Cabela’s Dangerous Hunts 2011 to kolejna część popularnej serii wirtualnych polowań, której początki sięgają roku 2004. Czynnikiem odróżniającym opisywany produkt od innych gier pozwalających wcielić się w postać myśliwego jest to, iż często sami stajemy się zwierzyną. Dzieje się tak dlatego, iż dążymy do uplowania najbardziej agresywnych drapieżników znanych człowiekowi.
Za przygotowanie scenariusza do gry odpowiada Brad Santos, który w przeszłości pracował przy takich projektach jak The Saboteurczy Resistance: Fall of Man. Wcielamy się mianowicie w postać Cole’a Rainsforda. Główny bohater wraz ze swoim ojcem wyrusza na afrykańskie safari, dążąc do upolowania dzikich zwierząt atakujących mieszkańców okolicznych wiosek. Wyprawa kończy się niepowodzeniem, a Cole pozostawiony zostaje na pastwę losu z dala od cywilizacji. Rozgrywka skupia się na walce o przeżycie w bardzo niekorzystnym środowisku, zamieszkiwanym przez wiele niebezpiecznych odmian drapieżników. Oprócz trybu fabularnego gra ma również do zaoferowania różnorakie wyzwania, rozgrywane w pojedynkę lub z udziałem innych graczy.
Podobnie jak w poprzednich grach z serii Dangerous Hunts, na naszej drodze staje wiele różnych gatunków zwierząt, których sprawna eliminacja nie tylko pozwala na zdobycie cennych trofeów, ale i utrzymanie sterowanej postaci przy życiu. W trakcie rozgrywki napotyka się między innymi wilki, szakale, tygrysy czy niedźwiedzie. Cole do eliminowania drapieżników wykorzystuje bogaty arsenał broni. Ciekawostką jest to, iż w starciach na krótkim dystansie możliwe jest korzystanie z trybu spowolnienia czasu, pozwalającego na oddawanie bardziej precyzyjnych strzałów.
W przeciwieństwie do wersji na konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3, oferujących współpracę z unikalnym kontrolerem Top Shot Elite, edycję przeznaczoną na konsolę Nintendo Wii obsługuje się w standardowy sposób, a więc z użyciem Wii-pilota i Nunchuka.
Oprawa wizualna edycji 2011 doczekała się licznych usprawnień w stosunku do produktów z poprzednich lat. Obserwowane z perspektywy pierwszej osoby polowania rozgrywane są w starannie zaprojektowanych środowiskach. Na uwagę zasługują też bogate w detale i szczegółowo animowane modele napotykanych drapieżników.