Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Budowanie społeczeństwa wiedzy. NOWA

28-02-2012, 19:35
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 43.80 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2029466656
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:12:24

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Budowanie społeczeństwa wiedzy. Zarys teorii społecznej Karla R. Poppera
Arkadiusz Jabłoński

Budowanie społeczeństwa wiedzy. Zarys teorii społecznej Karla R. Poppera
Dodatkowe informacje

  • ISBN:83-7363-379-0
  • liczba stron: 688
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: KUL
  • Wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2006
  • Opis

    Spis treści:
    Wprowadzenie
    1. Interpretacje Poppera teorii wiedzy
    Uwagi wstępne
    1.1. Teoria wiedzy jako metodologiczna analiza reguł uzasadniania naukowego
    1.1.1. Demarkacja między nauką a nienauką
    1.1.2. Jedność metodologiczna nauki
    1.1.3. Jedność wiedzy teoretycznej i praktycznej
    1.2. Teoria wiedzy jako ewolucjonistyczne rozumienie praw selekcji i przystosowania
    1.2.1. Epistemologia ewolucyjna
    1.2.2. Redukcjonizm i antyredukcjonizm
    1.2.3. Ewolucja emergentna i egzosomatyczna
    1.3. Teoria wiedzy jako krytycystyczna analiza wytworów wiedzy
    1.3.1. Krytycystyczne pojmowanie wiedzy
    1.3.2. Krytyczny dualizm
    1.3.3. Podatność wiedzy na krytykę
    1.3.4. Język jako warunek krytyki4
    1.3.5. Świat 3 jako świat problemów
    1.3.6. Kontrolne mechanizmy ochrony dziedzictwa racjonalności
    2. Krytyka i krytycyzm jako podstawy wiedzy
    Uwagi wstępne
    2.1. Klasyczny krytycyzm filozoficzny i naukowy
    2.1.1. Koncepcje przedsokratyczne
    2.1.2. Filozofia klasyczna
    2.1.3. Myśl nowożytna
    2.2. Krytycyzm Kaniowski i postkantowski
    2.2.1. "Przewrót kopernikański" Kanta
    2.2.2. Idealizm niemiecki i neokantyzm
    2.3. Neokrytycyzm
    2.3.1. Krytyka marksistowska
    2.3.2. Filozofia życia
    2.3.3. Krytycyzm terapeutyczny
    2.3.4. Hermeneutyka
    2.4. Teoria krytyczna i krytyka literacka
    2.4.1. Teoria krytyczna
    2.4.2. Krytyka literacka
    3. Socjologiczny wymiar badań Poppera nad wiedzą
    Uwagi wstępne
    3.1. Związki socjologii z epistemologią Poppera
    3.1.1. Epistemologiczne podstawy socjologii
    3.1.2. Socjologiczne podstawy epistemologii
    3.2. Usytuowanie badań Poppera w socjologii
    3.2.1. Klasyka myśli socjologicznej
    3.2.2. Współczesne teorie socjologiczne
    3.3. Badania Poppera a socjologiczne studia nad wiedzą
    3.3.1. Socjologia wiedzy
    3.3.2. Badania edukacji
    3.3.3. Studia kulturowe
    4. Metodologia badań krytycyzmu wiedzy
    Uwagi wstępne
    4.1. Przezwyciężanie paradoksu kłamcy
    4.2. Nominalizm metodologiczny
    4.2.1. Typy indywidualizmu metodologicznego
    4.2.2. Nominalizm a nominalizm metodologiczny
    4.2.3. Antyhistorycyzm
    4.2.4. Zdania bazowe
    4.2.5. Zasada racjonalności
    4.3. Prawdoupodobnienie
    4.3.1. Prawda jako idea regulatywna
    4.3.2. Opis i argumentacja językowa
    4.3.3. Negacja dialektyki
    4.3.4. Badanie dyspozycji
    4.3.5. Badanie "asertywnej mocy teorii"
    4.4. Wynikanie dedukcyjne
    4.4.1. Antyindukcjonizm
    4.4.2. Koroboracja
    4.4.3. Modele wyjaśniające
    4.4.4. Obiektywne rozumienie historyczne
    4.4.5. Cząstkowa inżynieria społeczna
    4.5. Zwrotność badań krytycyzmu wiedzy
    5. Badanie krytycyzmu wiedzy a budowanie społeczeństwa wiedzy
    Uwagi wstępne
    5.1. Przezwyciężanie paradoksu suwerenności a budowanie otwartości społeczeństw
    5.1.1. Przezwyciężanie paradoksu suwerenności
    5.1.2. Rozumienie społeczeństwa otwartego
    5.1.3. Budowanie otwartości społeczeństwa
    5.2. Przezwyciężanie paradoksu wolności a budowanie sytuacyjnej logiki odpowiedzialności
    5.2.1. Przezwyciężanie paradoksu wolności
    5.2.2. Logika sytuacji a definicja sytuacji
    5.2.3. Budowanie warunków odpowiedzialności
    5.3. Przezwyciężanie paradoksu tolerancji a budowanie racjonalnej tradycji racjonalności
    5.3.1. Przezwyciężanie paradoksu tolerancji
    5.3.2. Tradycja jako ramy odniesienia dla postępu
    5.3.3. Budowanie tradycji ograniczonego dogmatyzmu
    5.4. Przezwyciężanie paradoksu demokracji a budowanie instytucji opartych na wiedzy
    5.4.1. Przezwyciężanie paradoksu demokracji
    5.4.2. Analiza instytucjonalna
    5.4.3. Budowanie instytucji opartych na wiedzy
    Zamiast zakończenia
    Bibliografia
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa