BYĆ FOTOAMATOREM
Roman Burzyński
Wydawnictwo: WAiF, 1989
Oprawa: miękka
Stron: 240
Stan: bardzo dobry, praktycznie nieużywana
SPIS TREŚCI:
CZĘŚĆ I
KILKA SŁÓW PROLOGU
1. Komputerem nie fotografuje się
2. Możliwości wyboru.
3. Fotografia barwna czy czarno-biała?
4. Wideo — a film amatorski
CZĘŚĆ II
O KAMERZE I JEJ WYPOSAŻENIU
1. Aparat fotograficzny (marzenia i realia)
2. Sam na sam z własną kamerą
3. Obiektywy wymienne
4. Filtry w fotografii czarno- białej
5. Wyposażenie dodatkowe
CZĘŚĆ III
SWOBODA MANEWRU
1. Film i czułość emulsji
2. Współzależność: przysłona obiektywu — czas naświetlania
3. Pomiar oświetlenia
4. Uproszczenia w ustalaniu właściwego naświetlenia (w fotografii czarno-białej)
5. Właściwe proporcje. Perspektywa. „Przerysowania"
6. Obszar ostrości
7. Fotografowanie w ruchu
8. Kierowanie światłem dziennym
9. Kierowanie światłem w fotografii barwnej
CZĘŚĆ IV
KROK NAPRZÓD
1. Światło sztuczne
2. Lampa błyskowa (flesz)
3. Żarówki spaleniowe
4. Reflektory. Rozjaśniacz. Tło
4a. Pierwszy krok z reflektorami
5. Portret
6. Cała postać. Akt
7. Krajobraz (pejzaż)
8. Architektura i wnętrze
9. Fotografia krajoznawcza
10. Sport
11. Inne zagadnienia
a) Reprodukcja
b) Makrofotografia
c) Fotografia stołowa
12. Pozowanie a reżyseria
CZĘŚĆ V
CIEMNIA FOTOGRAFICZNA
1. Zorganizowanie pracowni
2. Chemikalia
3. Wywoływanie błon czarno-białych
4. Wywoływanie awaryjne
5. Papiery fotograficzne
6. Odbitka stykowa. Wstęp do powiększania.
7. Powiększanie
8. „Dobry brom"
9. Retusz negatywu
10. Osłabiacz
11. Retusz pozytywu
12. Sprawy różne
CZĘŚĆ VI
O WŁASNYCH SIŁACH
Zamiast wstępu
1. Forma i treść
2. Przede wszystkim: ład
3. Pion a poziom
4. O kompozycji nazywanej klasyczną
5. Temat główny i poboczny
6. Linie w obrazie
7. Gra plam
8. Kompozycja po przekątnej
9. Kierunek ruchu
10. Sztuka „kadrowania"
11. O zachowanie cech właściwych fotografii
12. Pochwała doświadczeń
13. Białe w białym (high-key)
14. Czarne w czarnym (low-key)
15. O dwóch walorach: białym i czarnym
16. Punkt wyjścia: slajd
17. Obraz w negatywie.
18. Obraz konturowy (relief)
19. Fotomontaż
20. Obraz zwielokrotniony
21. Obraz stonowany
22. Metoda wtórnika
23. Solaryzacja i pseudosolaryzacja
24. Techniki tonorozdzielcze
CZĘŚĆ VII
ROZWAŻANIA NA TEMAT FOTOGRAFII BARWNEJ
1. Bierni i aktywni
2. Łyk teorii
3. Noty praktyczne
4. Projekcja przezroczy
5. W co wierzyć
ANEKS
1. Życie fotograficzne w Polsce
2. Tabele