Call of Duty Ghosts jest dziesiątą (nie licząc konsolowych spin-offów) odsłoną cyklu, uznawanego za najlepiej sprzedającą się markę w historii gier wideo. Zgodnie z polityką wydawniczą koncernu Activision, kolejne odsłony serii ukazują się w jednorocznych odstępach czasowych, a za ich powstanie odpowiadają naprzemiennie studia Infinity Ward i Treyarch przy wsparciu innych zespołów deweloperskich (np. Raven Software, Sledgehammer Games).
Gra powiela doskonale znane fanom cyklu schematy, oferując kilka trybów zabawy przeznaczonych zarówno dla jednego jak i wielu graczy. Kampania główna, tworzona z myślą o rozgrywce single player, odznacza się widowiskowymi, choć mocno oskryptowanymi scenami, które jednoznacznie kojarzą się z hollywoodzkimi filmami akcji. Deweloperzy zadbali jednak także o w pełni funkcjonalny multiplayer z opcjami rywalizacji lub kooperacji.
Jak przystało na modelowy FPS, głównym elementem rozgrywki w Call of Duty Ghosts jest strzelanie do przeciwników z rozmaitego rodzaju broni. Gracze mają dostęp m.in. do różnego rodzaju karabinów szturmowych i snajperskich, pistoletów, granatów itp. W niektórych fragmentach istnieje także możliwość kierowania pojazdami lub prowadzenia ostrzału z ich pokładu.
Od strony technicznej gra bazuje na stale rozwijanym silniku IW Engine, który zapewnia oprawę audiowizualną na poziomie zbliżonym do konkurencyjnych produktów (np. serie Medal of Honor i Battlefield), przy relatywnie skromnych wymaganiach sprzętowych oraz łatwości w tworzeniu konwersji na różne platformy sprzętowe.