Wcielamy się w postać myśliwego i dążymy do upolowania wielu różnych rodzajów drapieżników. W trakcie kolejnych polowań wykorzystujemy bogaty zbiór broni i dodatkowego wyposażenia.
Cabela’s Dangerous Hunts 2011 to kolejna część bardzo popularnej serii wirtualnych polowań. Czynnikiem odróżniającym opisywany produkt od innych gier pozwalających wcielić się w postać myśliwego jest to, iż często sami stajemy się zwierzyną. Dzieje się tak dlatego, iż dążymy do upolowania najbardziej agresywnych drapieżników znanych człowiekowi.
Za przygotowanie scenariusza do gry odpowiada Brad Santos, który w przeszłości pracował przy takich projektach jak The Saboteur czyResistance: Fall of Man. Wcielamy się mianowicie w postać Cole’a Rainsforda. Główny bohater wraz ze swoim ojcem wyrusza na afrykańskie safari, dążąc do upolowania dzikich zwierząt atakujących mieszkańców okolicznych wiosek. Wyprawa kończy się niepowodzeniem, a Cole pozostawiony zostaje na pastwę losu z dala od cywilizacji. Rozgrywka skupia się na walce o przeżycie w bardzo niekorzystnym środowisku, zamieszkiwanym przez wiele niebezpiecznych odmian drapieżników. Oprócz trybu fabularnego gra ma również do zaoferowania różnorakie wyzwania, rozgrywane w pojedynkę lub z udziałem innych graczy.
Podobnie jak w poprzednich grach z serii Dangerous Hunts, na naszej drodze staje wiele różnych gatunków zwierząt, których sprawna eliminacja nie tylko pozwala na zdobycie cennych trofeów, ale i utrzymanie sterowanej postaci przy życiu. W trakcie rozgrywki napotyka się między innymi wilki, szakale, tygrysy czy niedźwiedzie. Cole do eliminowania drapieżników wykorzystuje bogaty arsenał broni. Ciekawostką jest to, iż w starciach na krótkim dystansie możliwe jest korzystanie z trybu spowolnienia czasu, pozwalającego na oddawanie bardziej precyzyjnych strzałów.
Wersja przeznaczona na konsolę PlayStation 3 może być obsługiwana na trzy sposoby. Najciekawszą nowością jest dodanie obsługi specjalnie przygotowanego na potrzeby gry kontrolera – karabinu Top Shot Elite. Broń ta do odczytywania ruchów gracza wykorzystuje bezprzewodowy sensor bar. Ważnym elementem urządzenia jest luneta z wbudowaną soczewką, dzięki której możliwe jest dostrzeżenie na ekranie dodatkowych elementów, jak chociażby ukrywających się w zaroślach drapieżników czy śladów krwi. Kontroler posiada mechanizm przeładowywania broni, a także regulowane części, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jego kształtu do preferencji gracza. Oprócz karabinu gra współpracuje także z kontrolerami PlayStation Move oraz standardowymi padami konsoli PS3.
Oprawa wizualna edycji 2011 doczekała się licznych usprawnień w stosunku do produktów z poprzednich lat. Obserwowane z perspektywy pierwszej osoby polowania rozgrywane są w starannie zaprojektowanych środowiskach. Na uwagę zasługują też bogate w detale i szczegółowo animowane modele napotykanych drapieżników.
Gra współpracuje także z controllerem MOVE