"C++ BuilderX. Ćwiczenia"
autor: Mariusz Owczarek
wydawnictwo: Helion
rok wydania: 2004
ISBN: 83-7361-676-4
liczba stron: 128; oprawa: miękka; format: B5
stan książki: bardzo dobry, minimalne ślady użytkowania
OPIS:
C++BuilderX to narzędzie, które ma umożliwić tworzenie aplikacji w języku C++ dla różnych platform systemowych. Na wszystkich platformach wygląd jego interfejsu jest identyczny, co bardzo ułatwia pracę. Narzędzie to, poza możliwością tworzenia aplikacji w sposób wizualny, udostępnia programistom również rozbudowany edytor kodu źródłowego oraz edytor HTML i XML. C++BuilderX staje się coraz popularniejszym środowiskiem do tworzenia aplikacji wieloplatformowych.
"C++BuilderX. Ćwiczenia" to książka dla tych, którzy chcą poznać to narzędzie i nauczyć się podstaw programowania z użyciem C++BuilderX. Dzięki zawartym w niej wiadomościom dowiesz się, jak korzystać ze środowiska wizualnego i jak stworzyć proste programy dla systemów Windows i Linux.
* Podstawy korzystania z C++BuilderX
* Podstawowe wiadomości o C++
* Aplikacje uruchamiane z poziomu konsoli
* Tworzenie aplikacji z interfejsem graficznym
* Korzystanie z różnych kompilatorów
SPIS TREŚCI:
Wstęp (5)
Rozdział 1. Pierwsze kroki w środowisku C++BuilderX (7)
Co jest potrzebne, aby korzystać z C++BuilderX? (7)
Pierwsze spotkanie z C++BuilderX (8)
Menu i paski narzędzi (8)
Okna (10)
Podsumowanie (14)
Rozdział 2. Aplikacje konsolowe (15)
Ogólna postać programu pisanego w C++ (15)
Dyrektywy (17)
Dyrektywa #include (17)
Dyrektywa #define (18)
Dyrektywa #if - kompilacja warunkowa (19)
Typy zmiennych (19)
Zmienne typu int (20)
Zmienne typu float (20)
Typ double (21)
Typ char (21)
Modyfikatory typów (21)
Rzutowanie (konwersja) typów (22)
Typ wyliczeniowy (23)
Operatory (24)
Zapis danych do plików i odczyt z nich za pomocą operatora << i >> (26)
Wskaźniki (28)
Tablice (30)
Operatory new i delete (32)
Instrukcje (33)
Instrukcje selekcji (wyboru) (34)
Instrukcje iteracyjne (37)
Funkcje (42)
Przeciążanie funkcji (43)
Niejednoznaczność (45)
Przekazywanie argumentów przez wartość i adres (46)
Wskaźniki do funkcji (49)
Funkcja main() (50)
Przekazywanie parametrów do funkcji main() (50)
Struktury i unie (52)
Struktury (52)
Unie (54)
Klasy (55)
Konstruktory i destruktory (57)
Przeładowywanie konstruktorów (59)
Dziedziczenie (60)
Przeciążanie operatorów (64)
Wyjątki (66)
Podsumowanie (69)
Rozdział 3. Aplikacje okienkowe (71)
Wstęp (71)
Pierwszy program GUI - funkcja WinMain() (72)
Główne okno aplikacji (76)
Podstawy obsługi kontrolek (81)
Kalkulator (84)
Najprostszy edytor tekstu (88)
Ulepszamy edytor (93)
Rysowanie w oknie aplikacji (96)
Odtwarzanie dźwięku z plików .wav (99)
Podsumowanie (103)
Rozdział 4. Zarządzanie definicjami obiektów w C++BuilderX (105)
Class browser (105)
Okno Structure View (110)
Podsumowanie (112)
Rozdział 5. Użytkowanie kilku kompilatorów i projekty makefile (113)
Kompilacja warunkowa (115)
Opcje linii komend (116)
Konfiguracje budowy aplikacji (117)
Konfiguracje Debug Build i Release Build (117)
Własne konfiguracje budowy aplikacji (118)
Dodawanie własnych kompilatorów do środowiska (119)
Budowanie aplikacji ze zbiorów makefile (123)
Podsumowanie (125)
Literatura (127)
|