zoomów ze stałym światłem. Redukcja wstrząsów przez układ stabilizacji obrazu umożliwia fotografowanie z czasem otwarcia migawki osiem razy dłuższym niż bez stabilizatora.
Seria L to najbardziej profesjonalne obiektywy Canona dające najwyższą jakość obrazu, optymalną operatywność i wytrzymałość na warunki atmosferyczne.
Nowy EF 24-205mm f/4L IS USM jest niewiele ważącym odpowiednikiem uznanego obiektywu EF 24-70mm f/2,8L USM.
Stabilizacja obrazu
Układ stabilizacji obrazu [Image Stabilizer, IS] w znaczącym stopniu redukuje rozmycie zdjęć spowodowane drżeniem aparatu. Żyroskopowy czujnik rozpoznaje niepożądane wibracje i uruchamia prostopadłe do osi optycznej obiektywu przesunięcie odpowiedniej grupy soczewek. Zmienia to przebieg wiązki światła a obraz znów pada we właściwe miejsce na matrycy lub filmie.
Fotograf, który w danych warunkach mógł fotografować obiektywem 105mm bez statywu z czasem otwarcia migawki 1/125s teraz może otrzymać ostre zdjęcie przy czasie naświetlania 1/15s, co znacznie rozszerza możliwości fotografowania w trudnych warunkach. Przewaga 3EV to naprawdę dużo.
Super Auto-focus
Pierścieniowy silnik USM zastosowany w obiektywie EF 24-105mm f/4L IS USM korzysta z wibracji o częstości ultradźwiękowej aby błyskawicznie i praktycznie bezgłośnie ustawiać ostrość. Nowy algorytm AF wykorzystywany przez mocniejszy procesor CPU obiektywu również maja wpływ na szybkość działania obiektywu. Nowoczesny hamulec natychmiast zatrzymuje poruszający się układ optyczny obiektywu w momencie ustawienia prawidłowej ostrości, bez ryzyka jakiegokolwiek przesunięcia. Fotografujący mogą w każdej chwili przejść na ręczny tryb ustawiania ostrości. Wystarczy jedynie dotknąć pierścień ostrości, nie ma potrzeby wyłączania układu AF.
Stała przysłona f/4 od 24 do 105mm
Obiektyw EF 24-105mm f/4L IS USM oferuje najwyższą jakość optyczną w całym zakresie ogniskowych i przy stałej przysłonie. Pozwala to utrzymać stały czas otwarcia migawki przy zmianie ogniskowej po zapamiętaniu ekspozycji. Jest do doskonały obiektyw dla osób, które szukają lżejszej i nieco dłuższej alternatywy dla obiektywu EF 24-70mm f/2,8L USM. Obiektyw wyposażono w przysłonę o niemal w 100% okrągłym otworze, dzięki czemu łatwo otrzymać atrakcyjnie wyglądające rozmyte tło.
Jakość obrazu
Aby zmniejszyć rozmiary obiektywu i poprawić jakość obrazu na całej powierzchni klatki – w nowym obiektywie zastosowano soczewkę ze szkła o ultra niskiej dyspersji [UD], która eliminuje aberrację chromatyczną redukującą ostrość i wywołuje kolorowe rozmycie konturów. Soczewka asferyczna koryguje aberrację sferyczną, dzięki czemu zdjęcia są ostre i kontrastowe nawet w rogach klatki. Poprawa struktury powłok przeciwodblaskowych Super Spektra i kształtu soczewek pozwolił inżynierom Canona praktycznie wyeliminować odbicia światła wewnątrz obiektywu, na które obiektywy cyfrowe są bardziej narażone niż tradycyjne w związku z odbiciem światła od matrycy.
Zwiększenie pochłaniania światła przez powłoki pozwala otrzymać ostre i kontrastowe zdjęcia z naturalnym oddaniem kolorów.
Integracja z systemem EOS
Obiektyw EF 24-105mm f/4L IS USM wyposażono w układ informujący o odległości od obiektu. Dzięki temu jest on w pełni kompatybilny z systemem kontroli światła błyskowego ETTL – II, jaki znajdziemy w najnowszych lustrzankach Canona EOS-1D Mark II czy EOS 5D[1].
W połączeniu z dedykowanymi lampami błyskowymi Canon EX obiektyw przekazuje informacje o dystansie od obiektu, które wykorzystuje algorytm lampy obliczający ekspozycję.
Aby dorównać wytrzymałości na warunki atmosferyczne, z jakiej słyną obiektywy serii L, nowy obiektyw wyposażono w uszczelkę chroniącą bagnetowe połączenie z korpusem i liczne uszczelki wokół ruchomych części obiektywu zapewniające ochrone przed kurzem i wilgocią. Przełączniki trybu AF i IS zostały zaprojektowane na nowo, dzięki czemu są mniej podatne na przypadkową zmianę ustawienia.
Obiektyw EF 24-105 f/4L IS USM jest sprzedawany wraz z bagnetową osłona przeciwsłoneczną EW-83H i miękkim futerałem LP1219.
Zgodnie z tradycyjną filozofią Canona – Kyosei, która zakłada życie w zgodzie ze środowiskiem naturalnym – wszystkie soczewki tego obiektywu wykonano ze szkła bezołowiowego.
KUPUJĄC TEN PRODUKT DOSTAJESZ KUPON RABATOWY NA ROZSZERZENIE GWARANCJI