KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCIKLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKIKLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORIIKLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIAKLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA). PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI - AUTOR - WYDAWNICTWO - WYDANIE - NAKŁAD - EGZ. STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot). RODZAJ OPRAWY - ILOŚĆ STRON - WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH) WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)ILUSTRACJE, MAPY ITP. - DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej. KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)
BIBLIOTEKA INŻYNIERA I TECHNIKA DROGOWEGOMgr inż. EUGENIUSZ BUSZMAOGÓLNE ZASADY PROJEKTOWANIA DRÓGWYDAWNICTWA KOMUNIKACYJNEWARSZAWA 1956W książce podane są ogólne zasady projektowania dróg.Część pierwsza zawiera wiadomości o ruchu drogowym i jego wpływie na konstrukcję nawierzchni, na jej szerokość i inne elementy techniczne trasy drogowej.W części drugiej podane są podstawowe pojęcia i elementy projektowania tras drogowych, wytyczne projektowania autostrad oraz zasady sporządzania dokumentacji projektowo-kosz-torysowej dla budowli drogowych.Książka przeznaczona jest dla inżynierów i techników zatrudnionych przy projektowaniu i budowie dróg. Z pracy tej będą mogli korzystać także słuchacze wyższych i średnich szkół technicznych.Redaktor książki inż. Florian StankiewiczOpiniodawcy: prof. mgr inż. Stanisław Lenczewski mgr inż. Tadeusz Mej er mgr inż. Jan RóżyckiRedaktor technicznyAntoni Hanebach Korektor Stefan SzadkowskiWYDAWNICTWA KOMUNIKACYJNE WARSZAWA 1955SPIS TREŚCIOd autora.............................. 7Ważniejsze oznaczenia ........................... gCZEŚĆ PIERWSZA- RUCH DROGOWYRozdział I. Wiadomości o transporcie drogowym........... 131. Charakterystyka budownictwa drogowego.............. 132. Charakterystyka transportu drogowego .............. 13a. Bezpieczeństwo ruchu..................... 14b. Szybkość ruchu........................ 15c. Koszty przewozów ...................... 16d. Zdolność przystosowania ruchu samochodowego do warunków przewozowych ....................... 1S3. Transport drogowy w nowoczesnej gospodarce........... 18Rozdział II. Użytkownicy dróg i pojazdy drogowe........... 221. Piesi, wózki ręczne i jeźdźcy................... 222. Pojazdy konne ........................ 243. Rowery ........................... 254. Motocykle .......................... 285. Pojazdy samochodowe...................... 286. Pociągi drogowe......................... 317. Pojazdy specjalne ........................ 328. Oddziaływanie ruchu na nawierzchnię drogi............. 34a. Człowiek .......................... 35b. Zwierzęta .......................... 35c. Wozy konne......................... 35d. Samochody.......................... 36Rozdział III. Obciążenie dróg.................... 391. Przelotność drogi i intensywność ruchu............... 392. Dodatkowe obciążenie nawierzchni oraz współczynniki dynamiczne ... 43a. Przeciążenie nawierzchni podczas jazdy na łuku poziomym .... 43b. Przekrój o pochyleniu jednostronnym.............. 45c. Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym..... 453. Wpływ obciążenia na poszczególne części nawierzchni......... 484. Podział ruchu na jezdni...................... 50Rozdział IV. Siła pociągowa i opory ruchu.............. 541. Ruch pojazdów konnych..................... 542. Ruch pojazdów samochodowych.................. 60a. Siła oporu toczenia...................... 60b. Siła oporu powietrza ..................... 64c. Silą oporu bezwładności ................... 69d. Siła oporu na wzniesieniu................... 693. Charakterystyka ruchu pojazdów samochodowych........... 70a. Zdolność samochodu do poruszania się w terenie po drogach i bezdrożach 70b. Zdolność samochodu do rozwijania szybkości........... 70c. Siły działające na koło samochodu podczas ruchu......... 714. Współczynnik przyczepności ................... 735. Równanie ruchu pojazdów samochodowych............. 76a. Charakterystyka dynamiczna samochodu............. 76b. Praktyczne wykorzystanie charakterystyki dynamicznej samochodu . . 82c. Przykłady praktyczne korzystania z wykresu charakterystyki dynamicznej samochodu.......................... 826. Ruch pociągów drogowych.................... 867. Ruch pojazdów samochodowych na spadku............. 908. Wykres dopuszczalnej szybkości dla trasy drogowej......... 939. Zużycie materiałów pędnych ................... 94CZEŚĆ DRUGA-PROJEKTOWANIE TECHNICZNE DRÓGRozdział I. Pojęcia podstawowe................... 991. Pas ruchu drogowego ...................... 992. Szybkość podstawowa ...................... 1043. Podział dróg i normatywy techniczne projektowania.......... 108Rozdział II. Przekrój poprzeczny drogi............... 1121. Zagospodarowanie przekroju poprzecznego............. H22. Przykłady projektowania przekrojów poprzecznych.......... H83. Przekroje poprzeczne nasypów na słabym podłożu.......... 1254. Pobocza i rowy drogowe..................... 1295. Chodniki, ścieżki rowerowe, tory kolejek i tramwajów........ 134Rozdział III. Droga w przekroju podłużnym.............. 1371. Pochylenia niwelety drogi..................... 1372. Projektowanie przekrojów podłużnych................ 1403. Warunki widoczności pionowej................... 1484. Obliczenie promieni łuków pionowych............... 1535. Niweleta drogi przy obiektach mostowych............. 161Rozdział IV. Trasa drogi w planie.................. 1641. Ogólne wytyczne kształtowania trasy drogowej............ 1642. Elementy planu sytuacyjnego................... 170Rozdział V. Krzywizny drogowe .................. 1731. Zasady poruszania się pojazdu w łuku poziomym.......... 1732. Obliczenie promieni łuków poziomych............... 1773. Promień łuku ze względu na oświetlenie w nocy........... 1864. Przechyłki w łukach............ł........... 1885. Poszerzenie nawierzchni na łukach................. 1916. Warunki widoczności poziomej................... 1967. Krzywe przejściowe....................... ^018. Zakres stosowania krzywych przejściowych............. 2099. Rampy drogowe......................... 21010. Układy krzywych poziomych w planie drogi............. 21311. Serpentyny........................... 215Rozdział VI. Graficzne metody porównania wariantów technicznych tras drogowych ........................... 222J. Metoda porównania perspektywy ................. 2222. Metoda graficznego różniczkowania................ 224Rozdział VII. Skrzyżowania dróg................... 2301. Skrzyżowania dróg jednopoziomowe................ 2302. Skrzyżowania swobodne ..................... 2393. Skrzyżowania dróg z kolejami................... 240Rozdział VIII. Autostrady...................... 2441. Znaczenie gospodarcze autostrad - -................ 2442. Cechy charakterystyczne projektowania autostrad.......... 2453. Konstrukcje przekrojów poprzecznych autostrady.......... 2474. Skrzyżowania autostrad..................... 2555. Noramtywy techniczne projektowania autostrad........... 259Rozdział IX. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa dla budowli drogowcyhBibliografia......................... 264OD AUTORAPostąp w drogownictwie wynika ze ścisłego związku, jaki istnieje między drogą a pojazdem, zwłaszcza samochodem, toteż drogi — jako dzieło sztuki inżynierskiej — powinny odpowiadać wymaganiom ruchu przede wszystkim samochodów.Dynamika ruchu, tkwiąca w nowoczesnych samochodach i dająca sią odczuć przez ruch tych pojazdów, musi być bardziej szczegółowo poznana przez budowniczych dróg, gdyż działania dynamiczne samochodu z natury rzeczy powodują niszczenie nawierzchni drogowej; stąd też przewodnią myślą wszystkich zagadnień technicznych, występujących przy projektowaniu dróg, jest ograniczenie tych zniszczeń do minimum.Niebywały wprost rozwój ruchu samochodowego i nie przygotowane do tego ruchu sieci drogowe w wielu krajach wywołały konieczność skontrolowania zasad projektowania i budowy dróg w sposób, który by umożliwił szybkie, tanie i sprawne unowocześnienie dróg z zapewnieniem jednocześnie bezpieczeństwa ruchu szybkich pojazdów oraz możliwości rozwojowych dróg na przyszłość. A więc nowoczesne zasady projektowania dróg są oparte na bardziej dokładnym poznaniu istotnych cech ruchu samochodów.Jest to niewątpliwie jeden z kolejnych etapów rozwoju techniki drogowej, kolejna próba zbliżenia postępu w drogownictwie do postępu w konstrukcji i budowie samochodu.Praca pt. „Ogólne zasady projektowania dróg" omawia wszystkie te problemy, stanowiąc tylko pewien odcinek zagadnienia projektowania dróg.Wstępem do pracy pt. ,,Ogólne zasady projektowania dróg" są wydane prace autora pt. ,,Studia i pomiary drogowe" i „Odwodnienie dróg".„Ogólne zasady projektowania dróg" zawierają zasady projektowania elementów trasy drogowej i samej drogi oraz podają wiadomości dotyczące teorii ruchu drogowego, konieczne dla każdego inżyniera i technika drogowego. Dla ujęcia jednak całości zagadnienia niezbędne jest opracowanie zasad ekonomiki projektowania robót ziemnych, nawierzchni drogowych, obiektów i urządzeń drogowych.Praca niniejsza oparta jest na nowoczesnej literaturze, przede wszystkim radzieckiej, jak również niemieckiej, francuskiej i angielskiej; jednocześnie uwzględniono w niej polskie normatywy projektowania dróg samochodowych.Autor składa serdeczne podziękowanie mgr inż. Janowi Różyckiemu i mgr inż. Tadeuszowi Mejerowi za pracę włożoną w recenzję książki oraz mgr inż. Stanisławowi Lenczewskiemu, profesorowi Politechniki Warszawskiej, za recenzję książki i cenne uwagi.Przeznaczając tę pracę do użytku inżynierów drogowców, praktyków i studentów politechnik, autor prosi o zgłaszanie recenzji i uwag, które przyczyniłyby się do usunięcia ewentualnych braków lub niedociągnięć.BIBLIOGRAFIAW języku polskim Buszma E. - Studia i pomiary drogowe, WK , Warszawa 1954Buszma E. - Odwodnienie dróg, Warszawa 1951Czudakow E. A. - Teoria samochodu, WK Warszawa 1954Iwanów N. N. - Budowa dróg samochodowych, t. I i II, Warszawa 1952/53Zaremba P. - Planowanie zieleni i krajobrazu, 1946Normatywy techniczne projektowania dróg samochodowych. Warszawa 1955W języku rosyjskimBabkow W. F. i inni - Awtomobilnyje dorogi, Moskwa 1953 Babkow W. F. i inni - Nowost dorożnoj tiechniki, Moskwa 1947 Birula A. K. - Projektirowanije awtomobilnych dorog, t. I, Moskwa 1953 Birula A. K. - Projektirowanije awtomobilnych dorog, t. II, Moskwa 1954 Iwanów N. N. - Osnowy projektirowania stadijonogo stroitielstwa awtomobilnych dorog, Moskwa 1947Kramarenko G. W. i Afanasjew Ł. Ł. - Eksphiatacija awtomobilnogo transporta, Moskwa 1949Kungurcow A. A. i Sarsatskich P. I. - Zimniej sodierżanije awtomobilnych dorog,Moskwa 1951Lwów E. D. - Tieorija traktora, Moskwa 1952Niekrasow W. K. - Stroitielstwo i eksphiatacija gorodskich dorog, Moskwa 1949 Pietraszew A. P. i inni - Ukreplenije oboczin i otkosow trawianym pokrowom, Moskwa 1952Stramentow A. E. - Gorodskije dorogi, Moskwa 1950 Stramentow A. E. - Posiołkowyje ulicy, Moskwa 1947Zimelew - Teorija awtomobila, Moskwa 1951 Sprawocznik tiechnika dorożnika, Moskwa .1953Tiechniczeskije usłowija na soorużenije awtomobilnych dorog i mostów, Moskwa 1955 Uprażnienija po kursu projektirowanija awtomobilnych dorog, t. I i II, Moskwa 1949 i 1952W języku niemieckimArnold G. - Stadtischer Tiefbau, Leipzig 1951Neumann E. - Neuzeitlischer Strassenbau, Berlin 19 32V.S.S. Strassenbau - Normalien, 1941 . .V.S.S. Normalien fur Bergstrassen, 1944 SzwaJcarJaBauanweisung dur die Bundesautobahnen, 1955Entwurf des Richtlinien fur die Anlage von Landstrassen, 1955W języku czeskimBeran J. - Moderni silnice, Praha 1948Boutet D. - Francouzske silnice, Praha 1948Cerha - Stawby silnićni, zeleznićni, vodni a mostni, Praha 1945Smernice pro vypracowani silnie nich nawhu, Praha 1941W języku francuskimInstruction generale sur les conditions techniques damenagement des Routes Nationales WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.