Bullgod jest typową paralotnią rekreacyjną i został zaprojektowany z przede wszystkim dla lotów z tandemowych z wózkiem(PPGG) .
Tandem firmy ITV ma powierzchnię 38m2 i jest certyfikowany dla grubasów, z dopuszczalną masą całkowitą 400 kg w locie. Bulldog przeszedł testy wytrzymując przeciążenie 6G, czyli do 2.400 kg.
Budowa paralotni pozwala na obciążenie skrzydła masą do 400 kg. Służą temu większa ilość punktów podczepienia linek, odpowiednio wzmocnione profile nośne oraz wzmocnione całe olinowanie.
Bulldog posiada pieć rzędów linek nośnych oraz czterorzędowe taśmy nośne z systemem trymerów.
Bulldog bardzo łatwo napełniania się i wstaje, bez tendencji zostawania z tyłu, łatwo daje się ustabilizować. Przy lądowaniu wystarczy niewielkie zaciągnięcie sterówek, aby zredukować prędkość i łagodnie wylądować.
Wloty powietrza na krawędzi natarcia są usztywnione Mylarem oraz dodatkowo żyłkami co bardzo dobrze wpływa na zachowanie skrzydła przy starcie i napełnianiu.
Tradycyjnie paralotnia wykonana jest z najlepszych dostępnych na rynku materiałów.
Bullgod w pierwszej fazie produkcji był miał zalecane max. obciązenie do 360kg. Następnie otrzymał atest do 400kg. Wszystkie paralotnie Bulldog mają zakres wagowy 150-400kg.
Znany i ceniony portal paralotniowy www.ojovolador.com
przetestował paralotnię Bullgod. Poniżej, wrażenia pilota testującego.
oryginał - http://para2000.org/wings/data/itv-bulldog_oj_sp.htm
Poniżej tłumaczenie - skróty
start:
"Ja oblatywałem Bulldoga z dwuosobowym wózkiem (Airfer Motor Mustang z Hirthem 2703, 55 koni) przy masie startowej ok. 280 kg. Próbowane w tej konfiguracji od razu przy pierwszej próbie skrzydło napełniło się i wstało dobrze, z ciśnieniem na tyle dużym, że trzeba było je aż trochę przytrzymać nad głową.
Start jest krótki, paralotnia ma przy oderwaniu 46 km/h lub nawet mniej, jeśli dobrze wyczujemy skrzydło."
Trymery:
"Taśmy nośne Buldoga są krótkie i nieskomplikowane, z niewielkimi trymerami..........
Są bardzo wygodne w użyciu zarówno do startu, jak i sterowania prędkością. Współczesnym trendem są bardzo skomplikowane taśmy z różnymi systemami sterowania, niwelowania momentu obrotowego i innymi wynalazkami,........... W tym względzie trzeba docenić prostotę, którą oferuje ITV: cztery taśmy, zwykłe hamulce i łatwo działające trymery."
Prędkość i sterowanie
"Producent podaje prędkość do 62 km/h, co jak rozumie zakłada maksymalną zalecaną masę 360 kg. Ja latałem przy obciążeniu „tylko” 280 kg, i na zamkniętych trymerach miałem 46 km/h, a na całkowicie otwartych 54 km/h. Przy tych prędkościach Bulldog zachowuje dobre opadanie i robi solidne wrażenie, a skrzydło jest dobrze sterowne na hamulcach........
Bulldog dobrze reaguje na sterówki, drogi sterowania są krótkie i można hamulce ściągnąć bardzo nisko. Skrzydło dobrze zachowuje energię i ma spory zapas ciśnienia. .......... Tak czy inaczej, Bulldog ma specjalne uchwyty hamulców pozwalające użyć dużej siły.
Jeśli lecisz po prostej, nawet niewielki ruch sterówki ładnie położy Bulldoga w zakręt.
Przy lataniu sportowym najskuteczniejsze sterowanie to jednoczesne operowanie hamulcami i gazem. Kiedy to opanujesz, Bulldog precyzyjnie wykona wszystko co zechcesz.
Lądowanie
Po ciekawym locie, w którym przetestowałem tą dwuosobową zabawkę na wszystkie strony, przyszła pora lądować. Jak zwykle, chciałem wykorzystać lot do potrenowania celności lądowania, ustawiając się centralnie nad lądowiskiem i wyłączając silnik, żeby zaliczyć kilka wingoverów, zakrętów i może nawet spiralkę...................................Bulldog dobrze utrzymywał ciśnienie i nie było trudno przekładać go w kolejne zakręty wingoverów.Zaliczyłem więc parę asymetryków, łagodnych i dobrze wymierzonych, a zakończyłem kilkoma zwitkami spirali, zatrzymując ją zanim się rozkręciła zbyt mocno. Przez cały czas czułem pełną kontrolę nad skrzydłem, sterowanie było progresywne i ani przez chwilę glajt nie znalazł się gdzie nie powinien, chociaż wszystko działo się błyskawicznie.
Przed ostatnią prostą jeszcze parę zakrętów na prędkości i miękko wylądowałem po wytrzymaniu nad ziemia. Bulldog dobrze zachowuje energię i wylądować można bardzo łagodnie.
Podsumowanie
Bulldog jest wesołym, a jednocześnie mocnym skrzydłem, z atrakcyjną kolorystyką, oferującym krótki start oraz bezpośrednie, sportowe sterowanie. Ma niezłe opadanie, więc nie wymaga dużej mocy. Jest łatwy w obsłudze, między innymi dzięki krótkim trymerom, ....... Certyfikowane jest do 400 kg i idealnie nadaje się do latania z dużymi i ciężkimi wózkami. Osobiście spodobała mi się sterowność, która pozwala na „zawiśnięcie” i zabawę na małej przestrzeni............................
Dla kogo
Ten tandem najwyraźniej szuka odpowiedzialnego pilota, który lubi dynamiczne latanie. Bulldog odrywa się po krótkim rozbiegu i ma użyteczne prędkości w całym zakresie. Jest doskonałym wyborem dla pilotów tandemów zarówno rekreacyjnych, jak zawodowych, świetnie nadającym się do krótkich lotów pełnych adrenaliny, sprawdza się zarówno w przelotach, jak i slalomach.
W ciągu 3 lat produkcji Bulldoga firma ITV sprzedała ponad 400szt tej rewelacyjnej paralotni Tandem
parametry techniczne na stronie producenta:
http://www.itv-parapentes.com/en/products/paramotor/bulldog.html
Już dziś przestesuj Bulldoga w locie - dostępny model demo