Call of Duty to pierwsza gra ze stajni Infinity Ward, zespołu doświadczonych profesjonalistów, którzy zanim założyli własną firmę, brali między innymi udział w procesie tworzenia jednej z ciekawszych i popularniejszych gier wideo (FPS) z akcją umiejscowioną w okresie II Wojny Światowej - Medal of Honor: Allied Assault.
Call of Duty to jedna z pierwszych gier tego typu, za sprawą której gracz otrzymuje możliwość spojrzenia na największy konflikt zbrojny XX wieku z kilku różnych perspektyw. Wcielając się w rolę amerykańskiego spadochroniarza, brytyjskiego komandosa lub rosyjskiego piechura ma okazję poczuć klimat tego okresu historycznego - brać udział w wielu ekscytujących bitwach, wykonywać ekstremalnie niebezpieczne zadania specjalne, itp.
Pierwszy oficjalny dodatek do hitowego FPS-a „Call Of Duty”. Warto zaznaczyć, iż za produkcję gry nie odpowiada już zespół Infinity Ward. Jego rolę przejęło Grey Matter Studios, w skład którego wchodzą ludzie odpowiedzialni między innymi za „Return to Castle Wolfenstein” czy „Kingpin”.
Dodatek nie wprowadza żadnych zmian do realiów zaprezentowanych w grze. W dalszym ciągu mamy do czynienia z drugą wojną światową. Na kampanię singleplayer składają się trzy duże rozdziały (w sumie 13 poziomów). Gracz wciela się w nich kolejno w żołnierza amerykańskiego, brytyjskiego i radzieckiego. Każdy rozdział opowiada o jednej z wielkich bitew, które miały miejsce w trakcie wojny. Gracz zaczyna zabawę od niemieckiej kontrofensywy w Ardenach, później jako zestrzelony lotnik angielski będzie wspierał ruch oporu w Holandii, a następnie przeprowadzi operację dywersyjną przed lądowaniem na Sycylii. Ostatni rozdział to misje na froncie wschodnim, poczynając od bitwy na Łuku Kurskim, po zdobycie Charkowa. Dodatek do „Call Of Duty” zachowuje podstawową zaletę pierwszej części, czyli ogromny dynamizm zabawy. Cele, które stoją przed graczem są bardzo zróżnicowane. Przykładowo, podczas jednej z bitew musi powstrzymać ogromną niemiecką ofensywę. Ma ograniczone zapasy amunicji, niewielkie pole widzenia, a przeciwnicy atakują jednocześnie z kilku stron. W dodatku pojawiają się również cele wymagające szybkiego działania. W przeciwnym przypadku całe zadanie zostanie zawalone. Zachowano również obecność wielu scenek, na które nie ma się żadnego wpływu. Gracz jest na przykład świadkiem wielu widowiskowych bombardowań.
W kwestii mechaniki rozgrywki warto odnotować kilka niewielkich zmian. Ulepszono efekty cząsteczkowe, zadbano również o obecność bardziej dokładnych tekstur i obiektów. Autorzy dopracowali też efekty pogodowe (w szczególności śnieg, który odgrywa istotną rolę w etapach rozgrywanych w Kursku). Silnik gry pozostał jednak niezmieniony. „CoD: United Offensive” w dalszym ciągu działa na sprawdzonym, zmodyfikowanym enginie „Quake III Arena”.
W add-onie pojawia się kilka nowych typów broni, między innymi miotacz ognia. Gracz może również rozstawiać lekkie działka maszynowe, które bezproblemowo poradzą sobie nawet z większym natarciem wrogich sił. Druga istotna innowacja to nabywanie umiejętności przez żołnierzy.
Spore zmiany przeszedł tryb multiplayer. Dodano między innymi możliwość poruszania się czołgami po polach bitew oraz korzystania z armat czy bazook. W grze pojawiają się dwa nowe tryby kooperacyjne: Tank Battle (bitwy czołgów) i Domination (walka o określone punkty na planszy) oraz jeden tradycyjny: Capture The Flag (zdobycie flagi).
oraz
Call of Duty II
Call of Duty 2 to pełnoprawny sequel wydanej pod koniec 2003 roku strzelanki pierwszoosobowej (gry akcji/FPS), z fabułą osadzoną w realiach II Wojny Światowej, która zdobyła mnóstwo nagród i uznanie graczy na całym świecie. Za przygotowanie drugiej części ponownie odpowiada studio developerskie Infinity Ward, w skład którego wchodzą między innymi osoby pracujące w przeszłości nad Medal of Honor: Allied Assault.
Gracze po raz kolejny dostali do przejścia trzy kampanie, historycznie nawiązujące do lat 1[zasłonięte]941-19. Jako amerykański spadochroniarz walczymy głównie w Europie Zachodniej (lądowanie w Normandii i późniejsze bitwy mające na celu wyparcie Niemców z terenów Francji, Belgii czy Holandii), wybierając rolę brytyjskiego komandosa przenosimy się do Afryki Północnej (Tunezja, itp.) a następnie pomagamy Amerykanom w walkach we Francji. Z kolei decydując się na grę rosyjskim piechurem trafiamy pod Stalingrad oraz prowadzimy działania na froncie wschodnim. Nowością jest tutaj możliwość przełączania się pomiędzy poszczególnymi kampaniami, tak aby przykładowo przechodzić je w kolejności chronologicznej.
Wirtualne zmagania jeszcze bardziej symulują prawdziwą bitwę. Na planszach pojawia się większa ilość żołnierzy, zarówno naszych sojuszników jak i wrogów, w tle słychać odgłosy wystrzałów (starcie nie toczy się wyłącznie przed naszymi oczami), nie sposób nie wspomnieć również o wprowadzeniu około 20,000 linii wypowiedzi żołnierzy (okrzyki w stylu „przeładowuję broń!”, „osłaniaj mnie!”, „padnij!” są na porządku dziennym, zwiększając tym samym realizm rozgrywki). Liczne wymiany ognia wpływają na otoczenie. Budynki niszczą się, podobnie zresztą jak wybrane obiekty, w ziemi pozostają ślady po ciężkich ostrzałach z moździerzy czy dział artyleryjskich, dym po wybuchach ogranicza widoczność, wszędzie widać ciała poległych, ślady po kulach itd. Oprócz szeregu broni z tamtego okresu, jakie używane są podczas regularnych potyczek (karabiny, pistolety, granaty, etc.), osoby zasiadające przed monitorem komputera mogą także korzystać z kilku rodzajów pojazdów (np. czołgów).
W porównaniu z oryginałem, wydłużono czas potrzebny na ukończenie całej gry. Twórcy postarali się o kilka ścieżek/możliwości pokonywania poszczególnych scenariuszy, tak aby zmniejszyć poczucie liniowości rozgrywki (przygotowane mapy są zaś kilka razy większe aniżeli były w Call of Duty). W dalszym ciągu gracze mają z góry ustalone zadania do wykonania, jednak teraz dowolnie wybierają kolejność ich wypełniania, z wyraźnym zaznaczeniem, że wpływa ona na rozwój danej misji (zniszczenie posterunku wroga na samym początku zmniejszy liczebność przeciwników i ułatwi późniejsze działania, gdy zaś wybierzemy na starcie inny cel do wykonania - konieczna będzie wzmożona obrona przez szturmującymi zewsząd oponentami itd.).
W Call of Duty 2 wykorzystano mocno zmodyfikowany silnik graficzny Quake 3, usprawniony pod kątem obecnych możliwości kart graficznych czy osiągnięć sprzętowych komputerów klasy PC. Interfejs gry nie zmienił się w dużym stopniu w porównaniu z „jedynką”. Z łatwością jednak można dostrzec inne usprawnienia wizualne - większe dopracowanie szczegółów, ładniejsze tekstury, nowe modele postaci czy animacje ich poruszania się. Bardzo dobrze wypadają też efekty cieniowania, wybuchów, wystrzałów czy unoszącego się dymu. Nie zapomniano również o zaimplementowaniu nowych algorytmów odpowiedzialnych za inteligencję komputerowego przeciwnika, jak i trybie multiplayer (oprócz standardowych opcji rozgrywki wieloosobowej w stylu Deathmatch czy Capture the Flag, pojawia się też kilka nowych).
Cena wywoławcza to symboliczna złotówka :)
Część pierwsza przez wzgląd na swój wiek posiada lekkie ryski jednak nie wpływają one na instalację ani na sąmą grę :) Wszystko śmiga jak trzeba... :)
Istnieje możliwość odbioru osobistego na terenie Trójmiasta.
Zapraszam do licytacji