Tryb multiplayer w Call of Duty®: Advanced Warfare nabiera nowych wymiarów. System poruszania się uległ znaczącej zmianie dzięki wprowadzeniu technologii egzoszkieletu. Nowy system nagród oznacza większe możliwości personalizacji i dostosowywania różnych elementów trybu multiplayer w Call of Duty®. Zmodyfikowany sposób poruszania się, umiejętności, uzbrojenie i wyposażenie przyszłości, a także nowe i ulubione tryby gry wymagają adaptacji strategicznej, tworząc dynamiczne, pełne akcji środowisko, całkowicie zmieniające charakter rozgrywek w trybie multiplayer.
Egzoszkielet
Każdy żołnierz jest wyposażony w egzoszkielet, który zapewnia wcześniej niespotykaną swobodę taktyczną. Dzięki wzmocnionemu skokowi gracze mogą poruszać się w pionie, docierając szybko do wysoko położonych miejsc i przemieszczając się po mapie w zupełnie nowy sposób. Mechanika wzmocnionego uniku pozwala graczom na błyskawiczne ujawnianie się i ponowne ukrywanie za osłoną. Ponadto, gracze mogą używać wzmocnionego przyspieszenia, wykonując uniki w powietrzu, a także ze wzmocnionego uderzenia, które pozwala na zaatakowanie wrogów znajdujących się poniżej. W systemie walki wręcz uwzględniono dodatkową siłę, zapewnianą przez egzoszkielet. Dzięki tym wszystkim możliwościom walka w Call of Duty nabrała tempa i jest bardziej zróżnicowana.
Zrzuty taktyczne
W trakcie rozgrywek w trybie multiplayer gracze zdobywają zrzuty, stanowiące część systemu nagród. Zrzuty zawierają różne przedmioty - broń, wyposażenie lub wzmocnienia. Nagrody są podzielone na trzy rodzaje jakości: zwykłe, zaawansowane i elitarne. Dzięki wyposażeniu każdy żołnierz może wyróżniać się wyglądem na polu bitwy. Uzbrojenie w zrzutach to niestandardowa broń o unikatowych cechach i wyglądzie.
Stwórz klasę
Tym razem tryb ten inspirowany jest ulubionym przez fanów systemem “Wybierz 10” i zapewnia graczom jeszcze więcej możliwości dostosowywania wyposażenia w zależności od stylu gry. Jego rozszerzona wersja nie bez powodu nazwana została “Wybierz 13”. Poza możliwością wybrania uzbrojenia, atutów i dodatków gracze mogą również skorzystać z serii punktów. Wybierając mniejszą liczbę serii punktów, można zdecydować się na broń, atut lub dodatek lub wybrać dziką kartę, dodając czwartą serię ofiar. Wirtualna strzelnica pozwala na sprawdzenie wybranego wyposażenia nawet w przerwach między meczami, bez konieczności opuszczania lobby.
Nowe lobby multiplayer
Wszyscy żołnierze są teraz widoczni w lobby trybu multiplayer. Wirtualne lobby pozwala graczom nie tylko na prezentację niestandardowego wyposażenia, ale również daje możliwość wyboru i oceny uzbrojenia wrogów – począwszy od broni, przez atuty, skończywszy na wyposażeniu. W ten sposób można sprawdzić, jak wygląda stan ich przygotowania przed kolejnym meczem.
Serie punktów
Powracają serie punktów, które zostały przystosowane do technologii przyszłości. Wszystkie serie można dostosowywać, uwzględniając zwiększające się wymagania, zmieniać ich atrybuty lub moc. Gracze mogą nawet korzystać z serii współpracy. Po ich zdobyciu i wykorzystaniu mogą dołączać się sprzymierzeńcy, zwiększając w ten sposób obrażenia zadawane przeciwnikom.
Broń energetyczna
W oparciu o technologię przyszłości w grze pojawia się nowa klasa uzbrojenia - broń energetyczna. Ten rodzaj broni nie ma standardowej amunicji, lecz korzysta ze źródeł zasilania. Dzięki temu gracze mogą atakować, nie obawiając się o brak amunicji, muszą jednak unikać przegrzania broni.
Granaty
Nowe granaty taktyczne zapewniają graczom swobodę i elastyczność w korzystaniu z tego rodzaju wyposażenia. Przed rzuceniem gracze decydują, z jakiego rodzaju granatu skorzystają. Do wyboru są granaty ogłuszające, dymne, służące do wykrywania zagrożeń lub zakłócające działanie urządzeń elektronicznych.