Cabela's Dangerous Adventures jest kolejną odsłoną serii gier łowieckich, której pierwsza część zadebiutowała w 2004 roku. Podstawowym czynnikiem odróżniającym ten produkt od innych tytułów marki Cabela’s jest to, że próbujemy zapolować na drapieżne gatunki zwierząt, niekiedy samemu stając się zwierzyną.
W opisywanej edycji producent oddał do naszej dyspozycji trzy zasadnicze tryby rozgrywki. Story Mode to nic innego jak tryb fabularny, w którym wcielając się w postać Flinta Abrahamsa próbujemy udowodnić kolegom po fachu, iż jesteśmy najbardziej doświadczonym i najbardziej odważnym myśliwym na świecie. W trybie o nazwie Hunt Mode wykonujemy dodatkowe wyzwania, które mogą dotyczyć między innymi konieczności upolowania kilku drapieżników w wyznaczonym limicie czasowym. Ostatni z zawartych w grze trybów to zupełnie nowy Action Zone Mode. W tym przypadku nasza rola ogranicza się do odpierania fal ataków. Rozgrywka ma zaś bardziej zręcznościowy charakter, choćby z uwagi na nagradzanie sterowanej postaci punktami za udane strzały.
Bestiariusz obejmuje 25 gatunków drapieżników, wśród których nie zabrakło jaguarów, lwów, bizonów, niedźwiedzi grizzly czy nosorożców. Warto dodać, iż niektóre z okazów pełnią w grze funkcję bossów, co oznacza, że zdecydowanie trudniej jest je zabić. Polowania odbywają się z kolei w dziewięciu zróżnicowanych lokacjach, między innymi w Afryce (sawanna, dżungla), Azji (tundra) czy Ameryce Północnej (rozległe lasy Alaski). Ciekawostką jest to, że w trakcie rozgrywki jesteśmy świadkami wielu dodatkowych zjawisk, jak chociażby lawin czy lotniczych katastrof.
Do eliminowania bestii używamy arsenału składającego się z dziewięciu głównych broni. Giwery te możemy do woli upgrade’ować, wykorzystując około trzydziestu komponentów. Rezultatem takich działań jest poprawienie celności czy zwiększenie siły rażenia. W przypadku gdy bronie nas zawiodą możliwe jest również staczanie pojedynków wręcz z drapieżnikami, wciskając odpowiednie klawisze by uniknąć pewnej śmierci.
Zmagania głównego bohatera obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Producent przywiązał duża uwagę zarówno do wyglądu otoczenia, jak również do zapewnienia realistycznej animacji ruchów napotykanych zwierząt.