Call of Duty Ghosts jest dziesiątą (nie licząc konsolowych spin-offów) odsłoną cyklu,
uznawanego za najlepiej sprzedającą się markę w historii gier wideo. Zgodnie z polityką
wydawniczą koncernu Activision, kolejne odsłony serii ukazują się w jednorocznych
odstępach czasowych, a za ich powstanie odpowiadają naprzemiennie studia Infinity Ward i Treyarch
przy wsparciu innych zespołów deweloperskich (np. Raven Software, Sledgehammer Games).
Gra powiela doskonale znane fanom cyklu schematy, oferując kilka trybów zabawy przeznaczonych
zarówno dla jednego jak i wielu graczy. Kampania główna, tworzona z myślą o rozgrywce
single player, odznacza się widowiskowymi, choć mocno oskryptowanymi scenami, które
jednoznacznie kojarzą się z hollywoodzkimi filmami akcji. Deweloperzy zadbali jednak także o w
pełni funkcjonalny multiplayer z opcjami rywalizacji lub kooperacji.
Jak przystało na modelowy FPS, głównym elementem rozgrywki w Call of Duty (2013) jest
strzelanie do przeciwników z rozmaitego rodzaju broni. Gracze mają dostęp m.in. do
różnego rodzaju karabinów szturmowych i snajperskich, pistoletów, granatów itp. W niektórych
fragmentach istnieje także możliwość kierowania pojazdami lub prowadzenia ostrzału z ich pokładu.
|