STRONY TRANSAKCJI I PRZEDMIOT TRANSAKCJI
1. Sklep internetowy funkcjonujący pod nazwą Vestis_sklep, działający na portalu aukcyjnym Allegro, prowadzony przez firmę Vestis Katarzyna Mydłowska z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Grota-Roweckiego 100, 52-232 Wrocław, NIP: 912 [zasłonięte] 93 REGON: 021[zasłonięte]858 (dalej również jako "Sprzedający"), prowadzi sprzedaż detaliczną towarów, za pośrednictwem sieci Internet. 2. Klient może kontaktować się ze Sprzedającym korespondencyjnie pod adresem: ul. Grota-Roweckiego 100, 52-232 Wrocław, pod adresem poczty elektronicznej: Vestis_[zasłonięte]@hotmail.com, pod numerem telefonu: 518[zasłonięte]111.
3. Ceny wszystkich widocznych na stronach Vestis_sklep towarów są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i są wyrażone w złotych polskich. 4. Ceny widniejące na stronach Vestis_sklep, jak również opisy towarów stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Kupujący składając zamówienie w Vestis_sklep składa ofertę kupna określonego towaru za cenę i o cechach podanych w jego opisie na stronie Vestis_sklep. Przedmiotowa cena i opis towaru charakter wiążący - na potrzeby zawarcia konkretnej umowy sprzedaży - zyskują dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego. 5. Sprzedający oświadcza, że towary sprzedawane za pośrednictwem Vestis_sklep są fabrycznie nowe, chyba że na stronie oferowanego produktu, w opisie, zaznaczono - że jest inaczej.
TRANSAKCJA I PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Zamówienia w Vestis_sklep można dokonywać: a) poprzez portal aukcyjny Allegro - korzystając z oferowanych przez portal Allegro kanałów- "Kup Teraz" lub poprzez "Licytuj".
2. Podczas dokonywania zamówienia Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, dokładnego adresu zamieszkania, adresu email oraz telefonu kontaktowego. Informacje te, są udzielane Sprzedającemu poprzez serwis aukcyjny Allegro i są przypisane do konta Kupującego. 3. Po komunikacie elektronicznym wysłanym przez serwis aukcyjny Allegro o dokonaniu zakupu przez Kupującego - poprzez "Kup Teraz" lub po zakończeniu "Licytacji" - Sprzedający potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji drogą elektroniczną. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą. 4. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) Kupujący będący konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty wejścia w posiadanie rzeczy przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od wejścia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części. Aby skorzystać z takiego prawa Kupujący zobowiązany jest poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy, składając jednoznaczne oświadczenie, które może zostać na przykład wysłane pocztą na adres: Vestis, Katarzyna Mydłowska, ul. Grota-Roweckiego 100, 52-232 Wrocław, może to także zrobić drogą mailową na adres vestis_[zasłonięte]@hotmal.com. Wzór oświadczenia - poniżej. Jeżeli Kupujący skorzysta z możliwości złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Sprzedający prześle Kupującemu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy (np. pocztą elektroniczną). 5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Kupujący będący konsumentem wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedający zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Kupującego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Kupujący nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności przez Sprzedającego. Sprzedający ma prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 7. Zwracaną w związku z odstąpieniem od umowy rzecz należy odesłać lub przekazać na adres firmy: Vestis Katarzyna Mydłowska, z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Grota-Roweckiego 100, 52-232 Wrocław, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni. 8. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy w związku z odstąpieniem od umowy. 9. Zwracany w związku z odstąpieniem od umowy towar musi być kompletny (wraz z pełnym wyposażeniem i akcesoriami, stanowiącymi jego integralną część). Zaleca się należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie.
Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenia wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
W razie zmniejszenia wartości zwróconej rzeczy lub dostarczenia jej w stanie niekompletnym Vestis przysługuje prawo do dochodzenia od Kupującego odszkodowania, w zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa. 10. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadkach wymienionych w art. 38 pkt 1 – 13 ustawy o prawach konsumenta, tj. w szczególności w przypadku umowy: - w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; - w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; - w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
|