Batalion Wars 2 jest kontynuacją wydanej na GameCube gry, która przypadła do gustu licznym graczom i recenzentom. Podstawowe założenia nie zmieniły się w stosunku do oryginału – w dalszym ciągu rozgrywka jest połączeniem strzelaniny z elementami strategii. Tym razem jednak w wirtualnym konflikcie uczestniczyć mogą posiadacze konsoli Wii.
Sama wojna została potraktowana z przymrużeniem oka, więc nie mamy co liczyć na ociekającą patosem opowieść. Zamiast tego bierzemy udział w walkach, potraktowanych ze swobodą i poczuciem humoru, charakterystycznym dla wielu gier Nintendo (vide Advance Wars).
Fabuła nie jest zbytnio skomplikowana: Komandor Pierce i Pułkownik Windsor z wysp Angelo, oszukani pogłoskami o tym, że Solar Empire jest w trakcie projektowania potężnej super-broni, postanawiają zaatakować pierwsi. Świat ponownie pogrąża się w wojennym chaosie.
Rozgrywka składa się z dwóch elementów: wydawania rozkazów swoim oddziałom oraz wcielania się w poszczególnych żołnierzy i bezpośredniego uczestnictwa w bitwie. Walka toczyć się może na lądzie, w powietrzu i w wodzie. W zależności od sytuacji możemy walczyć jako piloci samolotów, kapitanowie statków czy też kierowcy czołgów. Bitwy toczone są w pięciu odmiennych środowiskach.
W konflikcie uczestniczy sześć różnorodnych ras. Każda z nich dysponuje sobie właściwymi pojazdami. Ponadto możemy zajmować budynki, stanowiące zaplecze dla naszej armii (kwatery główne, baraki, fabryki, lotniska, doki etc.).
Tryb dla pojedynczego gracza liczy sobie ponad 20 misji. Do tego dochodzi 15 misji przeznaczonych dla wielu graczy. Jeżeli już jesteśmy przy trybie multiplayer, to warto dodać, że autorzy zawarli w grze trzy tryby rozgrywki online. Mamy więc typową, pełną akcji walkę, pojedynek wymagający od nas nieco taktycznego myślenia oraz misje wykonywane w kooperacji ze znajomymi.