| Wydawnictwo: HelionWymiary: 140 x 208 mmIlość stron: 160ISBN: 978-83-[zasłonięte]-3336-4seria: ĆwiczeniaWymiary: 140 x 208 mmData wydania: 2[zasłonięte]011-07 | | Opis: | - Poznaj nowoczesny warsztat pracy programisty
- Naucz się tworzyć funkcje i używać typów danych
- Dowiedz się, na czym polega programowanie obiektowe w C++
Przekonaj się, że programowanie w C++ to nic trudnego!
C++ stanowi obecnie najbardziej rozpowszechniony język programowania. Choć nie każdy o tym wie, dał on początek wielu innym, wyspecjalizowanym językom, zaś dla tysięcy studentów kierunków informatycznych niezmiennie pozostaje jednym z najważniejszych przedmiotów na studiach. Napisane w nim aplikacje można spotkać dosłownie na każdym kroku i w każdym systemie operacyjnym, a sprawnie posługujący się nim programiści mogą liczyć na dobre oferty pracy. Mimo upływu lat C++ wciąż jest językiem bardzo nowoczesnym, a dzięki długiej historii stanowi narzędzie bardzo dojrzałe i doskonale sprawdzone. Jedynym problemem wydaje się to, że tak wiele osób uważa go za język skomplikowany i trudny do opanowania.
O tym, że wcale tak być nie musi, możesz przekonać się dzięki książce "C++. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III ". Zgromadzone w niej informacje i ćwiczenia w prosty i niezwykle pragmatyczny sposób wprowadzą Cię w podstawy "tajemnej" wiedzy programistycznej. Dowiesz się między innymi, jak posługiwać się plikami źródłowymi tworzącymi program C++, zapewniać sobie dostęp do bibliotek i używać funkcji standardowych, wykonywać operacje wejścia-wyjścia, korzystać z różnych instrukcji warunkowych oraz deklarować czy definiować własne funkcje. Poznasz też standardowe typy danych dostępne w języku C++, nauczysz się deklarować zmienne i przeprowadzać na nich rozmaite operacje. Zrozumiesz, jak tworzyć własne typy danych i do czego może Ci się to przydać.
- Warsztat programisty C++
- Podstawowe informacje o języku i narzędziach
- Organizacja plików źródłowych
- Obsługa strumieni wejścia i wyjścia
- Dołączanie bibliotek i korzystanie z funkcji bibliotecznych
- Implementowanie algorytmów przy użyciu instrukcji warunkowych
- Deklarowanie i definiowanie własnych funkcji
- Tworzenie i używanie zmiennych różnych typów
- Definiowanie własnych typów danych w postaci klas
- Podstawowe informacje o kontenerach
Przećwicz C++ w praktyce!
| Spis treści: | Wprowadzenie (7) Rozdział 1. Nasz programistyczny warsztat (11) Rozdział 2. Nasz pierwszy program (15)
- Czy to działa? (15)
- Sposób na znikanie okienka konsoli (18)
- Podsumowanie (22)
Rozdział 3. Pliki źródłowe w języku C++ (23)
- Pliki jako nośniki programów (23)
- Nośniki programów w C++ (24)
- Dyrektywa #include i scalanie plików cpp i h (25)
- Podsumowanie (29)
Rozdział 4. Więcej o strumieniach cin i cout (31)
- Standardowe strumienie wejścia i wyjścia (31)
- Kaskadowe posługiwanie się strumieniami (34)
- Odrobina formatowania (36)
- Odrobina koloru w konsoli (41)
- Dźwięk w konsoli (42)
- Podsumowanie (42)
Rozdział 5. Przestrzeń na Twoje algorytmy (45)
- Początek - najlepsze miejsce na dyrektywy #include (45)
- Po nagłówkach - dostęp do biblioteki standardowej (47)
- Po bibliotece standardowej - nasze własne deklaracje (48)
- Funkcja main() - centrum programu (50)
- Po funkcji main() - definicje innych funkcji (53)
- Podsumowanie (54)
Rozdział 6. Algorytmy (57)
- Zwrotnica if() ... else ... (57)
- Zwrotnica switch{...} (63)
- Pętla for( ...; ...; ...) (69)
- Pętla while(...) (75)
- Pętla do {...} while(...) (78)
- Instrukcje break i continue (80)
- Podsumowanie (85)
Rozdział 7. Funkcje (87)
- Deklarowanie funkcji (87)
- Definiowanie funkcji (88)
- Argumenty funkcji i referencja (96)
- Trochę zabawy z dźwiękiem (101)
- Podsumowanie (102)
Rozdział 8. Dane (103)
- Typy danych (103)
- Deklarowanie oraz inicjowanie prostych danych (106)
- Deklarowanie oraz inicjowanie danych tablicowych (108)
- Deklarowanie oraz inicjowanie danych wskaźnikowych (113)
- Operacje na danych (119)
- Podsumowanie (126)
Rozdział 9. Klasy i obiekty (127)
- Klasa jako nowy typ danych (127)
- Wewnętrzny ustrój klasy - dane (129)
- Wewnętrzny ustrój klasy - algorytmy (133)
- Pewien specjalny algorytm, zwany konstruktorem (137)
- Podsumowanie (145)
Rozdział 10. Kontenery na dane (147)
Zakończenie (159) | | |