Call of Duty: Black Ops to
kolejna, siódma już w kolejności, odsłona jednej z
najbardziej popularnych serii strzelanin - Call of Duty. Projekt ten
zapowiedziany został 30 kwietnia 2010 roku i przygotowywany jest na
zlecenie koncernu Activision przez studio deweloperskie Treyarch -
zespół ten ma już na swoim koncie trzy inne produkcje z
serii Call of Duty.
Fabuła Call of Duty: Black Ops przeniesie nas w okres, w trakcie
którego rozgrywały się wydarzenia określane mianem Zimnej
Wojny. Jako gracze wcielimy się w postać żołnierzy specjalnych
oddziałów Black Ops, którzy zamieszani są w
różnorakie misje, na ogół rozgrywające się za
linią wroga. Zróżnicowanie gry nie będzie polegać tylko na
samych misjach, ale również na lokacjach, które
przyjdzie nam odwiedzić - jako przykład z pewnością warto podać
góry Ural, czy też działania zbrojne na terenie Wietnamu.
Jako żołnierze wspomnianych już wcześniej sił specjalnych odegramy tym
razem o wiele większą rolę na polu walki, niż miało to miejsce w
poprzednich odsłonach serii Call of Duty. Warto w tym momencie
zwrócić uwagę, że Call of Duty: Black Ops rozpatrywany jest
w kategoriach bezpośredniego sequela Call of Duty: World at War -
powróci jeden z głównych bohaterów tej
części - Reznov.
Sam proces deweloperski Call of Duty: Black Ops od początku przebiegał
w dość niekonwencjonalny sposób - na początku stworzonych
zostało wiele elementów związanych z komponentem trybu
multiplayer - dopiero potem elementy te adaptowane były odpowiednio do
kampanii przygotowanej z myślą o grze w pojedynkę.
W trakcie procesu deweloperskiego Call of Duty: Black Ops studio
Treyarch wykorzystuje technologię Motion Capture bardzo podobną do tej,
z której korzystał James Cameron wraz z Weta Digital tworząc
kasowy przebój kinowy - Avatar. Technologia ta pozwala na
niezwykle precyzyjne odwzorowanie ruchów twarzy oraz każdego
elementu ciała aktora biorącego udział w sesji nagraniowej.