Kontynuacja strzelaniny, stworzonej przez wrocławskie studio Techland. Ponownie trafiamy na Dziki Zachód, aby poznać, jak wygląda żywot westernowego rewolwerowca i nie tylko.
Call of Juarez: Więzy Krwi to kontynuacja gry akcji stworzonej przez studio Techland. Podobnie jak w poprzedniku, mamy tutaj do czynienia z realiami Dzikiego Zachodu.
Call of Juarez: Więzy Krwi to kontynuacja westernowej strzelaniny z roku 2006, stworzonej przez wrocławskie studio Techland. Podobnie jak w pierwszej odsłonie tej serii, miejscem akcji jest Dziki Zachód. W Więzach Krwi poznajemy młodość braci McCall – znanego z pierwowzoru Ray’a i jego brata Thomasa. Trwa wojna secesyjna, a rodzeństwo siedzi w okopach Georgii, walcząc po stronie Konfederacji. Na początku ich zadaniem jest odpieranie natarć wojsk generała Shermana. Priorytety braci błyskawicznie się zmieniają, ponieważ dowódca sił Unii stosuje tzw. taktykę spalonej ziemi. Gdyby Sherman dotarł do farmy Ray’a i Thomasa, oznaczałoby to zrujnowanie ich majątku i śmierć mieszkających na niej krewnych. Konfederaci nie chcą zaprzątać sobie głów problemem McCallów, dlatego bracia muszą szukać rozwiązania problemu na własną rękę. Na myśl przychodzi tylko jeden sposób – dezercja.
W większości misji można wcielić się w obu braci. Dzięki takiemu rozwiązaniu gracz może wykonywać stojące przed nim zadania na dwa sposoby. W zależności od wybranej postaci, zmienia się styl gry, a to za sprawą różnych umiejętności Ray’a i Thomasa. Ray chętnie wykorzystuje w walce dwa rewolwery; strzela szybko i świetnie radzi sobie na krótkich dystansach. Ponadto potrafi używać dynamitu do eliminowania przeciwników. Thomas to człowiek preferujący walkę na średni dystans – wszelkiego rodzaju karabiny są w jego rękach wyjątkowo zabójcze. Co więcej, może on używać lassa do np. wchodzenia na dachy budynków.
Rozgrywka typowa dla gier akcji została w Więzach Krwi mocno urozmaicona. Dostępny jest tzw. tryb koncentracji, dzięki któremu bohaterowie mogą spowalniać czas i w efektowny sposób eliminować napotkanych wrogów. Obecne są również typowe dla Dzikiego Zachodu pojedynki rewolwerowców, polegające na wybraniu odpowiedniego momentu na sięgnięcie po broń i oddanie strzału. Na potrzeby drugiej odsłony serii Techland opracował także system ukrywania się za przeszkodami.
Więzy Krwi oferują również tryb wieloosobowy, w którym gracze mogą wybierać pomiędzy tradycyjnymi deathmatchami, grą drużynową, a także misjami opatrzonymi konkretnymi wytycznymi, np. obrabowaniem banku. Osoby decydujące się na zabawę w Internecie mogą wybrać jedną z kilku klas postaci przed przystąpieniem do właściwej rozgrywki, natomiast za dobre wyniki w grze przewidziane są drobne nagrody.
Na uwagę zasługuję również oprawa wizualna. Wykorzystuje ona moc Chrome Engine 4, autorskiego silnika firmy Techland, który umożliwia generowanie rozległych przestrzeni, a także stosowanie różnego rodzaju graficznych wodotrysków – rozmyć obrazu, malowniczych eksplozji, efektów cząsteczkowych lub powietrza drżącego pod wpływem wysokiej temperatury.