Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BUICK RIVIERA 1973 WYNAJEM NA EURO

28-06-2012, 1:18
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 250 zł     
Użytkownik diana-sklep
numer aukcji: 2399318070
Miejscowość Niedrzwica Duża
Wyświetleń: 750   
Koniec: 19-06-2012 12:04:19

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Kultowy Buick Riviera Boattail GS 1973 Gdy zjawia się Riviera, inne samochody mogą być już tylko publicznością. Nie może przejść niezauważona DŁUGOŚĆ PONAD 5.6 m I SZEROKOŚĆ PONAD 205 m CZYNIĄ GO JEDNYM Z NAJWIĘKSZYCH PRZEDSTAWICIELI TZW. MUSCLE CARS. SILNIK V-8: POJEMNOŚĆ 7458 CM3 / MOC 250KM / MOMENT OBROTOWY 508NM. SKRZYNIA, 3-BIEGOWA AUTOMATYCZNA Riviery stały się w Polsce kultowym i docenionym klasykiem Szczególnie linia Boattail wypuszczana tylko przez 3 lata Prezentowany tu Buick Riviera z 1973 roku został zbudowany zaledwie na rok przed wielkim kryzysem naftowym. W czasach, gdy paliwo lało się strumieniami. Średnio spala 20 litrów benzyny na setkę. Ze względu na wyjątkową stylizację tyłu, podobnego do łodzi, zyskał sobie przydomek „Boattail”. To pojazd przełomowy nie tylko pod względem stylu, ale również techniki. Wyposażono go w jeden z pierwszych na świecie systemów kontroli trakcji – Max Trac i klimatyzację. Jak przystało na amerykański samochód, pod maską ma prawie 7,5-litrowy silnik V8o mocy250- 330 KM, który przy zaledwie 2800 obr./min. generuje moment obrotowy godny ciężarówki – 610 Nm. Z taką maszynerią pod maską nie dziwią osiągi, które i dziś trzeba uznać za przyzwoite. Pomimo swoich 39 lat – Riviera rozpędza się do setki w zaledwie 7 sekund. Prędkość maksymalna (to już dane producenta) – 205 km/h. Problemem są tylko hamulce. Z przodu tarcze, z tyłu – o wiele mniej wydajne bębny. Przy masie ponad 2 Ton i prędkościach powyżej 120 km/h droga hamowania jest nieporównywalnie dłuższa, niż we współczesnych autach. Skrzynia biegów – dziś już niespotykana. Trzybiegowy automat ze sterowaniem dźwignią, umieszczoną przy kierownicy. Historia modelu sięga początku lat ‘60. Wtedy po raz pierwszy nazwy Riviera użyto dla dwudrzwiowego, sportowego coupe, którego charakterystyczną cechą był pozbawiony środkowych słupków, winylowy hardtop. Miał konkurować z Fordem Thunderbirdem, a jego sylwetka łączyć w sobie piękno Rolls-Royce’a z zaciętością Ferrari. Tak zrodziła się Riviera pierwszej generacji, którą produkowano do połowy lat ‘60. Co ciekawe – już wtedy wspomaganie kierownicy miała w standardzie. W końcu był to flagowy model Buicka. Drugą generację produkowano do roku 1970. Właśnie w tym okresie powstał najciekawszy i najbardziej oryginalny z całej serii – model trzeciej generacji, produkowany w latach 1971 – 73. Buick wyprodukował zaledwie ok. 34 tys. egzemplarzy tej wersji Riviery. Nigdy wcześniej, ani później nie była już tak piękna. Buick produkował kolejne modele aż do 1999 roku. Buicka Riviery, w którym linia dachu, bagażnika wraz z tylnym zderzakiem, spotykały się w jednym punkcie. Ani jeden z producentów samochodów na świecie, od lat trzydziestych ubiegłego wieku, nie zaprezentował auta o takim nadwoziu, które mogłoby zasłużyć na nazwę Boattail (tł. kadłub łodzi, łódź) Oczywiście jazda tym 2 drzwiowym krążownikiem jest fantastyczna. Na drodze jest tylko Riviera i Ty a cała reszta zjeżdża do pobocza. Proszę pamiętać że to auto ma 5,6 metra długości, czyli jest o pół metra dłuższe od nowego największego Mercedesa klasy S WYNAJEM NA EURO-WARSZAWA -LUBLIN 507[zasłonięte]029 SPRZEDAM ZA 70.000zł 1h-250-300 zł